رویدادها و تحولات فلسطین در 13 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۲/۱۴ کد خبر: 132639 منبع: پرینت

** اتحادیه عرب اعلام کرد که پنجشنبه با مشارکت دبیر کل این اتحادیه و نمایندگان دایمی کشورهای عربی در اتحادیه، در همبستگی با اسیران فلسطینی، راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار خواهند کرد.
اتحادیه عرب با صدور بیانیه ای، خواستار مداخله فوری جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری برای اعمال فشار علیه مقام های رژیم صهیونیستی برای اجرای قوانین بین المللی به ویژه رعایت حقوق اسیران شد.

** خالد مشعل رییس دفتر سیاسی گروه مقاومت اسلامی (حماس) در پی انتشار سند جدید سیاسی این گروه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی گفت که نتانیاهو و رهبران اسراییل برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، فلسطینیان را سرزنش می کنند.
وی در باره انتشار سند جدید سیاسی حماس، که آیا چیزی در مواضع حماس تغییر کرده است یا خیر، توضیح داد که البته! حماس یک جنبش جدی است و از زمان بوجود آمدنش از سال 1987 میلادی در حال تغییر و بهبود وضعیت خود بوده و همچنان در حال توسعه و بهبود است.

** رژیم صهیونیستی صبح با چهار بلدوزر نظامی به اطراف منطقه الفخاری در شرق شهر خانیونس واقع در جنوب نوار غزه حمله کردند.
براساس این گزارش، بلدوزرهای نظامی تحت حمایت جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی به این منطقه یورش برده اند.

** چالش نوشیدن آب نمک که توسط فرزند مروان برغوثی سیاستمدار و مبارز اسیر فلسطینی در حمایت از اعتصاب غذای اسرا آغاز شده، همچنان در شبکه های اجتماعی و در همه جای دنیا ادامه دارد.
برغوثی در 4 اردیبهشت این چالش را با انتشار ویدویی در حال نوشیدن آب نمک آغاز کرد. وی این کار را در حمایت از پدر خود که از 15 سال پیش در اسارت رژیم صهیونیستی است انجام داد.

** شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که مقاومت روحیه پیروزی را در بین مردم گسترش و نشان داد که آزاد سازی فلسطین قابل تحقق است، تاکید کرد که ایمان دارد فلسطین به طور کامل آزاد خواهد شد.
این مقام ارشد حزب الله لبنان ضمن اعلام حمایت از مقاومت در فلسطین به هر نحو ممکن، تاکید کرد که زندگی ملت فلسطین با انواع مقاومت عجین شده و فلسطینی ها همه روزه در حال مقاومت هستند.

** به گفته یکی از مقامات مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا، موضع کشورش در قبال جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تغییری نکرده است و حماس همچنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا از 8 اکتبر سال 1997 این سازمان فلسطینی را که دارای گرایش اسلامی است، در فهرست گروه تروریستی خارجی قلمداد کرد.

** بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با احمقانه خواندن قطعنامه ای که یونسکو در شصت و نهمین سالروز اعلام تاسیس رژیم اشغالگر قدس صادر کرد، گفت که شهر قدس برای هیچ قومی به اندازه یهود مقدس و مهم نیست.
این در حالی است که شهر قدس در اسلام و مسیحیت نیز جایگاهی بسیار بلند دارد و همچنین حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی بر این شهر هرگز توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

** ابو عبید سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به رژیم صهیونیستی برای تن دادن به خواسته های مشروع اسرای فلسطینی که در زندان های این رژیم اعتصاب عذا کرده اند، 24 ساعت مهلت تعیین کرد.
وی ضمن هشدار به رژیم اشغالگر صهیونیستی نسبت به نادیده گرفتن خواسته های عادلانه و قانونی اسرای فلسطینی؛ اعلام کرد که که اگر رژیم صهیونیستی ظرف 24 ساعت به خواسته های اسرا تن ندهد، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

** کمیته اجرایی سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) روز سه شنبه با تصویب قطعنامه ای رژیم صهیونیستی را به نقض موازین بین المللی در بیت المقدس و نوار غزه محکوم کرد و خواستار احترام به هویت تاریخی این شهر تاریخی شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است