رویدادها و تحولات ترکیه در 13 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۶/۲/۱۴ کد خبر: 132641 منبع: پرینت

** شورای عالی نظارت بر انتخابات ترکیه در یک نشست فوق العاده تصمیم به شکایت از منتقدین رییس و اعضای این شورا نزد محاکم قضایی گرفت.
در راستای این تصمیم از افرادی که از رییس شورا و یا اعضای آن به صورت علنی انتقاد و آنان را هدف قرار می دهند نزد دادستانی آنکارا اقامه دعوی خواهد شد.

** پایگاه خبری الجزیره قطر که از سال ها قبل اخبار خود را به طور گسترده و به صورت نوشتاری، تصویری و صوتی به زبان ترکی پخش می کرد از امروز فعالیت هایش را بنا به دلایل نامعلومی در ترکیه متوقف کرد.

** رجب طیب اردوغان در دیدار با ولادیمیر پوتین در شهر سوچی با اشاره به این که در یک دوران حساس با مسوولیت های سنگین بر دوش هایمان از گام های مشترک روسیه و ترکیه سخن گفت که به اعتقاد وی سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد.

** ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر بندری سوچی دیدار و برای بهبودی روابط دو کشور که بر خلاف انتظارها روند بازسازی آن شتاب لازم را ندارد، ابراز امیدواری کردند.

** حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و سدات اونال روسای هیات های ایرانی و ترکیه ای در حاشیه چهارمین دور نشست سوریه در آستانه، تازه ترین تحولات در این کشور و روند مذاکرات سوری-سوری را مورد بررسی قرار دادند.
این دیدار در چارچوب نشست های دوجانبه رایزنی و گفت وگوهای هیات ایرانی با هیات های شرکت کننده در مذاکرات سوری در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

** بازرس کل پولیس مالزیا امروز شایعه ربوده شدن دو تبعه ترکیه را رد و اعلام کرد پولیس این دو تبعه ترک را با ظن فعالیت و تهدید امنیت ملی دستگیر کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است