عبدالله: رسانه چیزی نیست که با یک حرف عقبگرد کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۲/۱۲ کد خبر: 132557 منبع: پرینت

نشست ملی امنیت و مصونیت ژورنالیستان کشور امروز سه شنبه 12 ثور 1396 با حضور جمعی از ژورنالیستان برجسته کشور، نمایندگان رسانه ها، وزیر امور زنان و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در این مراسم که به مناسبت از تجلیل روز بین المللی مطبوعات برگزار شده است گفت: دستاوردهایی که در خصوص آزادی بیان و رسانه ها در افغانستان وجود دارد که آن را به نمونه بهتر در منطقه تبدیل کرده است به ملت و ژورنالیست هایی که خود را وقف اطلاع رسانی دقیق کرده اند تعلق دارد.

داکتر عبدالله گفت: طرف دیگر دستاوردهای آزادی بیان و رسانه ها در کشور، چالش هایی است که جامعه رسانه با آن درگیر هستند، بخشی از این مسایل را در جلسه شورای امنیتی ملی مطرح می کنم که از جمله آن جدی گرفتن کار کمیته های مصونیت خبرنگاران است.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، حوادث خشونت بار علیه ژورنالیستان را غیرقابل تحمل خواند و افزود: ضرورت نیست که گفته شود، ژورنالیستان یک قوت بسیار بزرگ هستند و تا جایی که در چهار چوب قانون و اصول عمل کنند از تمام آنها حمایت می شود و قوت رسانه و اهل آن چیزی نیست که با یک حرف خاموش شود و حرکتش به عقب برگردد.

وی افزود: امروز مردم به این افتخار می کنند که با قربانی دادن به یک حقوقی از رای دادن گرفته تا آزادی بیان رسیده اند و این مسایل به سلیقه اشخاصی که در قدرت آمده و رفته اند بر نمی گردد. یقین دارم که گاهی مسایل پیش بینی نشده پیش می آید که همه در مورد آن صحبت می کنید و ترسی از آن ندارید و در عرصه ژورنالیزمی نمونه های بسیار خوبی وجود دارد که رهنما و رهنمود کاری برای همه است.

این مقام کشور خطاب وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: توقع دارم که در داخل این وزارت و در رادیو و تلویزیون ها از نام وعناوین ما برای تحت فشار قرار دادن ژورنالیست ها استفاده نشود که این قابل تحمل نیست واین صحبت ها از هر مجرایی باید به گوش مقامات برسد تا جلوی آن گرفته شود و برخوردها سبب پیشگیری های بعدی بشود.

داکتر عبدالله افزود: تجلیل از دستاوردهای اهل رسانه کشور در سطح بین المللی و ملی ، هر کدام افتخاری برای جامعه رسانه کشور است و این ها نمونه مدلی برای کار سایرین هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
رسانه
نظرات بینندگان:

>>>   امروز خائنین اصلی کشوررگ رسانه ها است اگر رسانه منطبق با خواست مردم در جارچوب اسلامی عمل می کردند شاید امروز اینقدر بحران نداشتیم
جامعه شناس

>>>   داکتر عبدالله قصه ات مفت است خودفروشى کردى

>>>   رسانه را كس عقب نميراند، بلكه جناب داكتر رسانه ها بايد افغاني و إسلامي شوند، همه افغانها مثل خودت نيست كه خانم و اولادش تنها زنده گي نمايند، و براي تو مبتذلات رسانه ها قابل قبول است.

>>>   عبدالله جان! والله اگه ده قصه رسانه ها هم باشی!!!! این لشکر کسی زورت علیه حکمتیار بود!!! گرچه خودت و حکمتیار نزد ما ................. هستید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است