گیلانی: مردم از برگشت حکمتیار استقبال می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۶/۲/۱۲ کد خبر: 132562 منبع: پرینت

مردم افغانستان از برگشت گلبدين حكمتيار استقبال مي كند.

ما در آستانه كنفرانس بن اول تاكيد داشتيم تا زمينه براي بازگشت حزب اسلامي به رهبري حكمتيار و تحريک طالبان نيز مساعد گردد ولي در آن زمان گوش شنوايي وجود نداشته و بدين گونه اين اشتباه مهندسين "بن اول" ادامه جنگ را در افغانستان تمديد نمود.

پس از خروج ارتش سرخ از افغانستان، ما مخالف هرگونه برخورد مسلحانه ميان گروه هاي بومي بوده و بدين گونه صلح خواهي، حفظ استقلال و منافع علياي افغانستان دال مركزي كنش هاي سياسي و اجتماعي مان را تشكيل مي دهد، در صورتيكه حكمتيار با اجنداي صلح و بدور از برنامه هاي قومي، مذهبي و سمتي وارد كابل شده و بدين صورت به عنوان حسن نيت اسلحه دست داشته اش را به نظام تسليم نمايد. بدون شك مردم افغانستان از او استقبال نموده و تاريخ در مورد اين شهامت حكمتيار صاحب و هوادارانش مثبت قضاوت خواهد نمود.

در فرجام جا دارد تا نيروهاي بومي و مستقل تحريک طالبان را يكبار ديگر مخاطب قرار داده و به صلح و مبارزه سياسي دعوت نمايم.

فتانه اسحاق گیلانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس بن
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   تو هم يك خاين ومفت خور هستى سال ها شما ....ها بنام پير وپير خانه از مردم بيعقل استفاده كردين ويك زندگى تفيلى تير كردين وگل بي دين كه او هم يك خاين قاتل ووطنفروش است غير ازتو خاين تمام وطن دشمن او است تو هيچ وقت نمايندهگى از مردم نگو خو بخاطر كه توخودت وتمام فاميل تان واحدي خاين وخاين از دوره ظاهر كل هسيتن ...

>>>   فتانه جان و فاطمه جان و سيد إسحاق آغا درست ميفرمايند، خدا كند كه بعد از قدرت رسيدن حكمتيار زبان درازي نكنند، و اين را هم قبول نمائيد، كه حكمتيار صاحب خواهان ستر و حجاب شرعي زنان است .

>>>   بخیر بیایند!!!! خدا کند در کان نمک به نمک مبدل نگردند!!!!!!!!!!!

>>>   گیلانی هم جاسوس انگلیس است که توسط پاکستان به اشکال مختلف نگهداری میشود. هر چیز که بادار گفت ، مادون سر خم میکند

>>>   این ها همه یک قسم هستند هیچ فرقی ندارند یکی پنهائی قعل عام میکند دیگرش برملا یکی دزد هست یکی تک مار

>>>   بازهم فتنه ای از فتانه باید به استقبال راکتیار بروی

>>>   نظردهنده اول آدم بسیار ....معلوم میشود!!!!!!!!!!!

>>>   برادرهای بسیار شرم آور خواهد بود. که به فامیل وقوم یک کسی توهین کنید ،فتانه گیلانی وفامیل شان بسیار در افغانستان با عزت زندگی کرده اند وامید برادرها عفت کلام را متلعقآ مراعات نمایند. .
عبدالله ریحان

>>>   تروریست به نام گلبدین حکمتیار اکنون به طور رسمی وارد کابل شد, و با غنى "شهردار کابل" مذاکرات صلح انجام داد.

به همین دلیل است که آمریکا به طور خاص نام گلبدین حکمتیار را از لیست تروریستی کشيد.

این مرد که درسالهاى 1960s و 1970s اسید (تيزآب) بر گونه هاى دختران دبيرستانى و ديگر کانونهاى آموزشى کابل پاش کرد. پس از کودتای نیمه طرفدار شوروی وى در سال 1973 کابل را به مقصد پاکستان ترک کرد. وى به ويژه پس از اشغال شوروی توسط ایالات متحده آمریکا، آلمان ... حمایت می شد.

حکمتیار برخی از زمان ها در پایتخت بن بود. در حال حاضر نماینده دولت آلمان ویژه برای افغانستان متقلب انتخاباتی, اشرف غنی در کابل بالا و تقدیر کرد که با تروريست پير از پاى افتاده مذاکرات صلح انجام داد.

نماینده دولت آلمان گفت جنگ در داخل افغانستان می شود پس بايد حل و فصل بین افغان ها شود

بین الافغانی = درون پشتون = بین الپشتونى

قبایل پشتون خود شان وحدت ملى در بين اقوام خود ندارند چه خاصا با مليت هاى غير پشتون . يک قوم پشتون با قوم ديگر در تضاد با یکدیگر قرار دارند. نه امروز و نه از زمان تغيرنام سرزمين به نام "افغانـلند" که فارسى (افغانستان) شد, بلکه در زمان پيشو پس از مرگ احمدخان ابدالى برخی از قبایل پشتون مانند يوسپ زى و اپريدى و وزيرى قندهار را بطرف هند ترک کردند. مگر انگار من گفتم که سنگ ابدالى و بارکزى ارزش ندارد ?
(البته که سنگ گهورهاى دست و گردن شکريه باريکزى در خاص وعام قيمتى است)
سنگ در افغانى (پژواک پيش از اختراع واژه پشتونوالى "افغانيت" مى گفت (سالنامه کابل 1939)
چندين معنى مى دهد:يکى مرز زمين بين دوهمسايه ويا "اودور" سنگ گذاشتن به معنى وعده (نامزدى و ازدواج) و پيمان کردن است!

يوسپ زى و اپريدى ومهمند به بارکزى و محمد زى پيگار (پيغور) مى داد که بر وعده خود وفا نکردند و همين جنجال و کشمکش بين الپشتونى باعث شد که پسر بانام تورانى احمد شاه ابدالى تيمور شاه مجبور شد پايتخت را از کندهار به کابل بياورد

ایالات متحده در این کشور پایگاه های مختلف نظامی دارد. به هزاران نیروهای تازه ارتش ایالات متحده به افغانستان آمد. بزرگترين مرکز جاسوسى و سفارت امريکا در آسياى مرکزى در افغانستان قرار دارد.

از آنجا که پاکستان چندین هزار کيلو متر هم مرز است. پاکستان یک قدرت هسته ای , ایران, چين و کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی در همسايگى قرار دارند, هنوز عوامل خارجی وجود ندارند؟
دولتهاى کشور دوران گذار از خراسان با نام افغانستان ( آغاز زمان شاه شجاع) مستقل و آزاد و, خود اراده و سر پاى خود نبودند. پول هميش شان خارج مى دادند در مقابل پشتون سنگ و خاک مى فروخت.

امروز دولت پشتون "سنگهاى نادر" ويا خاکهاى نادر (آیوپاک، عنصرهای خاکی کمیاب با نشانهٔ اختصاری "REEs" یا فلزهای خاکی کمیاب) در بدل پول مى فروشد. دولتهاى پشتون خاک و سنگفروش به انگليس بعد به روسيه شوروى و سپس به امريکا ومتحدين.
اين دروغ است که دولتهاى پشتون مستقل وآزاد بودند وهستند وخواهند بود!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است