جابجایی 3500 عضو حزب اسلامی در دولت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۵    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132757 منبع: پرینت

گفته می شود سخنرانی حکمتیار در کابل 2 میلیون دالر هزینه برداشته که از بودجه دولت پرداخت شده است.

همچنان حکمتیار خواسته است تا 3500 تن از اعضای خود را در پست های مهم و کلیدی جابجا کند و اشرف غنی هم توافق و سندش را امضا کرده است.

حزب اسلامی 3500 تن از افرادش را برای استخدام در نهادهای امنیتی، فهرست کرد.

در مرحله نخست این حزب، فهرست 100 تن را به کمیسیون مشترک توافقنامه صلح معرفی کرده است که بیش از 50 تن از آنان افسران دارای رتبه های دگروالی، برید جنرال و بالاتر از آن را دارند.

کمیسیون مشترک توافقنامه صلح حزب اسلامی بیان کرده است که نخستین دسته این افراد شامل 80 تن است که برای استخدام در وزارت دفاع ملی معرفی شده‌اند.

بر بنیاد توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، تمامی افراد و فرماند‌هان واجد شرایط حزب اسلامی افغانستان که علاقمند به کار در نهادهای امنیتی باشند، در این نهادها استخدام می‌شوند.

در توافقنامه حکومت با حزب اسلامی تعهد شده است که تشکل نظامی حزب اسلامی منحل شود اما تاکنون شمار دقیق نظامیان این حزب روشن نیست.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   راکتیار زمانی گفته بود تا یک نفر گلمجم در کابل باشد; به کابل نمیباید و صلح نمیکند; بعدا با گلمجم شورای هماهنگی ساخت و تحت فرمان او به کودتای ناکام دست زد شهر کابل را راکت باران کرد و هزاران انسان بیگناه را به شهادت رسانید
بار دیگر گفت تا یک نفر سرباز خارجی و حکومت صلیبی در کابل باشد; به کابل نمی آید; اما بازهم باوصفی که نیروهای خارجی در افغانستان اند; به صلیبی خود را تسلیم کرد

>>>   به هیچ وجع قابل قبول نیست اینهاهمه طالبان وداعش است.
ع

>>>   پنجاه نفر تنها در نماينده گيهاى خارج از حزب اسلامى بكار گرفته ميشوند. در مرحلة اول دو نفر در واشنگتن دو نفر در دهلى دو نفر در تهران سه نَفَر در پيشاور و اسلام اباد يك نفر در كراچى يكنفر در عشق آباد يك نفر در انقره يكنفر در مسكو يكنفر در دوشنبه يك نفر در تاشكند يك نفر در استانبول
باخبر

>>>   اوها کی ادمها های دارند که تحصیل نکمیل کرده باشند این هم از علابم مریضی صعب العلاج شا ن پنداشته که وقعا نفر پبشرفته دارد اکنون مقررری ها در بخش نطامی ویا ملکی به اساس امتحات رقایت صورت میگیرد اگر امام مساجد شوند کفته نمتوانم
نجرابی

>>>   این ادعا کاملا دروغ است بخاطریکه آقای حکمیتار گفت که من برای چوکی نیامده ام و همچنان فاروق ورپک،داودزی،انجنیرمحمد خان،ارغندی وال و به دها کدرهای دیگر حزب اسلامی در دولت وجود دارد. کار به اهل آن سپرده میشود نه تقسیمات حزبی و قومی.
قاسم میرزایی

>>>   افراد حزب اسلامی اعضای آی اس آی پاکستان اند 1500 عضو آی اس آی در حکومت مزدور غنی احمدزی شامل شدند طالبان و داعش در حکومت شامل شدند دولت بزودی متلاشی خواهد شد

>>>   والله بفكر من توافق با طالب و داعش خوبتر از توافق با حكمتيار است، اين جناب و همه حزبش مكاره هستند، تا ديروز اكثر شان زير چتر جمعيت تا وزارت هم رسيدند، اما حالا خود را پيرو حكمتيار ميشمارند.

>>>   با آمدن راکتیار جنازه دولت را بخوانید

>>>   اگرچنین شده باشد بسیارکارنیک شده حق دارند هزارها دزد که جای دارد انها نیزحق دارند

>>>   واثق ارگوچی را هم یگان رتبه بدهید. اگرچه در بعضی کار ها رتبه دارد باز هم کمی با رهبر اش هم رازی داری ولی متفاوتر
ارگوچی

>>>   فکرمینم بسیاروارخطاشده اید کوشش کنید که درهمینجا خودرا محکم کنید وکولاب نروید

>>>   دولت افغانستان هم مثل دولت ترکیه دست به حذف مخالفان و جایگزنینی افراد خود را دارد تا دیر نشده است باید به اصطلاح رهبران قومی مانع تمامیت خواهی آنها شوند.

>>>   حکمتیار در صدد جابجایی افراد خود در نهاد های امنیتی و ارتش کشور است، و بازی را از مدتی به اینطرف آغاز نموده است و مانند موریانه رژیم را از داخل پوسیده می کند . وی از محاسبات غلط گذشته خویش آموخته است و مطمین هستم دیر و یاد زود دست به کودتا خواهد زد . بینایی سیاسی اشرف غنی را هم تعصبات قومی و زبانی کور نموده است و افراد کلیدی گلبیدین مانند عنکیوت دور و بر او را محاصره نموده اند و عبدالله هم آدم تن پرور و عیاش است و در مقایسه با اشرف غنی در بازی های سیاسی خام است . هدف غنی در کوتاه مدت به زمین نشانده شورای نظار و گروه های دیگر شمال مانند گنگره ملی است با هماهنگی و پشتیبانی گلبیدین است ، ترور یک فرد کلیدی گنگره ملی در بغلان جز همین توطیه است و به گمان اغلب توسط افراد حزب اسلامی گلیبدین انجام شده است . برنامه استراژیک غنی این است که شورای نظار و جمیعت را توسط حزب اسلامی تضعیف کند و بعد شر حزب اسلامی را از سر خود دور کند. این موضوع را یکی ار معتمدین غنی با یک دوست خود بیان داشته است.
شمس تمنا

>>>   از موضع خارج گلبدین کافر و نژاد پرست است با استاد ربانی که پروفیسر اسلام شناسی بود آدم با احترامی بود صلح نکرد چرا که پشتون نبود ولی با اشرف غنی یهودی که پشتون است و زن یهودی را با خود آورده صلح میکند واقعا الله این انسان زیانکار است منفور و گنهکار ...است

>>>   ملا غنی وزارت داخله را به راکتیار میدهد

>>>   در نهادهای ادارت ملکی ونطامی به شتران چرا ن ها وچوپا ن ها ضرورت نیست حا لا عصر تکنالوژی میباشد
ههههه انیها وامثا ل شان مغره نشن هستن اکنون زما ن انسان تحصل کرده مطرح میباشد
درین رستارقابت کرده نمینوانند
نجرابی

>>>   دوستان و هموطنان؛
از پلان شوم پاکستان وعربستان با امریکا
علیه حاکمیت ملی کشور. و آوردن دوباره
طالبان .به سرکردگی گل بالدین،این قاتل
و فراری ترورست..آگاه و با خبر باشید..
چاپلوسی های ،شفتر غنی..این دزد احمق
..حامد کرزی این دزد که پدرش هم پیشه
داره ورهزنی داشت،حنیف اتمر این لنگ
ناموس فروخته..کمونست..فاروق وردک
دزد پولهای متعلمین...عمر زاخیلوال دزد
پول بانکها...و خلاصه با تاسف کامل بگویم
که کشور به دست دزدان ،خاینین،و جاهلان
است..و میرود که یکبار دیگر به دست ترورستان
طالب بیافتد.. رییس isi چرا به کابل آمده بود؟
به خاطر حمله و نقشه برای طالبها....آمده بودند
ولسوالی ها هرروز یکی پی دیگری به دست
طالبان سقوط میکند..و راکتیار را بی زحمت با
طرفداران وحشی و ترورستش آورده اند..اکنون
طالبها از درک کابل هیچ تشویشی ندارند...پارسیان
باید هر چه زودتر متحد گشته و رهبر آگاه گزینند
که وطن دوباره در منجلاب بدبختی ترورستان طالب
و دزدان اوغان ملت نیافتد....

>>>   گلبدین حکمتیار در سخنرانی اخیر خود گفت ما بخاطر شریک شدن در دولت نیامدیم و از دولت هیچ توقع نداریم و چوکی هم نمی خواهیم.
فکر کنم مسوولین حزب اسلامی تقدیم کردن حدود 3500 اعضای حزب را در چوکات ارگان های امنیتی بدون مشوره با امیر شان با دولت یکجا می سازند..؟
سر در گمی روان است...
شکیلا ابراهیم خیل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است