رویدادها و تحولات فلسطین در دوشنبه 18 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۲    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132812 منبع: پرینت

** 'ایتلاف مغرب برای فلسطین و مخالف با عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی' اعلام کرد که 1500 فعال مغربی در 50 شهر این کشور در اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کرده اند.
شماری از جمعیت های غیر دولتی مانند 'مجموعة العمل الوطنیة من أجل فلسطین'، 'المرصد المغربی لمناهضة التطبیع' و 'المبادرة المغربیة للدعم والنصرة' نیز در این اعتصاب غذا حضور داشتند.

** اسماعیل هنیه رییس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در کمپین اعلام همبستگی با اسرای اعتصاب کننده در مرکز شهر غزه، با پافشاری بر افزایش تلاش ها برای آزادی اسرا، گفت که مساله اسرا در رأس اولویت های رهبران حماس قرار دارد و این جنبش برای آزادی اسرایی که از 22 روز گذشته تاکنون در اعتصاب به سر می برند، تلاش می کند.

** نفتالی بنت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و رییس حزب 'خانه یهود' این رژیم در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی ادعا کرد که دولت مستقل فلسطینی هیچ گاه تاسیس نخواهد شد.
بنت با انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه این رژیم، بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که هیچ اقدامی برای متقاعد کردن ترامپ برای منصرف ساختن از تشکیل دو کشور مستقل انجام نداده است.

** کمیته ملی حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی از همه گروه ها و تشکل های فلسطینی در مراکز شهرها خواست تا در تحصن مقابل دفتر کمیته صلیب سرخ جهانی برای ابراز حمایت و پشتیبانی از اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی تجمع کنند.
نزدیک به دو هزار اسیر فلسطینی در اعتراض به نامناسب بودن وضعیت زندان ها و بی توجهی به حقوق زندانیان از سوی مقامات رژیم صهیونیستی از (17 آوریل روز اسیران) دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

** نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز 13 فلسطینی را در کرانه غربی بازداشت کردند.

** کمیته ملی فلسطین برای اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، اخبار رسانه های صهیونیستی درباره دست کشیدن مروان البرغوثی از اعتصاب غذا را تکذیب کرد.
این کمیته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ادعاهای اداره امور زندان های رژیم صهیونیستی درباره شکستن اعتصاب غذا از سوی برغوثی کذب است و تلاشی برای به زانو در آوردن عزم و اراده اسرای اعتصاب کننده است.

**‌ سند سیاسی جدید حماس موجب خشم نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و وی با پاره کردن نسخه ای از آن مدعی شد که این سند، سندی سراسر نفرت و انزجار است.

** براساس گزارش امروز منابع خبری، نظامیان صهیونیست به شهرک سبسطیه واقع در شمال نابلس یورش بردند که پس از درگیری با جوانان فلسطینی دهها تن از آن ها را زخمی کردند.

** مجلس شورای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه یکشنبه در نشستی اعضای دفتر سیاسی را مشخص کردند.
پیشتر نیز حماس از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی این جنبش خبر داده بود.

** کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه لایحه ای را به تصویب رساند که براساس آن رژیم صهیونیستی کشوری یهودی با پایتختی بیت المقدس و زبان رسمی عبری است.
براساس این لایحه قانونی که با نام 'قانون ملی' به تصویب کمیسیون قانون گذاری کابینه رژیم صهیونیستی رسید، دیگر زبان عربی زبان رسمی رژیم صهیونیستی نیست.
پیشتر زبان عبری و عربی دو زبان رسمی رژیم صهیونیستی بودند.
همچنین این قانون حق تعیین سرنوشت در سرزمین های اشغالی را تنها به یهودیان می دهد که براساس نظر منتقدان در صورت قانونی شدن این لایحه حقوق اقلیت ها تضعیف خواهد شد.

** با وجود روابط محکم و عمیق میان رژیم صهیونیستی و دولت مصر، تل آویو روز یکشنبه از تصمیم جدی این رژیم برای بستن نهایی سفارت خود در قاهره خبر داد.
با وجود روابط محکم و عمیق میان اسراییل و عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر که تل آویو وی را گنجی راهبردی برای خود می داند، به نظر می رسد که نماد توافق صلح میان دو طرف بیشتر از آن که سیاسی باشد، امنیتی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است