رویدادها و تحولات عراق در 13 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۶/۲/۱۴ کد خبر: 132635 منبع: پرینت

** تفاهمنامه همکاری های بانکی ایران و عراق با محوریت روابط کارگزاری بین بانک های مرکزی دو کشور و توسعه همکاری های مشترک امضا شد.
برای گسترش همکاری بانکی بین دو کشور ایران و عراق و همچنین اجرایی کردن موافقتنامه همکاری امضای شده طی سال گذشته بین رؤسای کل بانک های مرکزی دو کشور، مشاور رییس کل بانک مرکزی عراق و مدیر عامل بانک تجارت عراق (TBI) در رأس یک هیأت تخصصی با مدیر کل بین الملل بانک مرکزی و برخی مدیران و کارشناسان ادارات ارزی، نظارتی و نظام های پرداخت دیدار و گفتگو کردند.

** ** رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزیر مسکن، عمران و خدمات شهری عراق درباره مشارکت شرکت های وابسته به این بنیاد در پروژه های عمرانی عراق به تفاهم رسیدند.
محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان امروز در دیدار با خانم 'آن نافع اوسی' وزیر مسکن، عمران و خدمات شهری عراق بعد از انجام مذاکرات دو جانبه، درباره مشارکت شرکت های تابعه بنیاد در طرح های عمرانی عراق به تفاهم رسیدند.

** ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در بغداد در ادامه دیدار و گفتگو با مسوولان عراقی طی ملاقاتی با سید عمار حکیم رییس ایتلاف ملی عراق و فراگیرترین مجموعه سیاسی که دولت و بزرگ ترین فراکسیون پارلمان این کشور را در اختیار دارد، آخرین دستاوردهای اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه را بررسی کرد.

** حیدر العبادی نخست وزیر عراق درباره ادعاهایی مبنی بر تعرض به زنان آواره در اردوگاه های آوارگان، با تاکید بر نظارت کامل مقام های عراق بر کار این اردوگاه ها؛
بررسی این موضوع را وعده داد.
مدیر اجرایی یک سازمان غیر دولتی موسوم به دختر بین النهرین (دختر رافدین) ابتدای هفته جاری در کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق حاضر و مدعی شد که در جریان توزیع کمک های انساندوستانه به آوارگان در استان صلاح الدین، زنان آواره مورد آزار قرار گرفته اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است