رویدادها و تحولات فلسطین در دوشنبه یازدهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۵    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132522 منبع: پرینت

** در حالیکه پانزده روز از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی می گذرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین خواست که حقوق اسرا و خانواده های شهدا را قطع کند.
نتانیاهو این درخواست خود را در مراسم سالروز زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیستی در عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان مطرح کرد.

** عطا الله حنا اسقف اعظم فلسطین با تاکید به این موضوع که اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا به خواسته های خود خواهند رسید، اقدام اسرای فلسطینی را ارسال پیامی به عرب ها درباره فلسطین دانست.

** بنا بر اعلام عبدالناصر فروانه رییس واحد مطالعات و اسناد در هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین،‌فلسطنیان بازداشت شده از سوی رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی بیشتر از قشر کارگر و زحمتکش بوده اند.
فراونه عضو کمیته مربوط به امور هیات اسرا در نوار غزه در سخنانی به مناسبت روز جهانی کارگر تاکید کرد که تلاش نظامیان رژیم صهیونیستی برای بازداشت کارگران و زحمتکشان با هدف شکستن مقاومت و به زانو در آوردن کارگرانی است که برای کسب روزی برای خانواده های خود می کوشند.

** به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در آستانه دیدار رییس جمهوری آمریکا و رییس حکومت خودگردان فلسطین، موقعیت محمود عباس ضعیف و شکننده و بیشتر فلسطینی ها در اصالت وعده ها و حرف های دونالد ترامپ تردید دارند.

** بسیاری از تحلیل گران رژیم صهیونیستی معتقدند که توان رزمی حزب الله لبنان بویژه پس از حضور در جبهه های نبرد در سوریه، از گذشته بیشتر شده است و قدرت آن را برای ضربه زدن به امنیت رژیم صهیونیستی در صورت بروز تنش احتمالی جدی می دانند.
به گفته یکی از افسران عالی رتبه اسراییلی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو، هیچ کس نباید حزب الله را یک ببر کاغذی تصور کند.

** وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که 300 اسیر فلسطینی دیگر دست به اعتصاب غذا زده اند.
گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه، با اشاره به این که هیچ فرصتی برای مذاکره با اسیران فلسطینی وجود ندارد، اعلام کرد که 300 اسیر فلسطینی دیگر بدون آن که به خواسته های خود برسند، دست به اعتصاب غذا زده اند.
براساس گزارش باشگاه اسیران فلسطینی، یکهزار و 500 اسیر در زندان های اسراییل برای بهبود وضعیت معیشتی خود به اعتصاب غذا ادامه می دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است