نسخه پیچی های رهبر توهمی!
هنوز خاک کوه از تن حکمتیار تکانده نشده که با توهین به رسانه ها می تازد و از زن برای جهاد می گوید! هرچند وی در توهم گذشته بسر می برد اما باید پرسید که از کدام جایگاه حقوقی برای کشور نسخه حکومتی می پیچد؟! 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۵    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132517 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، هر خانه این سرزمین داغی تسلی ناپذیر از جنگ داخلی دارد و همچنان زخم جنایت بر در و دیوار شهر یادگار روزهای تلخ و سیاه است و اگر مردم حضور جنگ سالاران گذشته را تاب آورده اند اما تحمل سخنان رهبری بازگشته از دل تاریکی که همچنان بوی خون و نفاق می دهد، کاری بس دشوار برای بازماندگان جنایت های دهه هفتاد افغانستان است.

حکمتیار که پس از دو دهه فرصت ابراز وجود در مقابل مردم را دارد، در پی قد علم کردن زیر چتر دموکراسی برای دیکتاتوری و افراط گرایی است اما همچنان از فهم این حقیقت عاجز که افغانستان آن افغانستان دوران هرج و مرج و جنایت های حزب اسلامی به رهبری وی نیست که مردم را به خاک و خون کشانده و آن را جهاد بنامد بلکه دوران دمکراسی، آزادی بیان، نقش آفرینی زنان در جامعه است.

زمانیکه این رهبر منزوی طی دو دهه در نقاط نامعلوم و صعب العبور پنهان شده بود، رسانه ها برای رسیدن به همین نیم بند آزادی تاوانی به گرانی خون مردم، خبرنگاران و فعالان اجتماعی دادند و حال وی از تریبون همین رسانه ها علیه آزادی بیان سخن می گوید؟!

از سوی دیگر، حکمتیار از کدام جایگاه حقیقی و حقوقی برای یک کشور و حکومت نسخه می پیچد و خواهان حذف یکی از طرف های حکومت وحدت ملی است؟ اگر وی برای مقام و جایگاه نیامده پس چگونه به رسانه ها و احزاب می تازد و در مورد جایگاه زن سخن می گوید؟

حکمتیار از کدام زنان می گوید، همان زنانی که در خشم و تجاوز حزب اسلامی هیچگاه به خانه بازنگشتند و کودکان شان در سرمای زمستان از فرط گرسنگی جان دادند، کابل اگر زبان باز کند چه روایت ها از درد و رنج زنان و دختران این شهر در خشم و کینه خواهند گفت، از موشک باران و اجسادی که زیر آوار دفن شدند.

جنرال دوستم اگر چه گذشته ای همراه با جنگ و خونریزی در کارنامه دارد اما جرات پوزش خواستن از مردم و قربانیان را داشت اما چرا حکمتیار همچنان بر جهاد پافشاری می کند به دلیل سرشت جنایت طلب وی است.

تنها راه بقای حکمتیار پذیرش توافقنامه صلح بود زیرا دیگر نه توان مبارزه با نظام موجود افغانستان را داشت و نه برخوردار از جایگاهی به مانند گذشته در کشورهای همسایه اما دیری نپایید که چهره متعصب و افراط گر خود را دیگر بار برای مردم نشان داد.

خواست حکمتیار برای کناره گیری یکی از طرف های حکومت، دهن کجی به مقام های تاجیک بوده و نشان داد که برای دیگر اقوام نیز ارزشی قایل نیست در حالی که عبدالله اولین مقام استقبال کننده از حضور وی بود و سرور دانش با هیات همراه تا جلال آباد برای دیدار رفت.

منفورترین رهبر سیاسی افغانستان به مانند چهار دهه قبل با سیاست قوم گرایی و نگاه افراطی سخن می گوید و تاختن به طالبان تنها درماندگی وی از پذیرفته نشدن از جانب آنان طی سال های انزوا می باشد و جز این، سمت و سوی طالب همان راه و روش وی است.

در این میان، افغانستان شاهد حضور بسیار جنگ سالار از دل گذشته است که از پناهگاه های درون کوهی خود با پذیرش قانون و نظام حاکم شامل قدرت شده اند اما هیچ یک به مانند گلبدین حکمتیار در توهم گذشته با چنین لحن و ادبیاتی سخن نگفت، رهبری که با فحش رسانه ها را خطاب می کند و از زن برای جهاد می گوید!

اتحاد تنها گزینه پیش روی قومیت های رانده شده از قدرت است، بقایی که نیازمند یک جاشدن مقام های تاجیک، ازبک، هزاره و ... برای مقابله با انحصارطلبی ارگ است زیرا اگر امروز قصاب کابل در کنار غنی ایستاده فردا طالب را برای رسیدن به رویای کشور پشتونیزم با خود همراه می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   اینباربایدطبقه فارسی زبانان ازیک کاندیدهزاره دسته جمعی همایت کنند پنجشیری هادست از توهم بردارنددراشتباه گذشته های خود فکر کنندبااحترام داکترعبداله یک پشتون است اویک سراب وسرگردانی است برای فارسی زبانان

>>>   باش هنوز كجاست نو سر فلم است ميخواهد افغانستان رابه دهه هفتاد بكشاند و همه از ترس غني صدا بلند نكند كه منفك ميشه باز بالاي مردم بيچاره ما اين كوه نشين غار كوه نشين دشت و كوه عمرش تير شده دختر هاي خودش در امريكا چكر ميزند

>>>   بدون شک خوانندگان میدانند که حوادث روزگار باهم در ارتباط وپیوند میباشدنمیشود مسایل باهم پیوند خورده را هر کدام به تنهای تجزیه وتحلیل نمود مسله ای لیست سیاه وداخل شدن در زمره ناقضین حقوق بشر شوخی نبوده باساس یک سنجیش دقیق وراپور های درست کسی را دران شامل میسازند وباز بنا بردلایل معقول عده ای را ازان بیرون میکنند واکثرا این حربه را بخاطر پیشبرد مرام های خود ابر قدرت ها بکار میگیرند وقتی روی هر دلیلی حکمتیار را در لیست سیاه گرفتند بعد چه کار خوب وسفید نمود که از لیستش خارج نمودند اکثرا گمان می برند که اوردن جناب عالی ارتباط مستقیم با حمایت روسها از طالب ها وخارج شدن انها از حیطه ای قدرت غربی هادارد چنانچه این مهره ای اصیل وبا وفا همیشه درخدمت انها قرار داشته سالها قبل نیروهای ایشان را در اذر بایجان فرستادند تا علیه ارمنی ها وروسها فعالیت کنند میشودبدون اجازه وفرمان خارجی ها ممثلین انها باکسی صلح نمایند ویا کسی را ببخشند هرگز پس این برنامه ای خود انهاست که به اساس یک نقشه ای از قبل تعیین شده حکتیار را می اورند وبعد از چندی روش ممثلین خودرا مورد تحسین وتمجید قرار میدهند وبه چشم ملت بیچاره خاک میزنند
سه روز

>>>   کدام رهبر از مردم بخشش خواست تنها حزب در دوران جنگ به ناموس کسی تجاوز نکرد بلکه دیگران این کار ها را کردن چرا حقیقت را به نشر نمیرسانید ونمیگوید که تمام شان در ویرانی کابل دست داشت تنها حکمتیار نبود چهار تنظیم دیگر هم این ویرانی ها را کرده وحال از ترسی که فعلا در قدرت است چیزی نمیگوید از خداوند بترسید مرگ دارید حقیقت را بگوید ویا اینکه خاینین واری خاموش باشید چرا تفرقه میندازید چرا بار دیگر دامنه جنگ را تازه میکنید

>>>   ..... رهبر سیاسی افغانستان به مانند چهار دهه قبل با سیاست قوم گرایی و نگاه افراطی سخن می گوید و تاختن به طالبان تنها درماندگی وی از پذیرفته نشدن از جانب آنان طی سال های انزوا می باشد و جز این، سمت و سوی طالب همان راه و روش وی است.
ع

>>>   چشمت سدقه همراه همین تحلیل ات

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند . آمين يارب العالمين

>>>   اصلا هدف انجینر صا حب پرو گرام های غیر اسلا می طور مسا ل تلویزون خورشید که پرو گرام ها ی رخص و غیره را به نشر می رسا ند

>>>   او برادر پیش کله خر یاسین خاندن گلو شخصی که همیشه در تاریکی زندگی کرده نوکر وغلامی پیشه اصلی اش است بگذار هر چه که بد میکند بکند ان زمان گذشته که به جز چند تا..... کسی دیگری عقب این فاشیست برود من بشما میگویم که گلو هر گز کابل نخواهد امد زیرا توان جواب دادن به رسانه ها و مردم کابل را ندارد

>>>   حکمتیار فقط ملای خواجه حسن گردیز واری است.
ع

>>>   آقای حکمت یار که خود را مجاهد ومدافع اسلام ووطن ودیگران را متهم به وطن فروشی ورسانه ها را شریر میخواند یکبار به گذشته خویش نطر اندازی ازکارنامه هایش ازمبارزات زمان ظاهرشاه الی اکنون که درصفحات تاریخ کشوروجهان وهمچنان ازنوارهای ثبت شده چندین دهه،دردیوارهای ویران شده وطن بخصوص شهرویران کابل ،قتل صدها نفرزن ومرد ازاثر راکت پراگنی هایش کشتن وتروزصدها عالم ودانشمندان وخبرنکاربخصوص قتل ناجوانردانه میرویس "جلیل " مردم شریف لغمان باید به عوض استقبال سنگسارش میکردند امروز به عوض اینکه ازمردم معذرت بخواهندبیشرمانهاظهارمیدارد که دهنرسانه ها را ببندند تا خازجنایات وخیات هایش چیزی نگویند ازمردم افغانستان جامعه جهانی تقاضا دارم با این خاین به دین ،وطن .شرف مردم محاسبه نمایند. تاباعث التهام زخم های مردم گردد سرفراز سمنگانی

>>>   زن راکت ویا دگر نوع وسیله فجایع و قتل عام نیست که گلبدین برایش جایگاه بسازد عمل گلبدین و ساختن جایگاه برای زنان معرف اعمال گلبدین است کسیکه سالها به آوارگی در پس دروازه های پاکستانی هاباانجام دادن هزاران نوع فجایع بر علیه مردمش زندگی کرد توان ساختن جایگاه برای خودش نداشت برای دگران چه قسم دارد؟ برای گلبدین یک زن وسیله ساختن جایگاه به اساس قانون الهی شد. که تا امروز درهر دو جهان نفرین میگردد مادر که گلبدین را به دنیا آورد. شاید صد ها بار توبه کرده باشد از اینکه برای گلبدین جایگاه ساخت. اما گلبدین امروز حتی توان پرداخت جبران خساره زن که او را در دنیا آورد هم ندارد. چه رسد به ملیون ها زن دگر که از آغوش گرم کانون خانوادگی به اساس خصومت گرایی و امیتیاز طلبی یک شخص.....چون گلبدین بی نصیب گردیدند در ابتدا باید این شخص خود رابه حلقه دار آویزان نماید تا آرامش نسبی گیتی را نصیب گردد. اگر این جرات را ندارد از تمام آسیب دیدگان دوره جهالت خود بخواهد که وی را سنگ باران نماید تا از عذاب وجدان رهایی پیدا نماید. اگر این جرآت را هم ندارد و خداوند هر دو گیتی این شهادت را به وی نصیب نمیگرداند. افغانستان را برای همیشه ترک کند و تابعیت افغانستان درا در محظر خداوند و بندگان خداوند (جهان ) رد نماید با گذشته و آیند اش از افغانستان خارج گردد تا دگر آثار و نشانه از فساد خود رادر گوشه گوشه این سرزمین نبیند و مردم بعد از این در آرامش نسبی بسر برند

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند .
آمين يارب العالمين

>>>   شایان ذكر است كه احترام به انسان و حرمت قتل نفس، از مسائلی است كه همه شرایع آسمانی و قوانین بشری در مورد آن متفق‌اند و قتل نفس را یكی از بزرگترین گناهان و جنایات می‌شمارند. ولی دین اسلام به عنوان آخرین پیام‌آور عزت و امنیت، بیش از همه برای این مسئله اهمیت قایل شده است و برای قاتلان و اخلال‌گران امنیت و متعرضان به جان و مال بی‌گناهان، در دنیا و آخرت مجازات‌‌‌های سنگینی بیان نموده است.
از دیدگاه اسلام جان هر انسان، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، محترم است و گرفتن جان فقط حق جان‌‌‌آفرین است و بس. بجز جان‌دهنده و جان‌آفرین كسی دیگر حق جان‌ستانی را ندارد. واقعاً چه قدر سنگین و غیرقابل تحمل است كه یك انسان بی‌گناه كه این همه مورد لطف و مهربانی خالقش است، توسط یك انسان دیگر با سنگدلی و قساوت در یك لحظه كشته شود و طعمه ظلم و جور گردد.
آیا قاتل سنگدل و بی‌رحم هیچ فكر كرده كه مرتكب چه جنایتی شده و چه مخلوق با ارزشی را بدون اجازه صاحبش نابود نموده است؟
آیا قاتل ستمگر و جنایتكار می‌داند كه چه شاهكاری از شاهكارهای قدرت الهی را تخریب نموده و چه گلی از گلستان انسانیت و چه نهالی از باغ بشریت را پر پر و ویران كرده است؟
قطعاً آفریدگار توانا از این قاتل سنگدل انتقام خون مقتول را خواهد گرفت. قتل هر انسان به هر حال جرمی سنگین و خطرناك است، اما قتل یك مسلمان با توجه به ایمان و اسلامش سنگین‌تر و خطرناك‌تر است. به همین دلیل مجازات آن بسیار سخت‌تر و هولناك‌تر است.
حالا اینبرادران که میخواهند برای زن جایگاه بسازند برای این ها که جایگاه خواهدساخت گاهی در اینمورد فکر نموده اندیا خیر؟ آیا فکر نموده اند که به کدام جرآت میخواهند در مورد دگران فکر نمایند؟ این اشخاصان فرصت طلب هستند که از کوچک ترین شگاف دولتی استفاده سؤ نموده خود را سر نوشتسازبرای دگران میسازند.

>>>   آقای (ع) راست گفتی فقط ملا خیراندیش واری است.
سیدصوفی گردیزی

>>>   جناب تازه از کو به شهر تشریف ٱوردند.ٱیسته ٱیسته خوب میشود.باشه چند کانال تلویزیون رقص را ببیند.دلگرم میشو.به وطن.هنوز زود است قضاوت کردن.
ناصر.مزار.

>>>   رسانه هاي هم مانند سياسيون مشكل وابستگي دارند، و همان قسمي كه ضرورت به اين تعداد حزب موجوده نيست، رسانه ها هم بايد كمتر ولي بزرگتر و أفغانستاني تَر شوند، رسانه ها بايد چراغ زنده گي ملت باشد، نه مزدور خارجي ها. فرهنگ و كلتور دين و تقاليد وطن را به مردم بياموزند، أفغانستان تنها كابل و چند بزرگ نيست.

>>>   بلی جناب صوفی صیب باشما موافق هستم مانند ملای قریه خواجه حسن گردیز واری است.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است