غنی: خواست نهایی ما برقراری صلح دایمی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۱۳ کد خبر: 132602 منبع: پرینت

مشکل افغانستان باید از طریق مذاکرات و صلح بین الافغانی حل و فصل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور غنی و خانم زبینه شپاروسر نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان روز سه شنبه 12 ثور 96 در دیداری در مورد مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و مسایل افغانستان و منطقه بحث کردند.

رییس جمهور درباره مشکل موادمخدر گفت: مشکل مواد مخدر تنها مشکل افغانستان نه بلکه مشکل بین المللی است. طالبان و سایر گروه های تروریستی می خواهند بالای مناطقی تمرکز داشته باشند که در آنجا مواد مخدر بیشتر است. باید جامعه جهانی بخاطر مختل ساختن شبکه های تولید، پروسس و قاچاق مواد مخدر مشترکا تلاش نمایند.

طبق گفته رییس جمهور طالبان و سایر گروه های تروریستی ضربات و تلفات زیادی وارد شده است و در ماه های اخیر شماری از قوماندانان طالبان از بین رفته اند.

رییس جمهور غنی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات کشور خاطرنشان کرد: حکومت متعهد است که انتخابات ریاست جمهوری را بدون تاخیر در زمان معین آن برگزار نماید و در سال جاری انتخابات پارلمانی را نیز در پیشرو داریم.

وی در ادامه درباره موافقتنامه صلح با حکمتیار افزود: حکومت افغانستان بخاطر برقراری صلح و ثبات در کشور تعهد قوی دارد و موافقتنامه صلح با حزب اسلامی نمایانگر این تعهد است. طالبان افغان که آماده صلح باشند، دروازه های صلح به روی شان باز است زیرا خواست نهایی ما برقراری صلح دایمی در کشور می باشد.

در این دیدار زبینه شپاروسر نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی به رییس جمهور و مردم افغانستان بخاطر حادثه تروریستی قول اردوی شاهین، گفت که مشکل افغانستان باید از طریق مذاکرات و صلح بین الافغانی حل و فصل شود و ما این را درک می کنیم که حکومت افغانستان در راستای برقراری صلح و ثبات، تلاش های زیادی را انجام داده است و آمدن گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز نتیجه این تلاش ها می باشد.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نماینده آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   "مشکل افغانستان باید از طریق مذاکرات و صلح بین الافغانی حل و فصل شود"

زابينى اشپار وسسر (Sabine Sparwasser)

گرچه نام زابينى "مدافع", "پشتیبان" معنى دارد و استوره حامى روم , حامى خانمهاى خانه , کودکان و عليه خونريزى و ضد مصرف زياد آب بود و معنى نام فاميلى زابينى اشپار وسسر "پس انداز آب" (صرفه او Au ) معنى مى دهد.

راستى که Au""او" در آلمانى آب کنار رودخانه ها را مى دهد و مانند شهرهاى با پسوند "آب" ايران زمين نامهاى بسيارى شهرهاى شان در کنار رودخانه هاى پشته هندو ايران از پسوند مکانى ´"او" Au ساخته شده است.
مانند
-1 "مين او" Mainau
2-لینداوLindau
3- اساو Passau
4-دوناو Donau دانوب
5- ريان او Rheinau

که در زبان پارسى هنوز عربى نشده "دواو" و "پنج او" و "بلخاو" "نجراو" و "تگاو" مرغاو و غير گفته مى شد و در بين مردم عادى سرزمين رستم از کاشغر چنين تا کردستان به آب معرب "او" Au Aw Av گفته مى شود. هيدر Hydr در زبان يونانى و اکوا لاتين!

من مخالف تفکر صلح آميز اين خانم نيستم.
اما اين خانم از تاريخ کشور افغان خود را بى خبر از شر و خير دانسته که انگار داستان تراژدى-کمدى کشور نامنهاد افغان فقط و فقط "يک پديده بین الافغانی" باشد.

پس اگر عدم صلح يک پديده بین الافغانی" باشد اين پديده را بايست پديده "بين الپشتونى" ناميد, چون تروريستها چه گروگک هاى طالبان و چه حقانى وچه گل بدون دينى و ديگران همه از پشتونتباران اند.

پس نگفتم که پشتون افغان است وافغان پشتون. اين ادعاى من قابل رد نيست.
جنرال طاقت حرامى گوه و همتباران اش راست گفته اند که پشتون= چندين هويتى اند و حد اقل چار نامه اند: افغـان=پشتون=پتان=روهيله

گذشته از آن آلمان که يک متحد امريکا است فکر نمايد که بدون دخالت خارجى ها سازمانهاى پشتونتبار تروريستى حتى اجازه سرخاريدن خود را ندارند.

اندک مغز گفت: "طالبان افغان که آماده صلح باشند، دروازه های صلح به روی شان باز است زیرا خواست نهایی ما برقراری صلح دایمی در کشور می باشد."

>>>   ناکامی هاى شکستهاى پى درپى دولت هاى افغان تبار افغانستان پيرامون ساختار دولت با ثبات به یک بیماری مزمن تاريخى و بدون یک راه حل تبدیل شده است.
تنش هاى پى در پى
زبانى و دينى و روحى اقتصادى واجتماعى
تحميل هويت افغانتبارى
و اگر کدام تشنج مانند پشتونسازى هويتى حل وفصل اش با پيش کش شدن ساختگى مرزى و عرضى پشتونستان زير پرده خط ديورند
از ارش يف عبدالرحمان قاتل عام!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است