ربانی: کشورها در خشکاندن ریشه های تروریزم کار کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132767 منبع: پرینت

نشست وزرای خارجه ایران و افغانستان در کابل؛

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صبح امروز یکشنبه 17 ثور 1396 محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به دعوت وزیر خارجه کشور وارد کابل شد و دو طرف در یک نشست خبری اشتراک کردند. صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور در این نشست در خصوص اهمیت کشورهای همسایه در مبارزه با هراس افکنی گفت: افغانستان از کشورهای منطقه می خواهد که همه مشترکا برای خشکاندن ریشه های اصلی، منابع تمویل و تجهیز گروه های تروریستی کار کنند. روشن است تا زمانیکه مخفیگاه های تروریستان در سطح منطقه نابود نشود، شاهد امنیتی پایدار نخواهیم بود.

وزیر خارجه ایران ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی در افغانستان گفت: کماکان تحرکاتی برای تقویت ترور، خشونت و افراط شکل می گیرد که حتما به ضرر همه خواهد بود.

ظریف بیان کرد: افغانستان و ایران باید در برابر کسانیکه خشونت طلبی را پیشه خود کردند و کسانیکه در مسیر خشونت طلبی در حوزه مواد مخدر و قاچاق، برای تمویل منابع خشونت طلبان فعالیت می کنند، همکاری کنند و در این جریان نباید تمایزی میان گروه های مختلف قایل نشوند.

وی با ابراز اینکه ایران و افغانستان زمینه های همکاری و مشارکت زیادی دارند و ایران آمادگی این همکاری ها را دارد افزود: دو کشور می توانند مسیر خوبی را برای گسترش روابط دور و نزدیک پیش بینی کنند و در یک چهارچوب استوار و راهبردی روابط دراز مدت بنا کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلاح الدین ربانی
محمدجواد ظریف
نظرات بینندگان:

>>>   ريشه يي اصلي ريشه يي فصاد است كه آن از بين بردن آن در موجوديت اين قماش نا ممكن است.

>>>   کاملاً موافق، باید بالای نسل آینده جهادی ها کار کرد تا همانند شما یک دیموکرات لادین تربیه گردد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است