رویدادها و تحولات سوریه در دهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132474 منبع: پرینت

** نیروهای دمکراتیک کرد و عرب سوریه در راستای عملیات موسوم به 'خشم فرات' با پشتیبانی آمریکا، در ادامه پیشروی خود در شهر راهبردی الطبقه در حومه شمال شرقی رقه مرکز گروه تروریستی داعش در سوریه شش روستای دیگر از شهر رقه را آزاد کردند.

** در راستای اجرای توافق میان دولت سوریه و تروریست ها، تحت نظارت هلال احمر این کشور و نیروهای امنیت داخلی و پلیس نظامی روسیه امروز خروج هفتمین سری از تروریست ها و خانواده‌های شان از محله الوعر به سمت ادلب آغاز شد تا در روند خروج عناصر تروریست از این شهر محله الوعر به عنوان منطقه عاری از سلاح اعلام شود.

** منابع نظامی سوری امروز اعلام کردند که اخبار مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به مقر لشکر 90 سوریه در قنیطره صحت ندارد.

** مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان سوری) اعلام کرد که گروه تروریستی داعش طی 34 ماه گذشته حدود 4 هزار و 700 نظامی و غیرنظامی سوری و حتی از عناصر خود و سایر تروریست ها را در سوریه به روش های مختلف اعدام کرده است.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن
با تاکید بر توجه خاص عبدالله دوم پادشاه این کشور و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به اوضاع امنیتی مرزهای اردون و سوریه در تازه ترین دیدارشان، خواستار همکاری ائتلاف آمریکایی در مبارزه با تروریسم در سوریه شد.

** در پی اعلام سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر استقرار نیروهای ارتش آمریکا در امتداد مرزهای ترکیه با سوریه، روزنامه نگار کرد سوری از استقرار نیروهای آمریکایی در محورهای درباسیه و سریکانی، خطوط تل ابیض تا سریکانی و در امتداد تل ابیض تا کوبانی خبر داد.
گویا تلاش این نیروها ممانعت از ادامه حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به نیروهای سوریه دمکراتیک در شمال این کشور است که اخیرا با حمله هوایی به ارتفاعات قره چوخ در شهر المالکیه در استان حسکه سوریه تشدید شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است