کمر خم کردن های تاجیک و هزاره فایده ای ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132495 منبع: پرینت

كلان های تاجيک و حوزه مقاومت و كته سرهای هزاره اگر هر قدر به حكمتيار كمر خم كنند و از او استقبال كنند فايده اي ندارد، چون در آخر روز حكمتيار براي اينها بيگانه است.

اشرف غني، حكمتيار، اتمر و ديگر پشتون ها اگر هر نوع ستيز ميان هم داشته باشند در نهايت گوشت و ناخن هم هستند.

داكتر عبدالله نخستين فردي بود كه از آمدن حكمتيار استقبال كرد و هوس خوردن غذا را در يك قاب با او داشت اما ديد كه حكمتيار در سه روز گذشته عكس هاي اشرف غني را در پس زمينه نشست هاي خبري خود نصب كرد و در نخستين بيانيه هاي خود بر هزاره ها و مقاومتگران و «شمالي تلوال» تاخت.

حكمتيار در نشست خود در ننگرهار درحاليكه در كنار دست چپ اش سرور دانش را به پشيزي نخريد، تصريح نمود كه "ما «يك» رييس جمهور مي خواهيم". معني حرف او اين بود كه نهاد موازي با رياست جمهوري كه رياست اجرايي باشد، را نمي پذيرد و از سويی هم اشاره به بلخ و هرات و پنجشير و شمالي داشت كه «به جزيره هاي قدرت» پايان مي دهيم.

او تاكيد بر نظام متمركز و مطلق نمود و معناي حرف او را كه انشالله مطمينیم كلان هاي تاجيک و هزاره بهتر از من مي دانند.

دل من به ساده لوحي شماری از كلان هاي استقبالگر تاجيک و هزاره مي سوزد كه حافظه تاريخي ندارند و چه ساده به باغ هاي سبز و سرخ دل مي بازند و فريب مي خورند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره و تاجیک
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار بجا نوشته شده است. عکسها نشان داد که دانش صرفا رول خوش خدمتی را در ننگرها داشت نه چیز مهمتر دیگر

>>>   به نظر من این حرف درست نیست کسانی که به حکمتیار خوش آمد می گویند خود می دانند که چه اشتباه بزرگی می کنند اما حرص و طمع دو روزه آنها را به این کار وادار کرده است جون که جبهه ای در مقابل پشتونهای انحصار طلب در حال حاضر وجود ندارد.

>>>   از سخنرانی های حکمتیار به وضوح این مطلب به دست می آید که او خود را رهبر افغانستان دانسته و تحتهمین عنوان وارد افغانستان شده است. او در اولین سخنرانی خود حکومت وحدت ملی را زیر سوال برده و توصیه های رهبرانه نموده است. اگر به این سخنرانی او دقت شود از نظر او دولت افغانستان مشروعیت ندارد و باید بر طبق میل او تغییر یابد. کم کمک حکتیار بر اساس روش تدریجی نیات خود را آشکار خواهد کرد و با گام های کوتا به پیش خواهد رفت. او با همین رشو و سیاست یک سال تمام برای ورود به کشور زمینه سازی کرد و به راحتی وبدون آشوب و اعتراض از سوی هیچ کسی بلکه با استقبال بسیار محترمانه وارد کشور شد. او برای اظهارات و تسلط خود همین روش را در پیش خواهد گرفت. و هیچ مانعی را بر سر را خود نخواهد دید.

>>>   اگر حکمتیار واقعاً بخاطر آوردن صلح به افغانستان می آیدازقوم پرستی وتفرقه اندازی بین اقوام دست بکشد .
خاکسار

>>>   اگر با کسانی که وارد صلح شده اند؛ رفتار مسالمت آمیز انجام نشود؛ نتیجه چه می شود؟ این کینه و نفرت تا کی باید ادامه داشته باشد؟
زلمی از بدخشان

>>>   استقبال دانش از حکمتیار یک اشتباه بود

>>>   داکترعبداله یک پشتون است که روی گرده تاجک ها سوار است

>>>   یقینا : ملیت های با هم برادر صف مقاومت خود را منزح سازند ما ار هر خاین ، قاتل و نوکر استقبال نکریدم و نخواهیم کرد ما دهن راکتیار را در زمانش به خاک مالیدیم وحالا هم می مالیم تشویش نکیند حج کس چیزی کرده نمیتواند به جز نابودی خودش

>>>   كساني كه كارشان جور است از آمدن يك شاه دزد همراي دارد كساني كه كارشان خراب است ميگويند همين بي دين هم بيايد شايد كار ما جور شود. اما در نهايت قدرت را جمعيت به دست خواهد داشت دست هم ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است