واکنش کوریای جنوبی به باج خواهی ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132345 منبع: پرینت

اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا صدای اعتراض بسیاری از مردم کوریای جنوبی را بلند کرده است مردمی که خواستار جلوگیری از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک کشورشان شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا درپی مستقر کردن سامانۀ موشکی تاد در خاک کوریای جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کوریای شمالی است ولی مسکو و پکن معتقدند که استقرار چنین سامانه ای امنیت ملی روسیه و چین را به خطر می اندازد و وضعیت ناآرام شبه جزیره کوریا را بدتر می کند.

یون کوان سوک سخنگوی "مون چِه این" نامزد نام آشنای انتخابات ریاست جمهوری آتی کوریای جنوبی نیز امروز خواستار تعویق استقرار سامانۀ موشکی آمریکایی تاد در خاک کشورش شد.

سوک در مصاحبه با رویترز گفت: دولت کوریای جنوبی باید فوراً استقرار سامانۀ موشکی تاد را به تعویق بیندازد، و باید منتظر دستور دولت آتی باشد.

ترامپ به تازگی در اظهاراتی گفته است کوریای جنوبی در ازای استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود باید مبلغی تا حدود یک میلیارد دالر به آمریکا بپردازد.

سوک در کنفرانسی خبری گفت: مساله استقرار سامانۀ موشکی ثاد باید فوراً و کلاً به دولت آتی واگذار شود زیرا ما دیگر نمی توانیم مسوولیت تصمیمات نسنجیده دولت کنونی را به عهده بگیریم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است