از خاکستری که جان گرفت!
حکمتیار طی چهار دهه تمامی راه های جنگ را پیمود از جنایت تا همپیمانی با دشمن و از نخست وزیری تا تروریزم! اما حال با ظهور از دل انزوا بار دیگر نشان داد که این سرزمین چه کم حافظه در برابر تاریخ است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۱    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132780 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طی چهار دهه گلبدین حکمتیار تمامی راه های جنگ را از جنایت تا همپیمانی با دشمنان از نخست وزیری تا تروریزم را پیمود اما سرانجام به جای محو کامل به صلحی پیوست که مامن بسیار جنگسالار دیگر بوده و حال این مرد دسیسه برای افغانستان چه خوابی دیده است؟

گلبدین حکمتیار تنها جانی جنگ های تحمیلی نیست و تنها گناهکار از دل تاریخ هم نمی باشد که وارد مناسبات سیاسی امروز شده اما اصلی ترین عامل جنایات روزهای نه چندان دور کابل است که به مانند یک قهرمان در میان لشکری از نظامیان و حلقه طرفداران پس از فرارِ بیست ساله به کابل بازگشت.

از یک سو کشاندن امیر حزب اسلامی به توافقنامه صلح برای اشرف غنی یک دستاورد سیاسی است اما از جانب دیگر تندی سخنان حکمتیار علیه نظامیان خارجی، غرب، رسانه ها و پافشاری بر ایدیولوژی گذشته خود، روزهای سختی را برای رییس جمور رقم خواهد زد در حالی که نبض این حکومت با کمک های غرب می زند و از رسانه ها گرفته تا زنان با تدوام چنین سخنانی آرام نخواهند گرفت.

حکمتیار با ورود به ارگ علنا برهم زننده توازن قدرت در میان اقوامی است که چندی قبل توسط اشرف غنی ناهمگون شده بود، تاجیک ها دیگر نه وزنه سیاسی بلکه قومی از درون متلاشی شده اند، ازبک ها با انزوای دوستم در حاشیه به سر می برند و هزاره ها ناراضی از نادیده گرفته شدن.

جنبش روشنایی، بی سابقه ترین تظاهرات افغانستان، به ارگ نشان داد که هر قوم چه جداگانه یا متحد می تواند زیر اهرم فشار تبدیل به خطری بزرگ برای تمرکز گرایان راس حکومت باشد.

از سوی دیگر، حکمتیار به عنوان رهبری جهادی همچنان نفود بالای در میان پشتون ها دارد که اکنون بزرگترین پشتیبان قدرت و انتخابات آینده ریاست جمهوری برای اشرف غنی است و حمایت رهبر حزب اسلامی از حکومت متمرکز، سیاست اصلی ارگ که برای رسیدن به آن حاضر به قربانی کردن یک ملت می باشد.

همچنان که حکمتیار متحدی سودمند برای ارگ و به طور کلی رهبران پشتون می باشد، بزرگترین تهدید برای سایر اقوامی است که به احتمال زیاد زیر فشار یکه تازی های حکومت یا تبدیل به ایتلافی جدید خواهند شد یا به مانند گذشت علیه یکدیگر به نبرد خواهند رفت.

سخنان رییس اجرایی در روز استقبال ارگ از حکمتیار اگرچه کوتاه بود اما مملو از یادآوری های گذشته ای است که سیاستمداران به فراموشی سپرده اند، حزب اسلامی همان روی دیگر سکه تروریزم و بدل طالبان می باشد و شاید تنها جمله ای مهم و تاثیرگذار عبدالله در تمامی دوران سیاستمداری وی این باشد که خطاب به حکمتیار گفت: " درس های تاریخ دهه های اخیر نشان داد که هیچ چیزی بهتر از هم زیستی و همدیگر پذیری نیست".

کنایه ای به حکمتیار که هرچه کرد علیه هم زیستی و تنها بر مبنای نفاق و نابودی بود و حال به شهری بازگشته که زخم های عمیقی از راکت های کور سرآسیاب دارد، شهری مملو از قربانیان و بازماندگان جنایات دهه 90 میلادی کابل که تمامی دادگاه ها در به روی عدالت خواهی آنان بسته اند.

تمامی رقبای ارگ که اکنون در دورترین نقطه از قدرت به سر می برند مسبب های اصلی حضور حکمتیار در حکومت هستند، همان هایی که در بی تدبیری و بی سیاستی با پشت کردن به خواست مردم خود تنها در پی امتیازگیری بودند و اکنون تنها باید نظاره گر نمایش مضحک صلح جویی ارگ باشند.

حکمتیار تمام عمر تشنه قدرت بود و حکومتی قوم گرا و اکنون در بهترین موقعیت و جایگاهی است که در خلا رقبا به دست آورده اما آیا کابل همان کابل سه دهه قبل است؟ و مردم همان مردمی که تنها نقش قربانی را داشتند؟

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   ملّت افغانستان وشهدای افغانستان سلام.
گل بدین حکمت یار درهر مجلص وسخنرانیهای خود کاملاّ هویدا وبی پرده بیان میکند، که من همان کسی هستم که سابق بودم.
گل بدین حکمت یار هیچ وقت جز ویرانی وبربادی افغانستان چیزی دیگر درخونش ودر وجودش یافت نمیشود، ملّت افغانستان باید خوب هوشیار واگاه باشد،که این قاطل تمام اقوام افغانستان را، اشرف غنی احمد زی ....؟ بخاطیر صلح نیاورده،وصلح هم هیچ وقت همرای این تبهکاروویران گر نمیاید، ویرانی جدید ،وتصفیه قومی ، تروز شخصیت ها درراه هست توسط این گل بدین حکمت یار.
گل بدین وافرادش باید خلع سلاح وخودش محاکمه شود.
ق.از کابل.

>>>   حکمتیار قهرمان ملی قرن ۲۱است

>>>   دالر امریکایی از ریگ روغن از جانی قاتل رهبر از دیوانه مغز متفکر و بالاخره فیل اسلام را یک نقطه شیطنت از جا قیل میکند زور دالر را هیچ مسلمان ندارد در جیب هرکس بگزار بدنش تا خفک در وطن فروشی پای بوسی در زمین فرو میرود

>>>   حـکـومــت باید ثابت کند که همــین شخـــص گلبیدین خــود ما است نکند که آی اس آِ مانند ملامنصور تقلبی کاپی اش را برای ویران کاری فرستاده باشد ؟

>>>   چشمت سدقه همراه همین تحلیل ات

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند . آمين يارب العالمين

>>>   اصلا هدف انجینر صا حب پرو گرام های غیر اسلا می طور مسا ل تلویزون خورشید که پرو گرام ها ی رخص و غیره را به نشر می رسا ند

>>>   او برادر پیش کله خر یاسین خاندن گلو شخصی که همیشه در تاریکی زندگی کرده نوکر وغلامی پیشه اصلی اش است بگذار هر چه که بد میکند بکند ان زمان گذشته که به جز چند تا..... کسی دیگری عقب این فاشیست برود من بشما میگویم که گلو هر گز کابل نخواهد امد زیرا توان جواب دادن به رسانه ها و مردم کابل را ندارد

>>>   حکمتیار فقط ملای خواجه حسن گردیز واری است.
ع

>>>   آقای حکمت یار که خود را مجاهد ومدافع اسلام ووطن ودیگران را متهم به وطن فروشی ورسانه ها را شریر میخواند یکبار به گذشته خویش نطر اندازی ازکارنامه هایش ازمبارزات زمان ظاهرشاه الی اکنون که درصفحات تاریخ کشوروجهان وهمچنان ازنوارهای ثبت شده چندین دهه،دردیوارهای ویران شده وطن بخصوص شهرویران کابل ،قتل صدها نفرزن ومرد ازاثر راکت پراگنی هایش کشتن وتروزصدها عالم ودانشمندان وخبرنکاربخصوص قتل ناجوانردانه میرویس "جلیل " مردم شریف لغمان باید به عوض استقبال سنگسارش میکردند امروز به عوض اینکه ازمردم معذرت بخواهندبیشرمانهاظهارمیدارد که دهنرسانه ها را ببندند تا خازجنایات وخیات هایش چیزی نگویند ازمردم افغانستان جامعه جهانی تقاضا دارم با این خاین به دین ،وطن .شرف مردم محاسبه نمایند. تاباعث التهام زخم های مردم گردد سرفراز سمنگانی

>>>   زن دگر نوع وسیله فجایع و قتل عام نیست که گلبدین برایش جایگاه بسازد عمل گلبدین و ساختن جایگاه برای زنان معرف اعمال گلبدین است کسیکه سالها به آوارگی در پس دروازه های پاکستانی هاباانجام دادن هزاران نوع فجایع بر علیه مردمش زندگی کرد توان ساختن جایگاه برای خودش نداشت برای دگران چه قسم دارد؟ برای گلبدین یک زن وسیله ساختن جایگاه به اساس قانون الهی شد. که تا امروز درهر دو جهان نفرین میگردد مادر که گلبدین را به دنیا آورد. شاید صد ها بار توبه کرده باشد از اینکه برای گلبدین جایگاه ساخت. اما گلبدین امروز حتی توان پرداخت جبران خساره زن که او را در دنیا آورد هم ندارد. چه رسد به ملیون ها زن دگر که از آغوش گرم کانون خانوادگی به اساس خصومت گرایی و امیتیاز طلبی یک شخص.....چون گلبدین بی نصیب گردیدند در ابتدا باید این شخص خود رابه حلقه دار آویزان نماید تا آرامش نسبی گیتی را نصیب گردد. اگر این جرات را ندارد از تمام آسیب دیدگان دوره جهالت خود بخواهد که وی را سنگ باران نماید تا از عذاب وجدان رهایی پیدا نماید. اگر این جرآت را هم ندارد و خداوند هر دو گیتی این شهادت را به وی نصیب نمیگرداند. افغانستان را برای همیشه ترک کند و تابعیت افغانستان درا در محظر خداوند و بندگان خداوند (جهان ) رد نماید با گذشته و آیند اش از افغانستان خارج گردد تا دگر آثار و نشانه از فساد خود رادر گوشه گوشه این سرزمین نبیند و مردم بعد از این در آرامش نسبی بسر برند

>>>   خواسته ام از حكومت افغانستان اينست كه بنا به حكم قرآن هركس جرمش ثابت گردد كه شخص بي گناهي را به قتل رسانده با درنظر داشت شرائطي كه شريعت تعين ومشخص نموده ، بايد قصاص شود وآن شخص قاتل هم كشته شود ، تا جامعهء اسلامي ازاين ويروس ها وميكروب هاي خطرناك درحفظ وسلامت بماند . برحكومت افغانستان لازم وضروري است كه احكام قرآن را ، آنگونه كه خودشان درقانون اساسي درج نمودند ، درجامعه اجراء وعملي نمايند .
ازهمه دوستان عزيز وگرامي ام ميخواهم كه در رساندن اين آيات وروايات براي ديگران ازهيچگونه سعي وتلاش دريغ نورزند . چراكه بدون شك در صلاح ما وجامعهء ما خواهدبود . ان شاء الله
الله متعالي درميان امت اسلامي اخوت وبرادري را برقرار فرمايد ، وجاهلان وظالمان را هدايت فرمايد تادست ازكشتن انسان هاي بي گناه بردارند ، واگر قابل هدايت نيستند ، الله متعالي آنان را نابود بگرداند .
آمين يارب العالمين

>>>   شایان ذكر است كه احترام به انسان و حرمت قتل نفس، از مسائلی است كه همه شرایع آسمانی و قوانین بشری در مورد آن متفق‌اند و قتل نفس را یكی از بزرگترین گناهان و جنایات می‌شمارند. ولی دین اسلام به عنوان آخرین پیام‌آور عزت و امنیت، بیش از همه برای این مسئله اهمیت قایل شده است و برای قاتلان و اخلال‌گران امنیت و متعرضان به جان و مال بی‌گناهان، در دنیا و آخرت مجازات‌‌‌های سنگینی بیان نموده است.
از دیدگاه اسلام جان هر انسان، مسلمان باشد یا غیر مسلمان، محترم است و گرفتن جان فقط حق جان‌‌‌آفرین است و بس. بجز جان‌دهنده و جان‌آفرین كسی دیگر حق جان‌ستانی را ندارد. واقعاً چه قدر سنگین و غیرقابل تحمل است كه یك انسان بی‌گناه كه این همه مورد لطف و مهربانی خالقش است، توسط یك انسان دیگر با سنگدلی و قساوت در یك لحظه كشته شود و طعمه ظلم و جور گردد.
آیا قاتل سنگدل و بی‌رحم هیچ فكر كرده كه مرتكب چه جنایتی شده و چه مخلوق با ارزشی را بدون اجازه صاحبش نابود نموده است؟
آیا قاتل ستمگر و جنایتكار می‌داند كه چه شاهكاری از شاهكارهای قدرت الهی را تخریب نموده و چه گلی از گلستان انسانیت و چه نهالی از باغ بشریت را پر پر و ویران كرده است؟
قطعاً آفریدگار توانا از این قاتل سنگدل انتقام خون مقتول را خواهد گرفت. قتل هر انسان به هر حال جرمی سنگین و خطرناك است، اما قتل یك مسلمان با توجه به ایمان و اسلامش سنگین‌تر و خطرناك‌تر است. به همین دلیل مجازات آن بسیار سخت‌تر و هولناك‌تر است.
حالا اینبرادران که میخواهند برای زن جایگاه بسازند برای این ها که جایگاه خواهدساخت گاهی در اینمورد فکر نموده اندیا خیر؟ آیا فکر نموده اند که به کدام جرآت میخواهند در مورد دگران فکر نمایند؟ این اشخاصان فرصت طلب هستند که از کوچک ترین شگاف دولتی استفاده سؤ نموده خود را سر نوشتسازبرای دگران میسازند.

>>>   آقای (ع) راست گفتی فقط ملا خیراندیش واری است.
سیدصوفی گردیزی

>>>   جناب تازه از کو به شهر تشریف ٱوردند.ٱیسته ٱیسته خوب میشود.باشه چند کانال تلویزیون رقص را ببیند.دلگرم میشو.به وطن.هنوز زود است قضاوت کردن.
ناصر.مزار.

>>>   رسانه هاي هم مانند سياسيون مشكل وابستگي دارند، و همان قسمي كه ضرورت به اين تعداد حزب موجوده نيست، رسانه ها هم بايد كمتر ولي بزرگتر و أفغانستاني تَر شوند، رسانه ها بايد چراغ زنده گي ملت باشد، نه مزدور خارجي ها. فرهنگ و كلتور دين و تقاليد وطن را به مردم بياموزند، أفغانستان تنها كابل و چند بزرگ نيست.

>>>   زمانيكه بعد از نزاع وجنگ صلح و آشتى صورت ميگيرد
كارها و اعمال سابق به رخ يكدبگر كشانيده نميشوند،
در غير ان صلح و اشتى ناممكن گرديده و كدام مفهوم نداشتو ندارد

>>>   حکمتیار باید محاکمه شود.
او جنایتکار جنگی است
او باید بابت جنایتهایش مجازات شود
این خواست همه عدالتخواهان است

>>>   دوستان محترم امدن حکمت یار رهبر حزب اسلامی را به فا لی نیک محاسبه میکنیم هر کس بخا طر صلح یک قدم بر میدارد باید خوش امدید گفت جنگ هچ وقت یکطرفه نبوده هر گاه در ابتدای امدن مجا هدین قدرت به شکل اسا سی ان تقسیم میشد چرا کا بل ویران میشد این وطن تنها مر بوط به حزب جمیت نیست که مادام لعمر باید حاکمیت داشته باشند نمونه ان اعلامیه احمد ضیا؟ است.

>>>   حکمتیار مرد است، مرد سیاست و میدان! کسیکه توانیست نام خود را از لست سیاه بکشد، تمام خواسته های خود را بالائی حکومت و امریکائی ها قبولاند و هم مثل یک فاتح دو جهاد به کشور بر میگردد. سیاست را باید از وی آموخت. او تصمیم دارد تا تمامی احزاب که اساس و پایه ها یش قومی است از بین ببرد. حزب او یک حزب افغانستان شمول است. بیبینید کدام یکی از رهبران بدین سویه استفابال میشود هم از طرف مردم و هم از طرف دولت.
حسن از کابل

>>>   زمان زمان زمبورک شاه و عبدالرحمن شاه نیست زمان و عصر ساینس و کمپیوتر است قرن 21 است حرف های کهنه که قبیله در نظر دارد ویاپلان داشته باشدپیش پا افتاده و غیر عملی است زمان در گذر است واینده هم پیش رودیده شود که چه خواهد شد

>>>   مشکلات که افغانستان در گیر آن است با آمدن حکمتیار دو چند خواهد شد . معنی این پند ها و نصحیت ها را همه مردم خوب میدانند.
چون محکی تجربه آید به میان
تا سیاه روی شود هر کی در اوغیش باشد

>>>   سلام دوستان بایدگفت که توبه گرگ مرگ است.این
شخص اگرتسلیم شدنی بودچرا۳۰سال پیش تسلیم دولت دولت نجیب الله نشدکه میلیونها خانه راویران
ومیلیونهاانسان بیگناه رازیرنام جهاد در راه اسلام به کام مرگ بردند مگرشرایط فعلی افغانستان بازمان داکترنجیب الله چی فرقی داردکه شخص مجاهد تسلیم دولت شده

>>>   ارگ با کنارزدن مقام های بلندپایه مخالف و جابه جایی چهره های حزب اسلامی در ساختار قدرت دست به سازماندهی حکومتی زد که برای تشکیل کشوری پشتونیزم و در سایه قرار دادن دیگر اقوام از هر منبعی حال جانی باشد یا دشمن استفاده می کند.
با ادغام شدن حکمتیار در ساختار قدرت دیگر فضایی برای حضور جنرال دوستم و عبدالله و دیگر مخالفان نمی ماند، فرصت برای هر مخالفتی را از میان می برد و از این پس روند گفتگوهای عطا محمد نور با ارگ به خود شکل دیگر خواهد گرفت.
ع>>>   با وجوديكه مخالفت سياسي با جناب حكمتيار دارم، و جمعيتي دري زبان بودم، اما يگانه امتيازي كه حكمتيار نظر به همه رهبران دارد، قومگرا و سمت گرا نبودنش است، يك دامادش غيرت پشتون است، و داماد ديگرش جرير پنجشيري، پيشرفت در حزبش به أساس سابقه و اهليت حزبي بود، نه مانند جمعيت ما كه همه چيز به أساس قرب سلطان بود، نه سابقه و نه اهليت.

>>>   سوال با جایزه خیلی نفیس
گلبدین حکمتیار سوگند خورده بود که اگر در صورت حضور امریکا من به کابل بیایم ، از امت محمدرسول الله (ص) نباشم. حالا که او تحت تدابیر امنیتی قوت های امریکایی و با مدیریت سفارت امریکا آمد و از امتی محمد(ص) هم خارج شد. بگویید که به امتی چه کسی در آمده؟ بعضی ها رولای مسیحی را گفته ولی اشتباه است.
جایزه: یک راکت لوکس کاغذپیچ امریکایی

>>>   گفتار و كردار در تناقص محض. تمام شهكاريهاي سالهاي پسين را مردم خود شاهدند و ضرورت به خواندن كتاب تاريخ ندارند. جنگ، راكتپراني، قتل، كشتار، ترور، ويراني را مردم ديدند وبه گوشت و پوست خود لمس كردند. بايد ترس از الله (ج) داشت و خجالتي پيش وجدان.

>>>   شورای نظار ، جمعیت اسلامی، خلیلی و محقق علیه جهادی خود شان حکمتیار آنقدر تبلیغ و پروپاگند کردند و میکنند که مردم فکر میکردند که گلبدین بمجرد رسیدن به کابل آدمها را زنده قورت خواهد کرد. در حالیکه بین حکمتیار و مسعود هیچ فرقی وجود ندارد.

>>>   نظر دهندگان محترم، اخر اياشما صلح كرده ايد ويا اينكه او را به اسارت گرفته ايد كه چنين سخنان زهرالود را مينويسيد؟ زمانيكه كسى صلح ميكند جاى براى ياد اورى اعمال گذشته نيست، در غير ان همه اين عاليجنابان كه هم اكنون در حكومت هستند سابقه جرمى كمتر از گلبدالدين ندارند،

>>>   زنده باد حکمتیار
از الف تا ی در ارگ برایش چاپلوسی کردند لیکن حکمتیار مردانه وار حتی نام شانرا به زبان نگرفت

>>>   برای چه مثلا چاپلوسی کردن مگر این آقا با بار سنگین از گناه دوباره برگشته مگر که است که مردم برایش چاپلوسی کردن.این چاپلوسی نیست. آنها ی که از .وی استقبال نمودند .وطن پرست مردم و کشور خود را د وست دارد و تلاش می کنند صلح را به کشور خود حاکم کنند

>>>   این که گل بیدین است هر مخالفین که بخواهد به دولت بپيوندت از طرف دولت و مردم رنجدیده ما مورد استقبال گرم قرار میگیرند.حتی در زمان حکومت نجیب هم همینطور بود. بعضی از آدم های نادان برای این که زخمی زبانی خود را بزند به این استقبال میگویند چاپلوسی

>>>   حکمتیار می فهمید که در افغانستان کسی نیست که حمایت اش کند سرباز های پاکستانی را با خوداش آورده

>>>   که خداکند با گذاشته وداع گفته باشید چیزی را که به زبان میآورید به منصه عمل اجرأ نماید مانند دیگران دراویل باغ های سرخ وسبز را بمردم نشان داده ولی درآخر ازته جول تان ترب نبرآید زمان نشان میدهد به امید حرف تحقق حرف ها
ببرک ارغندیوال>>>   تشریف آوری برادر مجاحد قاعد جهاد را برای کافه ملت افغانستان بالخصوص برای کابلیان عزیر تبریک وتهنیت عرض میدارم
خداندا رهبر بادیانت را در دنیا ودر آخرا کامیاب وسرفراز بگردانی
وعمر طولانی برایش نصیب بکردان
آمین
حنیف ازکابل

>>>   مرغ است. مرغ لورا عنی است بیاب شدی ...جهاد کردی آخر تسلیم زن یهود شدی
بلخی

>>>   هیچ هموطنی نباید سخنان عوامفریبانه حکمتیار بخورد،حکمتیار رهبرخود خواه وجاهطلب، فاشیست و متعصب، جنایت کار و معامله گر است ،به خاطر رسیدن به قدرت تمام راه و شیوه های ممکن و موجود را امتحان می کند.افراط گرایی ،تروریزم، استفاده از قدرت نظامی ومعامله گری ها را امتحان کرده ناکام مانده است حالا می خواهد تحت نام دمکراسی و انتخابات خود را بیازماید و قدرت را تصرف کند و بعدآ دولت متمرکز و قوی اما مستبد را تائسیس نماید. انشاالله این بار هم ناکام خواهد ماند. چون زمان عبد الرحمانی و نادری گذشته است .
ف-ش-جوزجانی

>>>   سلام دوستان !
حکمت غار از زمان حربی شوونحی ،لیسه این سینا، پوهنحی انجنیری ومبارزات زمان ظاهر شاه ، دولت جمهوری مردمی داودخان مرحوم به قومانده باداران اصلی اش انگلیس، امریکا، موساد اسزائیل و آی اس آی تحت نام اسلام در جامه اسلامی برضد اسلامیت ،انسانیت ،حقوق بشری ودموکراسی بخاطر ویرانی وضدیت با اسلام تربیه، پرورش هدایت شده همان متل قدیم است (خوی که درشیر درآمد درزمان مرگ برآید) دیگر ناممکن اصلاح شود ناگزیربه امر واشاره با دارانش به وساطت دخترش با امریگائی ها وارد صحنه شده تا بازی دیکری که درنظر است راه اندازی نماید اما کور خوانده اند تاریخ افغانستان نشان داده هر بدخواه وبداندیش که به هدف خیانت ونیات بد به این خطه ومردم دین دارآن گماشته شده روسیاه تاریخ شده خداوند شرمنده ، شرمسار رسوا ساخته میسازد سرزمین مردان خدا است تشویش نداشته باشید .
سنگ شکن

>>>   وقت تان را ناحق ضایع نسازید این مهره سوخته با افکار کهنه اش بدرد هیچکسی نمی خورد.غنی به خاطر ترساندن دیگران از او یک ببر درست کرده است (اما ببر کاغذی است)رسانه ها و سایت ها هم هرچه می گویند و می نویسند اورا شهره و مهم می سازند.
تیمور بیگ

>>>   حکمتیار تمامی مسیر جنگ بی دادگری قتل غارت و ویران گری را پیمود اکنون وقت آن رسیده است که کفن و گور و دوزخ را تجربه کند

>>>   بـه تیمور لنگ :
وقتت رابه این حرفها ضایع نساز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است