با سقوط ولسوالی ها عزت مردم از بین می رود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۲    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132818 منبع: پرینت

شدت نبرد در چند ولایت شمال و شمال شرق، افغانستان بخصوص در قندوز و بدخشان، نگرانی های جدی را برانگیخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالوالی نیازی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه»، در خصوص تبعات سقوط ولسوالی های شمال بیان داشت: متاسفانه نیروهای امنیتی و نهادهای امنیتی ما، برای از دست دادن هر ولسوالی، بهانه می آورند و می گویند که این عقب نشینی تاکتیکی بوده است و ما چند روز دیگر آن را پس می گیریم.

وی افزود: باید به آنها گفت که آیا شما متوجه هستید که وقتی یک ولسوالی را از دست می دهید چه چیزهایی را از دست می دهید؟ شما انگیزه، منابع بشری، عزت مردم را از دست می دهید. میلیون ها انسان شهید می شوند و کرامت مردم مورد سوال قرار می گیرد، خانه ها آتش می گیرد و تاسیسات عام المنفعه آتش می گیرد و قوماندانی و ولسوالی ها سوزانده می شود و امکانات از دست می رود. بی عزتی و بی حرمتی و توهین می شود، تحقیر می شود. اگر واقعا تاکتیکی است، این چطور تاکتیکی است که با آن آبروی افغانستان می رود؟ اگر از کم جانی و نتوانستن است این نوع خاک زدن به چشم مردم افغانستان درست نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسوالی ها
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   خاک به سر این قسم عقب نشینی تاکتیکی، مخالفین ولسوالی و تمام مراکز امنیتی را میگیرند، تجهیزات نظامی، وسایط نظامی، سلاح مهمات، اسنادهای مهم کارمندان امنیتی و ملکی آن ولسوالی را با خود میبرند طوریکه در سقوط کندز دیده شد، بعد از چند روز که همه چیز را جمع کرده با خود بردند، دولت یک جنگ میکند و تنها ولسوالی و چهاردیواری را میگیرند. و دیگر هیچ. بعداً مخالفین با استفاده از همین امکانات نظامی، وسایط نظامی و اسنادهای که بدست شان آمده کارمندان دولت را شناسایی و به جزای اعمال شان میرسانند، وسایط نظامی را در حملات انتحاری بکار میبرند و از تجهیزات نظامی در جنگ های چریکی استفاده میکند. اینکه مردم بیخانه و بیجا میشوند و سرگردان به این در و آن در میروند اصلاً دولت در فکر آنها نیست. دولت خوش است که مهاجر شوند باز به خارجی ها بگویند که بنام مهاجر کمک کنید بعداً هم یک مقدار آن کمک ها هم بین وکلا، وزرا، زورمندان تقسیم و دیگر هم خیر و خیرت و همه چیز تحت مدیریت. وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است