خوردن زیاد گوشت با بدن چه می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۲/۱۰ کد خبر: 132460 منبع: پرینت

محققان دریافتند یک رژیم غذایی غنی از گوشت خطر ابتلا به بیماری های کبدی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دانشمندان برای اولین بار نشان دادند یک رژیم غذایی سرشار از گوشت خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را در افراد دارای اضافه وزن افزایش می‌دهد. افرادی که در خوردن گوشت زیاد‌ه‌روی می‌کنند، علاوه بر مشکلات کبد چرب دچار زخم‌های کبدی، سیروز کبدی، سرطان کبد و نارسایی کبد نیز می‌شوند که نیاز به پیوند عضو نیز پیدا می‌‎کنند. همچنین داشتن سطح بالایی از چربی در کبد خطرات دیگری چون مشکلات قلبی، دیابت و سکته را به همراه دارد.

کبد چرب غیر الکلی اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود با مصرف کم چربی و رژیم غذایی سالم قابل کنترل بوده و می‌توان از عوارض آن جلوگیری کرد.

پزشکان توصیه اکید دارند رژیم غذایی سالم، تغییر شیوه زندگی و کاهش وزن برای این دسته از بیماران حکم ادامه زندگی را دارد. شیوه زندگی سالم سنگ بنای درمان بیماران مبتلا به کبد چرب است.

نتایج حاصل از یک مطالعه علمی نشان داده است پروتئین حیوانی در سالمندان مبتلا به کبد چرب و اضافه‌وزن بی‌شک مرگ‌آور است.

خوراکی‌های حاوی فروکتوز مانند شکر و نوشابه یکی دیگر از عاملان ابتلا به بیماری‌های کبدی هستند و به بیماران هشدار داده می‌شود در مصرف خوراکی‌های سرشار از قند و شکر مصنوعی به شدت خودداری کنند. همچنین لازم به ذکر است مصرف این خوراکی‌های زیان‌آور، متابولیسم و سیستم ایمنی بدن را به شدت تحت شعاع قرار می‌دهد.

ناگفته نماند، باید توجه داشت که مسمومیت با برخی سموم و حلال‌ها می‌تواند به بروز کبد چرب به شکل خطرناک منجر شود. مصرف خوراکی برخی داروها مثل تتراسیکلین، اسیدوالپروئیک و آمیودارون و مواد کورتون‌دار از علل کبد چرب هستند.

علایم کبد چرب
انجام آزمایشات دوره‌ای، اختلال در آنزیم‌های کبدی را مشخص می‌کند. یا این‌ که در زمان انجام سونوگرافی به علل دیگر، ابتلا به کبد چرب نیز تشخیص داده می‌شود. البته در برخی موارد این بیماری با علایمی زیر خود را آشکار می‌کند.

تمایل به پرخوری
اضافه وزن و چاقی
کلسترول بالا
ابتلا به دیابت
فشار خون بالا
ژنتیک(ابتلای یکی از اعضای خانواده به کبد چرب)
احساس خستگی مزمن

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گوشت
نظرات بینندگان:

>>>   انجام آزمایشات دوره‌ای، اختلال در آنزیم‌های کبدی را مشخص می‌کند. یا این‌ که در زمان انجام سونوگرافی به علل دیگر، ابتلا به کبد چرب نیز تشخیص داده می‌شود. البته در برخی موارد این بیماری با علایمی زیر خود را آشکار می‌کند.
ع

>>>   در طول سه و نیم ملیلرد سال پیدایش حیات و تکامل آن از موجودات یک سلولی تا انسان امروزی، فقط زنده جانهایی به ادامه حیات و بقای نسل خود ادامه دادند که با محیط ماحول خویش سازگاری نمودند و این سازگاری آنها در سیستم ژنیتیکی آنها ثبت شده و به نسل های بعدی انتقال کرده است.
در حالی که شعاع رادیو اکتیف مواد اتمی برای انسانها کشنده است، اما بعضی مکروب ها ازین شعاع منحیث انرژی استفاده میکنند.
در قاره افریقا مردمان (مسای) که زندگی بدوی دارند و مالدار هستند، یگانه غذای شان خون و گوشت حیوانات است.زیرا درین مناطق خشک و بی آبب و علف چیزی نمیروید و فقط گیاهان سخت مناطق صحرایی میرویند که خوراک حیوانات شان میشود.
در کشور مغولستان نیز کشت و زراعت کمتر میروید و یگانه خوراگ شان گوشت و فرآورده های حیوانی است.
حتی در خود کشور های بزرگ صنعتی دنیا که هر رقم فرآورده های غذایی در آن وجود دارد، بعضی اشخاص با خوردن گوشت و چربی و نان زیاد چاق میشوند، اما بعضی های دیگر هیچ چاق نمیشوند و وزن نمیگیرند، زیرا سیستم میتابولیزم و یا سوختاندن انرژی آنها از یکدیگر تفاوت دارند که مربوط به ساختمان جنیتیکی آنها میشوند.
حتی در عصر حاضر کسانی که در کشور های اروپایی غرض کم کردن وزن به باشگاه های سپورتی میروند، مربیان باشگاه ها با گرفتن خون آنها و تحقیقات جنیتیکی، به هرکدام آنها، پروگرام های مختلف ورزشی، از خیلی خفیف گرفته تا ثقیل،توصیه میکنند.
پس صرف گوشت نیز نظر به تفاوت سیستم میتابولیزم و جنیتیکی هر فرد فرق میکند و نظر به مناطقی که مردم در آن زندگی میکنند، فرق میکند، نظر به کلتور و عنعنات خوراکی مردمان مختلف در اطراف و اکناف دنیا فرق میکند.
در مجموع نوعیت خوراک مردم یک کشور، جز کلتور مردمان همان منطقه است که از یکدیگر متفاوت است و مزه و کیفیت و لذت غذا هر منطقه، نیز در حقیقت، عادت کردن انسانهای همان منطقه، طی نسل های مختلف به غذا های محلی خودشان است که برایشان خیلی لذت بخش است، اما برای مردمان دیگر آنقدر لذت بخش نخواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است