چین و اروپا انسان به ماه اعزام می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۳    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132297 منبع: پرینت

نمایندگان چین و آژانس فضایی اروپا درباره همکاری برای فرستادن انسان به کره ماه مذاکره می کنند.

به گزارش تارنمای اروپای جدید، پیشتر دبیرکل آژانس فضایی چین اعزام انسان به کره ماه با همکاری آژانس فضایی اروپا را مطرح کرده بودکه امروز این روند از سوی سخنگوی آژانس اروپایی تایید شد.

«یوهان دیتریچ ورنر» مدیر کل آژانس فضایی اروپا به پروژه «روستای ماه» اشاره کرد و گفت: این طرح یک سکوی پرتاب بین المللی برای ماموریت های مریخ، رشد گردشگری فضایی و حتی اکتشافات معدنی در ماه است.

هفته گذشته چین یک فضاپیمای بدون سرنشین را به فضا فرستاد تا به ایستگاه فضایی این کشور ملحق شود. چین در صدد است تا پایان سال جاری میلادی با اعزام فضانوردان به ماه اقدام به جمع آوری نمونه از سطح ماه کند.

چین همچنین ماموریتی برای سال آینده میلادی در نظر دارد که طی آن از روی سطح نیمکره دیگر ماه که از زمین هرگز دیده نمی شود به جمع آوری نمونه بپردازد.
به گفته سخنگوی آژانس فضایی اروپا، این آژانس امیدوار است بتواند آزمایش هایی روی نمونه های جمع آوری شده توسط چین انجام دهد و همچنین فضاپیمایی را به ایستگاه فضایی چین ملحق کند.

چین به دلیل قوانین تصویب شده توسط آمریکا از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شده است. آمریکا از احتمال استفاده نظامی از ایستگاه فضایی توسط دولت پکن ابراز نگرانی می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا چند مرتبه به کره ماه سفینه فرستاد، منتهی سفینه بدون سرنشین بود . زیرا در آن زمان ،امکانات این که سفینه از روی کره ماه دوباره برخیزد و با سفینه اصلی که بدور ماه با سرعت سی هزار کیلومتر در ساعت حرکت میکند، بپیوندد، وجود نداشت. زیرا تخنیک به آن اندازه پیشرفته نبود.
در سفینه تیب ریکاردر را نصب کرده بودند که صدای فضانوردان در آن قبلآ ثبت شده بود، اما خود فضانوردان در روی زمین در یک استدیوی هالیود که به شکل کره ماه بود، قرار داشتند و فلم برداری شدند.
سنگ هایی را که گفتند، از کره ماه آوردند، نیز از کره ماه نبود ، بلکه سنگ های آتشفشانی خود کره زمین بود و بخاطری که افشأ نشوند گفتند که چهار ملیارد سال پیش یک کره آتشفشانی دیگر با زمین برخورد کرده است و از باقیمانده های آن مهتاب تشکیل شده است، بنأ احجار کره ماه و زمین، هردویشان از مواد هم شکل تشکیل شده اند و یکسان هستند.
موضوع چاپ پای در روی ماه و نصب بیرق و غیره، چیز هایی است که بدون وجود انسان و به شکل میخانیکی توسط سامان و آلات داخل سفینه، جور کردن آن امکان پذیر بود.
بنأ تا بحال هیچ شخصی به کره ماه سفر نکرده است.

>>>   حتی خود فضا نورد که بیچاره فضانورد نیز نه بود و به کره ماه نرفته بود و در دشت های اریزونا در استدیوی هالیود که به شکل سطح مهتاب ساخته شده بود و در آن از یک سفینه تقلبی پایین میشد، چنین گفت:
(این یک قدم کوتاه برای من، اما یک قدم بزرگ برای بشریت است.)
یعنی بدین معنی که یک قدم کوتاه برای من که از سطح زمین بالا نرفتم و در روی زمین و در داخل استدیو هستم.
اما یک قدم بزرگ برای بشریت، یعنی چنین یک دروغ بزرگ را در روی زمین هیچ کسی برای بشریت نگفته بود و این در حقیقت یک قدم یزرگ در راه فریب دادن و دروغ گفتن به جامعه بشری است که جامعه بشری هیچ وقت آن را فراموش نخواهد کرد و مسببین آن را نخواهد بخشید.
خود جان کنیدی که در رقابت با شوروی وقت بر سر مسافرت فضایی، ده ها ملیارد دالر پول بودجه امریکا را به هدر داد ،اما نتیجه مطلوب نگرفت، اعضأ کنگرس و مشاورین امنیت ملی وی، هرچقدر به او گفتند که ازین رقابت بیجا صرف نظر کند، اما او آماده چنین کاری نبود و برای خود شرم و ننگ میدانست.
بالاخره سی،آی،ای او را در سال ۱۹۶۳ در جریان سفر اش به دالاس تکزاس به قتل رساندند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است