حكمتيار به منظور صلح نه بلكه براي جنگ آمده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۴    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132514 منبع: پرینت

ایتلاف بزرگ سياسی در كابل شكل مي گيرد

روز يكشنبه 10 ثور 96، همايشي به حمايت از سخنان داكتر لطيف پدرام در مورد خط مرزي ديورند و تغيير ساختار سياسي كشور از نظام رياستي مركزي به ساختار فدرالي، در شهر فرانكفورت آلمان برگزار شد.

در این نشست داكتر عزيز آريانفر؛ در مورد ريشه هاي مشكل مرزي با پاكستان صحبت كرد و با توجه به مستندات تاريخي و قوانين جهاني، ديورند را خط ثابت مرزي خواند.

نجيب الله مسير آمر پيشين زون شمال و والی بلخ سخنران ديگر مجلس نيز، بحث ديورند را خاتمه يافته خواند و تاكيد كرد كه بايد به اين دشمن تراشي با دولت پاكستان پايان داده شود.

در ادامه نشست، داكتر لطيف پدرام، رهبر حزب كنگره ملي و نماينده مجلس، در صحبتي از طريق تلفن از شكل گيري ايتلاف بزرگ سياسي با شركت احزاب بزرگ و جريان هاي مردمي خبر داد.

پدرام همچنان با اشاره به صحبت هاي اخير گلبدالدين حكمتيار گفت: حكمتيار به منظور صلح نه بلكه براي جنگ آمده است.

نصرت اقبال


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ساختار فدرالی
گلبدین حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   آزموده را آزمودن خطاست

>>>   1- فرار حكمتياربه ايران بعد از مواصلت طالبان به كابل ، علتش اينست كه پاكستاني ها از او روي گردانيده و بالآي طالبان سرمايه گذاري كردند بنآ در پاكستان جا نداشت لاجرم به ايران پناهنده شد بعد از سقوط طالبان پاكستان به همه مخالفين ضرورت داشت واز او براي باز گذشت به پاكستان دعوت شد
٢- صلح و آمدن حكمتيار حالا ناشي از پلان بزرگ غرب خصوصآ سعودي ها سر چشمه ميگيرد كه وظيفه او در افغانستان اينست كه جنگ شيعه و سني در افغانستان به راه افتد، شيعه تضعيف شود، از طريق افغانستان فشارهاي بالاي ايران وارد شود
(رئيس جمهور و رهبر آينده ء كسي خواهد بود كه ضديت با ايران و روسيه داشته،طالبان را در پروسه ء صلح باخود يكجا ساخته، داعش را به روسيه و بعدآ به ايران راه دهد)
هر كسي كه اين اجنداء را ميتواند پياده كند بفرمايد .
فكر ميكنم كانديد هاي مهمتر و قويتر در صحنه آمده اند كه براي ديگران چانس كمتر شده است
ميتوانيد اين تحليل بالا را ناديده بگيرد ولي به ياد داشته باشيد

>>>   بر عکس حکمتیاربمنظور چنگ نه بلکه بمنظور صلح آمده است

>>>   این نظرشخصی اینها است ومردم آمدن جناب حکمتیار را استقبال میکنند ودیورند مال شخصی یک نفرنیست که درموردش فتوا بدهد فیصله ان بدست تمام مردم افغانستان است نه بدست این مفتیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است