وزیر دفاع جدید ارتباطی با مشاور شورای امنیت ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۷ کد خبر: 132312 منبع: پرینت

اصل قضيه اين بود كه وزير دفاع پير و ناتوان در حادثه قول اردو شاهين مقصر است و بايد استعفا دهد و به عوض او يک جنرال جوان، پر انرژى و بيدار گماريده شود كه طبق اين خواست مردم اين كار از طرف دولت صورت گرفت.

اما در دو روز گذشته آنچه در مورد شخصيت و هويت وزير دفاع جديد در فيسبوک ها خواندم برايم تعجب آور بود. يكى مى نويسد او پاكستانى هست، ديگرى مى نويسد او از خويشاوندان مشاور امنيت ملى و سومى مى پرسد چرا او در يک سال چندين بار ترفيع كرده است.

اما هيچ كسى از مسلكى بودن، توانايى ها و پاک بودن او نپرسيده است. متاسفانه اكثر ديدگاه ها از روى تعصب و پيش داورى مطرح مى شود. انگار ذهن هاى ما توسط دستگاه هاى تبليغاتى دشمن جهت دهى مى شود و كار اين شبكه هاى جهنمى چيزى جز جنگ روانى، شايعه پراكنى، ايجاد بى اعتمادى و خودستيزى در ميان مردم افغانستان نيست.

متاسفانه فرضيه ذهنى ما در قبول شایعات دشمن و انكشاف آن بسيار ساده است، اينكه كسى از قوم ما نبود خيلى بد، بيگانه و خطرناک است. من بيشتر از دو سال با جنرال طارق شاه بهرامى يكجا و در يک دفتر كار كردم. او يک نظامى مسلكى، بيدار، فعال، پر انرژى، جوان و در عين حال صادق، وطندوست و سخت كوش است.

تا جايى كه من در صحبت هاى دوستانه از او و دوستانش شنيدم او در عمر خود پاكستان نرفته، به مشاور امنيت ملى قرابت ندارد، خانه ندارد و از يک خانواده فقير ولسوالى چهار باغ است و مدت طولانى به حيث قوماندان قطعه خاص 444 پوليس در ولايت هلمند ايفاى وظيفه نموده است.

از نظر تحصيلى اركان حرب دارد. در مدتى كه در معاونيت دفتر شوراى امنيت ملى در امور سر قوماندانى اعلى ايفاى وظيفه نمود، استعداد و توانايى خويش را در زمينه هماهنگى و رهبرى به اثبات رساند و از طريق كار و سخت كوشى حمايت و اعتماد رهبرى را جلب نموده و خود را به آنجا رساند.

محب الله نورى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع
حنیف اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   جناب نوری !
همین که فرمودیدچند صباحی را دفتر وزیر دفاع جدیدکار نموده اید همه دانستند که باز میخواهید به یک پست ومقام خوبتر برسید همه تعریف های شما را یک چیز باطل میسازد هرگاه سرپرست وزارت دفاع راستی هم لایق وشایسته ووطن دوست وصاحب ارکان حرب میبود به این مقام نمی رسیدندودر وزارت دفاع جاه نداشتند گمان من این است که نوشتار شما جهت تقویت موقعیت خود شماست تا سرپرست وزارت دفاع خداکند که ایشان چرندیات شمارا بخوانند ودر پهلوی همه صفات نیکی که شما برای شان برچسپ زدید شخصیت قدر شناس هم باشند وبه پاس این همه توصیف وتعریف بیجا وبی مورد حداقل شمارا ریس دفتر خود تعیین نمایند که شاید ارزوی شماهم همین باشد
تبنگ چی

>>>   دیده شود، هر دو پیش داوری ذود است باید در عمل نشان بدهد که واقعا صادق و خدمتگذار مردم و وطن است، دنبله روم قوم پرستی نمی رود، آن وقت مردم تمجید می کند و شما هم میتواند ایطور با اطمینان بنویسید....

>>>   اگر براستی اینطور باشد یک ودومثال از فعالیت های که در دفتر شورای امنیت کرده و باعث شد در یک سال دومرتبه ترفیع بگیرد را نشر کنید تا براستی قناعت مردم فراهم شود

>>>   ایشان وزیر صاحب دفاع جدید خسر بره نبیل است که بعد از تقرر نبیل به حیث ریس امنیت ملی ریس محافظین کرزی شد . در تمام عمرش روی مسایل نظامی ره ندیده و معلوماتی هم ندارد و چون خوش چانس است پله های ترقی برایش باز شده میرود.

>>>   صد نیستان تاجیکم
تاجیکم در بلخ باستان تاجیکم
در هرات و در بدخشان تاجیکم
شاهنامه است هویت آشکار من
تاج پارسی در خراسان تاجیکم
سینه هایم پر ز شعر مثنویست
در خراسان صد نیستان تاجیکم
زار نی خوان بر زبان مثنوی
جستجو کن راز انسان تاجیکم
بیدل و سعدی و مولنای بلخ
در دل هر کهکشان من تاجیکم
خواجه ای پیر هراتم را سپاس
جام ی ی آن جام عرفان تاجیکم
فخر پنجشیریان و پروان و تخار
تاج سر من! در خراسان تاجیکم
تاجیکان، من تاجیکم، من تاجیکم
رستمم من در سمنگان، تاجیکم
هویت جعلی افغان بر تو باد
تاریخ آشکار و پنهان تاجیکم
تویی افغان نام نیکت برتوباد
بر نتابم نام افغان! تاجیکم
تاجیک افغان نیست! افغان با خبر
تاجیک ار زان نیست افغان! تاجیکم
تاجیکم من تاجیکان! من تاجیکم
فخر فرهنگ خراسان تاجیکم
(شاهد خراسانی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است