حکمتیار با افکار شکلی زنان موافق نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132758 منبع: پرینت

با اجازه اقای حکمتیار برادر تنی اقای طالبان(ایشان با افکار این شکلی زنان موافق نیستند)

گزیده هایی از کتاب:
جامعه از زن می‌خواهد که خود را به شی ای اروتیک بدل کند. هدف مدهایی که زن به خدمت آنها درآمده این نیست که او را چون فردی خودمختار آشکار کنند، بلکه به عکس هدفشان این است که زن را از تعالی خود جدا کنند تا به مثابه طعمه‌ ای به مردان عرضه دارند!

ازدواج سرنوشتی است که جامعه سنتی به زن عرضه می‌کند. زن مجرد خواه محروم‌مانده از پیوند، خواه طغیان‌کرده بر آن و یا حتی بی‌اعتنا به این نهاد بر اساس ازدواج تعریف می‌شود.

ازدواج به دو دلیل به زن تحمیل شده است:
1. زن باید کودکانی به جامعه بدهد.
2. زن وظیفه دارد نیازهای جنسی مرد را برآورد و مراقبت از خانه او را به عهده گیرد.

برای هر دو طرف ازدواج در آن واحد، هم لازم است و هم سود اما در موقعیت‌های این دو طرف موازنه وجود ندارد. برای دختران جوان ازدواج یگانه وسیله‌ای است که بتوانند جزو اجتماع شوند و اگر «روی دست بمانند» از نظر اجتماع تحقیر شده‌اند. دختر جوان مطلقا منفعل است. پسرها ازدواج می‌کنند، زن می‌گیرند. پسرها در ازدواج، انبساط و تاکید وجود خود را می‌جویند نه حق وجودداشتن را. ازدواج برای آنها نوعی شیوه زندگی است نه سرنوشت.

وقتی بالاخره شروع به تحقیق کردم تا ببینم زن بارآمدنم به واقع چه تاثیر متفاوتی در سرنوشت من داشته‌است، به یکباره همه چیز برایم روشن شد. این دنیا دنیایی مردانه بود. کودکی من با اسطوره‌هایی گذشته بود که مردان ساخته بودند و واکنش من در برابر آنها اصلا شبیه آن نبود که اگر پسر می‌بودم می‌داشتم. این انقلاب شخصی من در یک جمله خلاصه می‌شود: من که می‌خواستم درباره خودم حرف بزنم، به این نتیجه رسیدم که برای این کار نخست باید وضع زنان را به طور کلی توصیف کنم. جنس دوم خلق شد، من چهل ساله بودم.

در مذهبی که جسم، نفرین شده است زن به عنوان هولناک ترین وسوسه اهریمن جلوه می‌کند اگر روزی فرا برسد که زن نه از سر ضعف که با قدرت عشق بورزد دوست داشتن برای او نیز همچون مرد سرچشمه زندگی خواهد بود و نه خطری مرگبار. شخصیت زن محصولی اجتماعی است و نه زیستی، ارزش های خرد، اخلاق، ذوق و رفتار زن را باید بر حسب موقعیت و تاریخ او توضیح داد چرا که این خصوصیات ذاتی و فطری نیستند.

درهای کارخانه‌ ها، اداره‌ ها و دانشکده‌ ها را به روی زنان باز می‌کنند ولی همچنان بر این عقیده‌ اند که ازدواج برای زنان محترمانه‌ ترین کسب و کار است.

حمیرا قادری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
زن
نظرات بینندگان:

>>>   موافق است مطابق اسلام وخوب گپ است

>>>   کسانیکه مخالف حجاب اسلامی زنان است باید ازاین خاک بیرون شوند به غرب بروند
حسن

>>>   قابل توجه کمنت دوم: حسن بای لالا شما هم تیکه دار دین هستی بخیالم اگر خودت سر به گریبان کنی خودت 50 رویش خلاف اسلامی را روز مره انجام میدهی بناً بهتر است کمی صادق باشیم در همه جا باید راست بگویم اولاً خودت خانواده داری یک نگاهی به خانواده ات بی افگند و قضاوت کن ما همه مسلمان هستیم اکنون حالتی رسیده است که از دین بیزاری میجویم بسیاری از ملا های مان تبلغ دین میکنند اما خود هزاران فساد خلاف گفتارش انجام میدهد آیا ما کدام یکی را قبول کنیم؟

>>>   جناب آقای حسن ،نظر دهنده ، جنابعالی میشه یه روز از حجاب اجباری استفاده کنید و لذت ببرید ؟ چرا مردان جهان سوم در کورس های کنترل نفس اشتراک نمی کنن تا از یه تار موی زن ....؟ نشه و ایمان خود را دچار تززل نمایند . چرا همه در مورد زنان این همه حرف وجود دا د ،اما در مورد کننده همه اعمال که جنابان مرد انجام میده همه خفه خون گرفتند . مثل که هیچ کس از زن زاده نشده اند.

>>>   جامعه جدید حقوق زن به طرف انحطاط روان است. به خاطر اینکه پرورش انسان را که مادر در آن نقش کلیدی دارد را از زن می گیرد و به جای آن به زن کار پیشنهاد می کند.

>>>   چقدر نوشته هاي بي معني و بي مفهوم . أهميت و أرزش زن مثل يك درياي
بيكران است ميتوان هم از جنبه و ديدگاه دين مقدس اسلام و هم از نظر
رشد و انكشاف جامعه كه بخشي از ان خانواده و ازدواج و تشكيل
فأميل است ميتوان صدها صفحه نوشت و زن را محور عطوفت و مهرباني
دانست . زن با دانش و با سواد ستون محكم هر خانواده است
كه با تربيت فرزندان و مديريت أمور منزل و خانواده همراه با مرد همسرش
كبزوگترين و كامل ترين وطيفه را انجام ميدهد
كه باعث خوشنودي رضاي الله ج و رشد يك جامعه اگاه و رشد يافته ميگردد
آقاي راكتيار كه مملو از تعصب و افراطيت است چون خودش با چنين
طرز تفكر بر ضد زن بوده و هست هيچكاهي تغيير نه ميكند
بهتر است اين معامله گر نوكر أمريكا و پاكستان هر چي بگويد برايش
أهميت داده نه شود زيرا اين كهنه فكر دين فروش در بين قوم يهود و نادان
خود به وسيله همين گپ ها جا گرفته بدها به حال بدبخت هاي كه اورا أمير
پيشوا و حتي پيغمبر شان ميدانند لي خبر از اينكه همه غرق شده اند
دنيا به كجا رسيده و اين راكتيار در چي تارسكي فكري هنوز در غار كوه
است انشاالله ميبينيم أمريكا بك روز عزت و قدرت ميدهد و يك روز زوال
فورانه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است