متوجه صحبت های ظریف حکمتیار باشیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132779 منبع: پرینت

وقتی یک قاتل را به کرسی بنشانیم و عزت کنیم، عدالت را قربانی کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رامش نوری استاد دانشگاه درباره خطر امتیازگیری گروه های هراس افکن به نام صلح گفت: مردم در یک واهمه هستند که مبادا گروه های تروریستی از امتیازگیری زیر چتر ایدلوژی های قومی و امتیازهایی که سازمان های قدرتمند جهانی به برخی می دهند، باعث تشویق دیگر هراس افکنان شود که اینها نیز مردم را بکشند و به جایی برسند.

نوری می گوید: یک نوع نگرش ایجاد شده است که هر کس خیانت کند، قتل کند و بیشترین اموال را غارت کند، قدرت سیاسی و زمینه حضور و تداوم خود را تضمین کرده است!

وی درباره این اظهار حکمتیار که در قدرت امتیاز نمی خواهد تصریح کرد: در مطالعه بحث های رهبری، رهبر برای خود چیزی نمی خواهد بلکه برای افراد تحت فرمان خود امتیاز می خواهد و روشن است که هر کس که نان بدهد، فرمان می دهد! باید متوجه نازکی این بحث بشویم.

نوری افزود: ابزارهای حکمتیار در قدرت به وضوح دیده می شود، انتصاب آقای همایون به حیث مشاور رییس جمهور و ده ها گزینش دیگر و اینکه در اصل توافقنامه آمده است که رییس جمهور باید در موارد اساسی و کلان کشور با حزب اسلامی مشورت کند، اینها همه نازکی بحث است که باید به آن دقت شود!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
توافقنامه صلح
نظرات بینندگان:

>>>   نوری صاحب نترس هیچ گپی نمیشود آزاد زنده گی کن وازشردزدان نجات میابی

>>>   حکمتیار در صدد جابجایی افراد خود در نهاد های امنیتی و ارتش کشور است، و بازی را از مدتی به اینطرف آغاز نموده است و مانند موریانه رژیم را از داخل پوسیده می کند . وی از محاسبات غلط گذشته خویش آموخته است و مطمین هستم دیر و یاد زود دست به کودتا خواهد زد . بینایی سیاسی اشرف غنی را هم تعصبات قومی و زبانی کور نموده است و افراد کلیدی گلبیدین مانند عنکیوت دور و بر او را محاصره نموده اند و عبدالله هم آدم تن پرور و عیاش است و در مقایسه با اشرف غنی در بازی های سیاسی خام است . هدف غنی در کوتاه مدت به زمین نشانده شورای نظار و گروه های دیگر شمال مانند گنگره ملی است با هماهنگی و پشتیبانی گلبیدین است ، ترور یک فرد کلیدی گنگره ملی در بغلان جز همین توطیه است و به گمان اغلب توسط افراد حزب اسلامی گلیبدین انجام شده است . برنامه استراژیک غنی این است که شورای نظار و جمیعت را توسط حزب اسلامی تضعیف کند و بعد شر حزب اسلامی را از سر خود دور کند. این موضوع را یکی ار معتمدین غنی با یک دوست خود بیان داشته است.
شمس تمنا

>>>   "پدر همـــه بمـــب‌هــا"
روسیه هم بمب سنگین غیر هسته‌ای خود را ساخته و نامش را "پدر همه بمب‌ها" گذاشته است. این بمب نوعی بمب حرارتی است. این نوع بمب‌ها در دو مرحله منفجر می‌شوند. یک انفجار کوچک ابری از مواد منفجره ایجاد می‌کند که بعد انفجار این ابر، انفجاری عظیم و موجی با فشار خرد کننده تولید می‌کند.
اثر مهم استفاده از "مادر همه بمب‌ها" ایجاد فشار روانی برای "دشمن" خوانده شده است، یعنی ایجاد وحشت با قدرت یک انفجار عظیم.
این نوع بمب‌ها بر اساس بمب‌هایی ساخته شده اند که برای صاف کردن تکه‌ای از جنگل یا پوشش گیاهی به منظور ایجاد یک فرودگاه اضطراری هلیکوپتر طراحی شده است. بمب دیزی کاتر یک نمونه این نوع بمب‌ها است که ۱۵ تن وزن دارد.
ر

>>>   واقعاً جداً همین موضوع است که مردم را هم سراسیمه ساخته .... است به دوستی دشمن باور نباید کرد فرق بین این و طالب هیچ است روز صد راکت فیر کرد مردم بیگناه را به خون کشاند عامل اصلی جنگ ها داخلی فقط وفقط حکمتیار است و که تهداب جنگ هارا مانده و وطن به سوی تباهی و بربادی سوق داد تا امروز که از روی این دیگر گروه ها به میان امد اما گپ اصلی کجاست که چرا اینکار شد ؟ این هم خالی از سیاست پشت پرده نیست که اینبار عامل اصلی( غنی) بدون تفکر مردم را طعمه گرگ ساخت و به دست خود مارا به ای اس ای باز هم فروخت .

>>>   جناب نوری!!! آیا از ابتدا رایج نیست که یک قاتل را به کرسی شانده و عزت داده اید؟ اگر نه پس آقای محقق، مسعود، ربانی، فهیم و فلان ابن فلان کیها اند؟

>>>   صد هزار استقبال از حکمتیار صورت بگیرد نامش در تاریخ کشور در فهرصت قاتلان درج شد....

>>>   تقرر آقای همایون جریر، قبل از راه اندازی روند صلح دولت و حزب اسلامی بود. این مسئله شامل توافقنامه نمی باشد. و در کل حکمتیار هیچگاه برای همایون جریر در دولت امیتاز گیری نمی کند، بلکه به او به چشم یک پنچشیری که آنها را دشمنان خود می دادند می نگردد.
در دوره های نخستین پیروزی حکومت مجاهدین همایون جریر را دور از تشکیلات دولت گذاشته بود و این در حالی بود که همین آقای جریر مغز متفکر درجه یک این حزب به شمار می رود که ورود دوباره حکمتیار به کابل نیز از جمله کارهای همایون جریر به شمار می رود.
اگر انتکارات همایون جریر نبود، حالا حکمتیار در گودال نیستی رفته بود. نباید فراموش کرد. روستایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است