رویدادها و تحولات یمن در دوشنبه یازدهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132520 منبع: پرینت

** صدر اعظم آلمان امروز در سفر منطقه ای خود به خاورمیانه در امارات، تاکید کرد که راهکار برون رفت از جنگ یمن نظامی نیست و کشورش برای حل مسالمت آمیز این جنگ از طریق راهکارهای دیپلماتیک تلاش می کند.
آنگلا مرکل با اشاره به مذاکره مفصل اش با وزیران کشور و دفاع عربستان در این باره طی روز گذشته، اعلام کرد که آلمان با امکانات دیپلماتیکی که در اختیار دارد از راهکار سازمان ملل در یمن حمایت می کند و عربستان نیز با این موضوع موافقت کرده است و اکنون در حال آماده سازی مقدمات لازم با دبیر کل سازمان ملل هستیم.
صدر اعظم آلمان روز گذشته وارد عربستان شد و پس از رایزنی درباره تحولات جاری در منطقه و تقویت همکاری های دو جانبه با سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان، امروز وارد ابوظبی شد.

** جمعیت حمایت از مصرف کننده در یمن ضمن هشدار نسبت به استفاده از محموله گندم ارسالی از آمریکا به بندر عدن در جنوب یمن، اعلام کرد که 32 هزار تن گندم آمریکایی ارسالی به عدن فاسد و غیر قابل استفاده است.
فضل مقبل منصور رئیس جمعیت حمایت از مصرف کننده در یمن با ارسال پیامی به برنامه جهانی غذا تاکید کرد که این جمعیت با استناد به گزارش مستند همراه با عکس از کشتی آمبرل اعلام کرده است که محموله 32 هزار تنی گندم آمریکایی برای توزیع در استان های عدن و الحدیده فاسد و غیر قابل استفاده است.

** هزاران تن از اهالی شبوه، عصر دیروز با برپایی تظاهرات گسترده ای در حالی که پرچم های جنوب و تصاویر عیدروس الزبیدی استاندار عدن را با خود حمل می کردند مخالفت و خشم خود از تصمیم هادی در برکناری الزبیدی و سپردن عدن به نیروهای طرفدار حزب اصلاح حامی گروه تروریستی القاعده را اعلام کردند.
تظاهر کنندگان، هادی و حزب اصلاح را مسئول برکناری الزبیدی دانستند و خواستار بازگشت الزبیدی به پست استانداری عدن شد.

** یگان‌های تک تیرانداز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یکشنبه شب در عملیاتی موفق شدند دو نظامی عربستانی را در منطقه نظامی الفریضه جازان در جنوب غرب عربستان از پای درآورند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است