رویدادها و تحولات ترکیه در نهم ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۹ کد خبر: 132405 منبع: پرینت

** رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه طی یک سخنرانی در استانبول که به طور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، در حالی سوریه و عراق را تهدید به حملات مجدد کرد که از سوی جامعه جهانی و حتی متحدین غربی خود به دلیل حمله های روزهای اخیر به مناطقی از عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار گرفته است.
وی بدون نام بردن از شخص یا کشوری، گفت: شما با این مردم نمی توانید بازی کنید و این را خواهید دید؛ در زمان خود می دانیم که چه باید کرد و یک شب سرزده می توانیم وارد شویم.

** کشتی لیمان روسیه که روز پنجشنبه (27 آوریل) در برخورد با یک کشتی ترکیه ای در 40 کیلومتری تنگه بسفر نزدیک استانبول بعد از نجات تمامی 78 سرنشین آن غرق شد، از نوع تجسسی پیشرفته با انواع مدارک و تجهیزات الکترونیکی بود.

** ستاد ارتش ترکیه امروز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در مناطق سنجار و کاراچوک که با واکنش شدید دولت مرکزی عراق و سوریه مواجه شد، دستکم 89 تن از اعضا و گروه های منتسب به پ.ک.ک کشته و 91 تن دیگر زخمی شده اند.

** گروه نظارت بر ممنوعیت های اینترنتی ترکیه امروز با صدور بیانیه ای با اشاره به قطع دسترسی مردم این کشور به دائره المعارف ویکی پدیا اعلام کرد که قطع این دسترسی به دنبال حکم اجرایی مقامات ترکیه از ساعت 5 بامداد به وقت جی ام تی اعمال شد و همه زبان های ویکی پدیا را شامل می شود.

** نوربرت هوفر عضو پارلمان اتریش از حزب راست افراطی آزادی اعلام کرد مادامی که ترکیه مشخص نکند چه تعداد از ترک های ساکن اتریش شهروندی ترکیه را دارند، ترک های ساکن اتریش نباید تابعیت اتریشی دریافت کنند.

** کوورتیس اسکاپاروتتی فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا شب گذشته با ورود سرزده اش به ترکیه با مسوولان ارشد این کشور همانند فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه در باره عملیات نظامی ترکیه در کاراچوک و سنجار گفتگو کرد.

** آیت الله محمد تقی المدرسی مرجع شیعی ساکن عراق در بیانیه هفتگی خود، از دولت ترکیه که هفته گذشته ارتفاعات شمال عراق در سنجار را بمباران کرد خواست تا بطور جدی از دخالت در امور داخلی عراق اجتناب کند.

** نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق، روز جمعه در حاشیه نشست انجمن آتلانتیک در استانبول با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار در شرایطی صورت گرفت که جنگنده های ارتش ترکیه بامداد سه شنبه اقدام به بمباران هوایی مناطقی در ارتفاعات سنجار کردند که بر اثر آن شماری از نیروهای پیشمرگه کشته و زخمی شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است