رویدادها و تحولات ترکیه در دوشنبه یازدهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132523 منبع: پرینت

** پولیس ترکیه امروز صدها تن را در جریان تظاهرات اول ماه مه روز جهانی کارگر در استانبول دستگیر کرد.
به رغم ممنوعیت تجمع در میدان مرکزی تقسیم استانبول برخی از معترضین که قصد برپایی تظاهرات در این میدان را داشتند از سوی پولیس دستگیر شدند.

** به مناسبت روز کارگر در شهرهای بزرگ ترکیه مانند آنکارا، ازمیر و استانبول به خصوص منطقه مرکزی تقسیم و کادی کوی، تدابیر امنیتی ویژه اتخاذ و راه های منتهی به میدان تقسیم از ساعت پنج صبح به وقت محلی مسدود شد.
در راستای همین تدابیر امنیتی، برخی ایستگاه های مترو استانبول نیز تعطیل است.

** براساس قوانین ترکیه که در مناطق ویژه امنیتی قانون حکومت نظامی جاری است، استانداری تونجعلی با صدور اطلاعیه ای در راستای مبارزه با ترور تا پانزدهم ماه مه 31 منطقه مختلف این شهر را به عنوان مناطق ویژه امنیتی اعلام کرد.
بنا بر این اطلاعیه ورود به این مناطق بدون مجوز مقامات رسمی محلی ممنوع است.

** در چارچوب قوانین وضعیت فوق العاده در ترکیه طی 10 ماه گذشته، 5 هزار و 295 استاد دانشگاه و کادر آموزشی در سطح پروفسور و دانشیار و کمک دانشیار از دانشگاه های مختلف ترکیه اخراج شده اند.

** شکری گنچ شهردار منطقه 'ساری یر' استانبول ترکیه، بعد از اخذ اطلاعات از پولیس استانبول، به استناد شواهد اولیه، مسایل مالی را علت قتل سعید کریمیان مدیر شبکه 'جم تی وی' دانست.
مدیر جم تی وی شنبه شب در منطقه ساری یر به همراه شریک کویتی خود توسط سرنشینان یک خودرو هدف رگبار گلوله قرار گرفت.

** شش عضو داعش متهم به انجام عملیات تروریستی در روز اول ماه مه (روز کارگر) در شهر ازمیر، توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شدند.
دو نفر از دستگیر شدگان با تابعیت سوریه از تروریست های در حال جنگ با دولت بشار اسد هستند.

** بنا بر اظهارات میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، مسکو خواستار همکاری ترکیه برای مشارکت معارضان مسلح در دور آینده مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است