رویدادها و تحولات سوریه در دوشنبه یازدهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۹    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132519 منبع: پرینت

** عمر اوسی نماینده کرد مجلس سوریه به کردهای این کشور و یگان های مدافع خلق توصیه کرد که به آمریکا اعتماد نکنند و تخم مرغ های شان را در سبد واشنگتن قرار ندهند.
به اعتقاد وی، آمریکا نمی تواند خود را هم پیمان کردهای سوریه معرفی کند؛ چرا که نه تنها برنامه ای برای تامین حقوق آن ها ندارد، بلکه درصدد یافتن شرکایی برای اشغال بخش هایی از خاک سوریه به ویژه در شمال شرق و الرقه است.
اوسی ضمن یادآوری این نکته که ترکیه از سال 1952 عضو ناتو و خنجر امپریالیسم صهیونیستی در پهلوی ملت های منطقه است؛ گفت که اطمینان دارد تجاوز ترکیه به حاکمیت سوریه و عراق بر عکس آن چه آمریکا در رسانه های خود اعلام کرد با چراغ سبز واشنگتن صورت گرفته است.

** محمد وندی محمد جدی از سرشناس ترین تروریست های مالزیا عضو گروه تکفیری داعش که ماه مارس امسال در فهرست تروریست های جهانی آمریکا قرار گرفت و عملیات تروریستی را از سوریه برنامه ریزی و هدایت می کرد، در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به هلاکت رسید.
نور محمود احمد همسر 28 ساله این تروریست امروز در صفحه فیسبوک خود کشته شدن همسرش را روز چهارشنبه در سوریه تایید کرد.

** رسانه های نزدیک به تروریست ها امروز اعلام کردند در حالی که درگیری گسترده میان گروه های تروریستی در شرق پایتخت سوریه از روز جمعه در مناطق عربین، حزه و بیت نایم آغاز شد و به دیگر مناطق غوطه شرقی گسترش یافت؛ گروه تروریستی تکفیری تحریرالشام (جبهه النصره) پس از درگیری شدید با گروه تروریستی جیش الاسلام بر شهرک های جسرین و حزه در غوطه شرقی مسلط شدند.

** به گزارش منابع خبری سوری، هفتمین گروه از مرحله سوم اجرای توافق تخلیه محله الوعر به تعداد 460 تروریست مسلح به همراه دو هزار و 41 تن از اعضای خانواده آن ها در چارچوب توافق گروه های مسلح و دولت سوریه برای خالی شدن محله الوعر شهر حمص از سلاح و افراد مسلح به استان ادلب در شمال غرب سوریه منتقل شدند.

** فاتح حسون عضو گروه معارضان مسلح سوری شرکت کننده در مذاکرات آستانه امروز با اشاره به دریافت دعوتنامه شرکت در دور بعدی گفتگوهای صلح سوریه که روزهای 13 و 14 ماه ثور در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد، از موافقت این گروه برای شرکت در این دور از مذاکرات آستانه در باره سوریه خبر داد.

** ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش سه روستای رجم القصر، رجم العالی و رجم درغام را پاکسازی و بر تعدادی چاه نفت و گاز و چند تپه راهبردی در شرق استان حمص مسلط شدند.

** ایتلاف موسوم به ایتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه ای به کشته شدن دستکم 352 غیرنظامی با آغاز حملات ایتلاف به داعش در سوریه و عراق اعتراف کرد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که حملات نیروهای ایتلاف در سوریه و عراق از آگوست سال 2014 تا فوریه سال 2017 باعث مرگ 229 غیرنظامی شده است.

** رسانه های نزدیک به تروریست ها روز گذشته اعلام کردند که احمد الحریری رییس شورای محلی شهرک بصرالحریر در شمال شرق درعا با همراه قاسم و بشار الحریری از مسوولان تیپ 'عامود حوران' وابسته به ارتش آزاد در انفجار بمب کنار جاده ای در جنوب سوریه کشته شده اند.
موتر این افراد در مسیر دو شهرک الصوره و الغاریه شرقی در جنوب شرقی درعا بر اثر برخورد با بمب منفجر شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است