کمیسیون ها، حربه حکومت برای خاموشی مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132805 منبع: پرینت

تجربه نشان داده که تشکیل این کمیسیون های حقیقت یاب بر مبنا و خواست حکومت و برای فروکش کردن خشم و سر و وصدای مردم ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد هاشم عظیمی، عضو شورای ولایتی بلخ در گفتگو با محور در خصوص روشن نشدن نتایج هیات بررسی رویداد قول اردوی 209 شاهین گفـت: البته که مشخص شدن حمله از ابتدای طرح تا تطبیق آن نیاز به پیگیری دارد اما موضوع به نیروهای کشفی و بخصوص ریاست امنیت ملی که بودجه ی این کارها به آن تعلق گرفته است، ارتباط می گیرد.

عظیمی گفت: وقتی که بخش های کشفی و اطلاعاتی و اداره ای بنام ریاست عمومی امنیت ملی وجود داشته باشد، دیگر چه نیازی به ایجاد کمیسیون و هیات است؟ این کار این معنا را می رساند که نهادهای کشفی و استخباراتی یک سری نهادهای بیکاره هستند که توانایی و ظرفیت کشف حقایق را ندارند و باید نیروی ویژه و کمیسیون تشکیل شود!

عضو شورای ولایتی بلخ ضمن ابراز بی باوری به کار کمیسیون ها و هیات ها اظهار کرد: تجربه نشان داده که تشکیل این کمیسیون ها بر مبنا و خواست حکومت و برای فروکش کردن خشم و سر و وصدای مردم ایجاد می شود و به تصمیم نهایی حکومت برمی گردد و یافته های آنان با مردم شریک سازی نمی شود.

وی افزود: حکومت یک گزینه برای نجات خود دارد و آن این است که به هیچ کس در برابر قانون معافیت ندهد و مصلحت جویی، قوم پرستی و سمت جویی را رها کند چرا که تازمانیکه عده ای آزاد باشند که هرچه می خواهند انجام دهند و معاف از قانون باشند، هیچگاه به ثبات نمی رسیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بلی تمام این کمسیون ها فروکش کردن قهر مردم است وتا هنوز هیچ کمیسیون بررسی خود را برای مردم ورسانه ها بیان نکردن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است