رویدادها و تحولات سوریه در دوشنبه 18 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132811 منبع: پرینت

** نیروهای کرد و عرب دمکراتیک سوریه که از چند هفته پیش در حال جنگ با تروریست های داعش در شهر الطبقه هستند؛ امروز توانستند در تلاش برای تسلط بر سد راهبردی فرات سوریه، منطقه ای را در شهر الطبقه استان رقه واقع در شمال این کشور به کنترل خود در آورند.

** عماد مصطفی سفیر سوریه در چین طی سخنانی در یک همایش تجاری در پکن، با اشاره به جنگ نزدیک به پنج هزار تن از جدایی طلبان چینی در سوریه و صفوف تروریست‌ها علیه دولت دمشق، گفت: این تروریست ها که از اقلیت قوم اویغور چین هستند، زیر پرچم خود مبارزه می کنند که نوعی از افراط گرایی خطرناک برای منطقه و چین محسوب می شود.

** جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا امروز با اشاره به موضوع بررسی طرح ایجاد مناطق امن و تنش زدا در سوریه توسط واشنگتن، اعلام کرد که همه نبردها در نهایت پایان می یابد و ما از دیرباز مشتاق چگونگی خاتمه جنگ در سوریه بوده ایم، از این رو پیشنهاد مطرح شده را مورد بررسی قرار می دهیم.

** ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه امروز در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید بر اهمیت جلوگیری از خونریزی در سوریه، از تایید سند ایجاد مناطق کم تنش در سوریه که در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در کنفرانس آستانه امضا شد، خبر داد.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایبندی گروه های مسلح به این توافق، اعلام کرد که دولت سوریه به سند ایجاد مناطق امن پایبند است و با هر گروه مسلحی که این توافق را نقض کند مبارزه خواهد کرد.

** همزمان با آغاز تخلیه برخی مناطق جنوبی دمشق از تروریست های النصره، تلاش ها برای خروج تروریست ها از محله برزه نیز به نتیجه رسید و تروریست های حاضر در محله برزه در شرق پایتخت سوریه به استان ادلب و شمال شرق استان حلب منتقل خواهند شد.
اعضای گروه های مختلف تروریستی در محله برزه قرار است طی هشت مرحله به همراه خانواده های خود این محله را ترک کنند.

** وزارت امور خارجه روسیه امروز با صدور بیانیه ای ضمن رد ادعاهای برخی کشورهای غربی در باره واقعه خان شیخون بر اعزام گروه ناظران بین المللی به این شهر برای تحقیق در باره انفجار شیمیایی در آن جا تاکید کرد.

** سخنگوی دفتر نمایندگی دایمی روسیه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که مسکو پیش نویس قطعنامه حمایت از تفاهم روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات اخیر آستانه را برای طرح و تصویب به شورای امنیت ارائه کرده است.

** نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه ارتفاعات المدارج، بخش هایی از منطقه ام السرج واقع در حومه شرقی حمص را از دست نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کردند.
در جریان این عملیات آزادسازی تعداد زیادی از عناصر تکفیری کشته شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است