رویدادها و تحولات سوریه در سه شنبه 12 ماه ثور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۱۳ کد خبر: 132583 منبع: پرینت

** گروه تروریستی داعش بامداد امروز به اردوگاه آوارگان رجم الصلیبی در شرق شهر الشدادی در استان الحسکه سوریه یورش برد که در جریان این حمله تروریستی 30 آواره کشته و 34 تن دیگر زخمی شدند.
اردوگاه رجم الصلیبی در 60 کیلومتری جنوب شهر حسکه، پناهگاه آوارگان الرقه، دیرالزور و موصل عراق است.

** حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در چارچوب رایزنی های دوجانبه در حاشیه چهارمین دوره کنفرانس بین المللی سوریه در آستانه، عصر امروز با بشار جعفری سفیر و نماینده دایم این کشور در سازمان ملل متحد ملاقات و پیرامون آخرین تحولات روند مذاکرات و شرایط سیاسی و میدانی بحران سوریه رایزنی و تبادل نظر کردند.

** جشنواره ای در مرکز فرهنگی شهر السویدا با حضور یک هیات روسی چهارشنبه برگزار می شود و در این مراسم السویدا به عنوان نخستین منطقه امن و بدون جنگ در سوریه معرفی خواهد شد.
استان السویدا در جنوب سوریه و هم مرز با اردن قرار دارد و شهر السویدا با دمشق پایتخت سوریه 100 کیلومتر فاصله دارد.

** جواد ترک آبادی سفیر جدید جمهوری اسلامی در سوریه امروز در دیدار با بشار اسد رییس جمهوری سوریه استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

** دور جدید مذاکرات اصلی سوری آستانه با حضور هیات های ایران، روسیه و ترکیه بانیان این نشست، هیات سازمان ملل، نمایندگان دولت سوریه و براساس گزارش اعلام شده هیات معارضان مسلح فردا در پایتخت قزاقستان آغاز می شود.

** نیروی نظامی استرالیا با صدور بیانیه ای ادعا کرد که هواپیماهای این کشور در بمباران های ائتلاف در خاورمیانه که باعث کشته شدن حدود 350 غیرنظامی شده است، نقش نداشته اند.
نهاد نظامی استرالیا اقرار کرد که به احتمال زیاد 352 غیرنظامی ناخواسته توسط حملات ائتلاف از آغاز عملیات در سال 2014 تاکنون کشته شده اند.

** ارتش سوریه شامگاه دیروز حملات داعش به ارتفاعات الشومریه واقع در حومه شرقی حمص را دفع و شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.

** بنا بر اعلام منابع امنیتی در استان کرکوک عراق، گروه تروریستی داعش 14 تن از اعضای گروه خود از جمله ابو البراء معاون والی در دیاله را به اتهام فرار از میدان جنگ در شهرستان حویجه اعدام کرد.

** دفتر استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به اهمیت برقراری آتش بس در سوریه از مشارکت وی در گفتگوهای آستانه که قرار است 13 و 14 اردیبهشت ماه در پایتخت قزاقستان برگزار شود، خبر داد.

** گزارش ها از ورود و استقرار نیروها و موترهای نظامی روسیه به روستای کفرجنه میان شهرهای اعزاز و عفرین در شمال غرب استان حلب سوریه از مناطق تحت کنترل یگان های مدافع خلق (کردها) حکایت دارد.
برخی از منابع محلی نیز اعلام کرده اند که این نیروها برای کاستن از تنش ایجاد شده در مرزهای شمالی سوریه با ترکیه وارد این منطقه شده اند.
شهر عفرین طی چند روز گذشته شاهد حمله توپخانه ای و موشکی ارتش ترکیه بود که مواضع و مقرهای یگان های کرد در این منطقه را هدف قرار داد.
این اقدام روسیه همزمان با اقدام مشابه نظامیان آمریکا در شمال استان الحسکه انجام شده است.
نظامیان آمریکا نیز در چند روز گذشته در شهرها و روستاهای مرزی سوریه در شمال استان الحسکه با ترکیه مستقر شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است