رویدادها و تحولات ترکیه در سه شنبه 12 ماه ثور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۱۳ کد خبر: 132581 منبع: پرینت

** رجب طیب اردوغان با تغییر قانون اساسی ترکیه و باز شدن راه عضویت در احزاب سیاسی برای روسای جمهور این کشور بعد از گذشت 979 روز در مراسمی که به همین مناسبت در محل حزب عدالت و توسعه برپا شده بود، بار دیگر فرم عضویت در این حزب را امضا کرد.

** آنکارا که از دو سال پیش با خروج سامانه های پاتریوت آمریکا و آلمان از جنوب ترکیه با مشکل بی دفاعی مرزهای این کشور مواجه شده، خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 روسی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
خرید مجموعه های پدافند موشکی اس-400 برای ترکیه اهمیت فراوانی دارد و در سفر دو ماه پیش اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به مسکو و مذاکرات وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در مرکز توجه دو طرف قرار داشت.
اردوغان با برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی و در نتیجه افزایش اختیارات وی در مقام رییس جمهوری ترکیه، احتمالا در آینده ای نزدیک انتخاب دیگری بین اتحادیه اروپا و چرخش به شرق و توسعه روابط با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام دهد.

** کمال قلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه شب گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی، نامزدیش برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در سال 2019 را اعلام کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است