حکمتیار در ابتدای ورود به سوء استفاده شروع کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132804 منبع: پرینت

رهبر حزب اسلامی از کابرد ادبیات کنایه آمیز به نشانی جمعیت اسلامی و مقاومت ملی فاصله بگیرد.

به نقل از طلوع، جمعیت اسلامی افغانستان در اعلامیه ای از رهبر حزب خواست تا از کاربرد ادبیات کنایه آمیز از نشانی جمعیت اسلامی خودداری کند چراکه ادبیات سیاسی کنونی با ادبیات زمان جنگ ها متفاوت است.

هر چند جمعیت اسلامی از پیوستن گلبدین به پروسه صلح استقبال کرده است اما در این اعلامیه آمده است که کاربرد کلمات خشونت آمیز از نشانی جمعیت اسلامی و مقاومت ملی مخالف با روح جمعی فضای سیاسی کشور است.

روند سبز نیز در اعلامیه ای بیان کرده است که پیشرفت ها و سخنرانی هایی چند روز اخیر گلبدین حکمتیار نشان می هد که یا توافقنامه صلح دارای خلاء هایی است یا اینکه آقای حکمتیار در نخستین روزهای عفوش متوسل به سوء استفاده می شود.

در این اعلامیه به تمسخر گرفتن ساختار سیاسی کشور، نگاه قلیل و کوچک به قانون اساسی، تاکید بر سیاست حذف، ورود صدها مسلح مجهول الهویه، توسل به ادبیات خشن و فرقه گرایانه و اظهار همسویی با تروریزم از تخطی های حکمتیار گفته شده است.

روند سبز خواهان بازنگری و یا بازنویسی توافقنامه صلح با حزب اسلامی بر بنیاد خواسته های ملت و متناسب با روحیه عدالت محوری شده است.

جمعیت اسلامی نیز از حکومت وحدت ملی خواست تا گردآوری سلاح را از تمام گروه هایی که به روند صلح می پیوندند را بگونه جدی در نظر بگیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   یک غلام است
بدخشانی

>>>   حکمتیار به بهانه صلح سنگرش را از پاکستان به افغانستان آن هم در شهر کابل انتقال داده است.

>>>   از متن ظریف خیلی خوشم آمد:
1- ادبیات سیاسی اگر با ادبیات جنگ در قاموس جمیعت متفاوت هست، ولی برای مردم عوام یکسان است. زیرا جمیعت جنایت کار ترین حزب در کشور است.
2- از طرف واقع شدن جمیعت معلوم میگردد که یگانه گروه که حکومت را قبضه نموده جمیعت هست، زیرا اینها به نمایندگی حکومت، احزاب سیاسی و تمام کشور سخنان حکمتیار را نکوهش میکند.
3- جمع آوری اسلحه را خیر مقدم میگوئیم مشروط بر اینکه از اوباشان مکتب مسعود و چهارعیب شرعی خیرخانه هم جمع آوری گردد.

احمد جاوید -کابل

>>>   باید خلع سلاح شود !
ابراهیمی

>>>   اول از پنجشیر و شمالی جمع آوری سلاح را شروع کند که همه شان ذخایر سلاح دارند. بعد از دیگرها. گرگ ها در لباس میش.

>>>   عجيب شما جمعيتي هاي تاجك، و روند سبز پنجشير بسيار ساده و كم عقل معلوم ميشويد، آمدن حكمتيار نه به اجازه حكومت سهامي و نه مشوره شما و يا ديگر افغانها صورت گرفته، بلكه همان بادار و سرداري كه شما ها را در حكومت سهم داده و غني را زير دست اتمر مقرر نموده، حكمتيار و باندش را آورده اند، تا از آنها در مقابل شما و بعد در مقابل ايران ... و روسيه و حتي پاكستان استفاده نمايند، چون از يك طرف حكمتيار و حزبش روابط نزديك با أمريكا داشته و دارند، و هم قدرت جذب طالبان بي سر را دارند، در غير آن أمريكا هيچ وقت باند مسلح حزب را اجازه ورود به كابل را نميداد، حتي از يونيفورم گارد خاص حكمتيار معلوم ميشود كه از طرف أمريكا تقويه و تربيت شده اند.

>>>   اگر شاخه ای نظامی حزب باقیمانده بعد از فرکسیون های این حزب که به نام
حزب اسلامی حکمتیار تسمیه شده منحل نه گردد . توافق نامه ء دولت وحدت ملی معنی ندارد و به مثابه آی حکومت در داخل حکومت دانسته میشود
و عواقب سوء و خلاف ارمان صلح را پرورش میدهد
عین الدین عیان

>>>   متاسفانه سلاح های که ازطرف یکتعدادی همه ساله درشهرکابل به نمایش گذاشته میشود ومردم انرامیبیند وحتی سبب مرگ ویا مجروح شدن دو یاسه نفرهم میشوند چراازتسلیمی ان صلاح ها به دولت تا امروز این دلسوزان مردم نظر نداده است که حالا نو بیدارشده وراجع به تسلیمی سلاح نظر میدهند

>>>   حکمتیار و مخلوقاتیکه بدور او جمع شده اند آنقدر مدنی و اهلی نشده اند که از ادبیات سیاسی در یک فضای دموکراتیک با رعایت اصل احترام متقابل چیزی بدانند. با این حرکات مافیائی و گفتار های بیخردانه گلبیدینی ها ثابت ساختند که سویه ذهنی آنها از همان حالت وحشتناک کمپ به بو تغیر نکرده است.

>>>   در این اعلامیه به تمسخر گرفتن ساختار سیاسی کشور، نگاه قلیل و کوچک به قانون اساسی، تاکید بر سیاست حذف، ورود صدها مسلح مجهول الهویه، توسل به ادبیات خشن و فرقه گرایانه و اظهار همسویی با تروریزم از تخطی های حکمتیار گفته شده است.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است