دست شورای امنیت ملی از نهادهای امنیتی قطع شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۹    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132820 منبع: پرینت

چرا مسوولین درجه یک و قوماندان اردو و آمر کشف بی توجهی کردند؟ درحالیکه برایشان راپورت حمله هم شده بود! غفلت در اینطور مسایل به معنای جزا به اشد مجازات و اعدام است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نادر بلوچ، عضو مجلس سنا درخصوص حمله به نظامیان در بلخ و تقرری های سلیقه ای حکومت در نهادهای امنیتی گفت: تاثیرات منفی ارگ ریاست جمهوری، شورای امنیت و ریاست اجرایی بر افراد و اشخاصی در نیروهای امنیتی جابجا می شوند وجود دارد و افرادیکه روابط نزدیک و فرمانبردار آنان هستند به این سمت ها می آیند.

بلوچ می گوید:شرایط امنیتی کشور ایجاب می کند که ماستران و داکتران نظامی که تجربه چهار دهه جنگ را دارند به پست های حساس تعیین شوند نه اینکه سران حکومت براساس ساخت و سلیقه شخصی، اشخاصی را که توانایی سوق و اداره جزوتام های امنیتی را هم ندارند روی کار بیاورند.اگر ارگ نشینان به این مسایل ادامه دهند سرانجام یک نوع اختلاف میان خود نیروهای امنیتی پیدا خواهد شد.

این عضو مجلس سنا تصریح کرد: استعفای وزیر دفاع و رییس ارتش و تبدلی برخی دیگر هیچ زمان نه توانایی رزمی نیروهای امنیتی را بالا می برد و نه قابلیت محاربه شان را افزایش می دهد و تا زمانیکه یک سیستم منظم در نیروهای امنیتی جایگزین نشود و دست حکومت و شورای امنیت قطع نشود، این تبدیلی و تغییری ها بی فایده است.

وی افزود: ای کاش که سربازان بلخ در میدان محاربه کشته می شدند، اگر شورای ملی و به طور خاص مجلس نمایندگان در مساله استیضاح روسای نهادهای امنیتی بی توجهی نمی کرد و منافع خود و مصلحت های افراد با نفوذ را در نظر نمی گرفت امروز احتمالا شاهد این حوادث نمی بودیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   هدف دولت غنی تضعیف و متلاشی کردن اردوی ملی افغانستان است کلبدین برای این هدف با غنی همکار شده است باید برای جنگ داخلی که گلبدین بفرمان پاکستان آغاز میکند آماده شوید

>>>   خداوند پسران و اعضای فامیل های وکیلان را که رشوه اخذ نموده اند و یا بخاطر خود فروشی و خدمت به باداران شان برای این اشخاص رهی دادند همین گونه مصیبت ها گرفتار کند
بااحترام
راست گو از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است