رویدادها و تحولات آفریقا در دهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132480 منبع: پرینت

** دولت های مغرب و الجزایر از قطعنامه شواری امنیت برای صحرای غربی استقبال کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رباط، دولت های مغرب و الجزایر از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره صحرای غربی برای ازسرگیری مذاکرات برای حل مناقشات بر سر این منطقه، استقبال کرده و بر نظارت بیشتر درباره عقب‌نشینی عناصر جبهه پولیساریو از منطقه محل منازعه تأکید کرد.
شورای امنیت روز جمعه قطعنامه‌ای در حمایت از آغاز مجدد مذاکرات درباره نزاع صحرای غربی تصویب کرد و طی آن مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این منطقه تا 30 آوریل 2018 تمدید شده است.

** رییس جمهور سودان مدعی شد برای توقف جنگ و قحطی در سودان جنوبی در آن کشور مداخله می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز از خارطوم، عمر البشیر در اختتامیه چهارمین کنگره سالانه حزب خود در این شهر، با اشاره به جنگ‌، درگیری‌، قتل و گرسنگی در سودان جنوبی مدعی شد که برخی نهادها از وی خواسته‌اند برای رفه بحران آن کشور و بازگشت آن به سودان در آن کشور مداخله کند.

** دولت مالی وضعیت اضطراری را برای شش ماه دیگر در این کشور تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'زومانا ندجی دومبیا' رییس کمیته حقوقی مجمع ملی مالی امروز اعلام کرد که بر اساس رأی‌گیری صورت گرفته در این مجمع وضعیت اضطراری در این کشور برای 6 ماه دیگر تمدید شد.
وی هدف از این تصمیم مجمع را توقف حملات گروه‌های مسلح مستقر در صحرای شمال این کشور خواند و گفت که در این مدت به نیروهای امنیتی اختیارات بیشتری برای بازداشت‌ها داده می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آفریقا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است