نگاهی به برخی تحولات آمریکا در 15 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۱    ۱۳۹۶/۲/۱۶ کد خبر: 132697 منبع: پرینت

در حالیکه جمهوریخواهان آمریکا تصویب لایحه بهداشتی خود در مجلس نمایندگان را به عنوان یک پیروزی بزرگ جشن گرفته اند بسیاری از سناتور های آمریکایی گفتند که پرسش های بی پاسخ زیادی در رابطه با این لایحه باقی مانده که به احتمال زیاد اصلاحات عمده ای را در آن ضروری می کند و به این ترتیب به نظر نمی رسد که این لایحه بدون دشواری های سنگین از این بخش دستگاه قانونگذاری آمریکا عبور کند.
برخی پیش بینی کرده اند که این لایحه در سنای آمریکا تغییرات عمده ای خواهد کرد و چه بسا که سناتور های آمریکایی تصمیم به بازنویسی کامل آن بگیرند.
دونالدترامپ رییس جمهوری آمریکا با قاطعیت گفت که تصویب این لایحه عملا به منزله مرگ کامل اوباما کر و به جریان افتادن قوانین تازه بهداشتی در کشورش خواهد بود.

در ادامه تحقیقات اف بی آی و کمیته اطلاعات سنای آمریکا در خصوص پرونده دخالت روسیه در انتخابات این کشور و تبانی احتمالی اطرافیان ترامپ با مقام های روسی همچنان ادامه دارد.
برخی از قانونگذاران و مسوولین پولیس آمریکا امروز ابراز نگرانی کردند که بر اساس مدارک به دست آمده روسیه یا اکنون به نشر اطلاعات کذب و گمراه کننده در این رابطه مشغول است ویا بزودی چنین اقداماتی را آغاز خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه لایحه بودجه یکهزار و 100میلیارد دالری خود را که تصویب آن در سنای آمریکا از تعطیلی دولت تا سال مالی جدید جلوگیری می کند، امضا کرد و این لایحه در حالی که نشانه های بسیاری از شکست خواسته های رییس جمهوری آمریکا از جمله در رابطه با تامین بودجه دیوار مرزی مکزیک در آن دیده می شود قانونی شد.
لایحه مذکور پس از کشمکش های طولانی و تغییرات عمده ای که جمهوریخواهان در جریان این کشمکش ها وادار به قبول آن شدند روز چهارشنبه به تصویب نمایندگان مجلس این کشور و یک روز بعد بدون درد سر و دشواری به تصویب سنای آمریکا رسیده بود.

در حالیکه بسیاری از ناظران تصویب لایحه بهداشتی ترامپ در مجلس آمریکا را فاجعه ای برای مردم این کشور دانسته اند فاش شد که دولت واشنگتن بالغ بر 95 در صد از بودجه دفتر ملی کنترل سیاست های دارویی کاخ سفید کاسته و این اقدام منجر به برکناری بسیاری از کارکنان این نهاد نظارتی در کاخ سفید و عقیم ماندن بسیاری از پروژه های تحقیقاتی آن خواهد شد.
درهمین حال شمار زیادی ازسازمان های پزشکی معتبر این کشور بدنبال تصویب این لایحه با صدور بیانیه هایی خشم و اعتراض خود به آن را ابراز کرده و با هشدار در مورد اینکه چنین قوانینی بزودی به مرگ بسیاری از مردم این کشور منتهی خواهد شد خواستار تغییر و یا لغو کامل آن شده اند.

درادامه نشست های شنود جیمز کومی رییس اف بی آی در سنای آمریکا فاش شد که وی در نظر داشته است تا در گزارش اخیر خود به افشاگری های یک جاسوس انگلیسی درمورد ترامپ و تماس های او با دولت روسیه نیز اشاره کند که از این کار بازداشته شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است