تاکید افغانستان و چین بر احیای جاده تاریخی ابریشم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132854 منبع: پرینت

هیات چینی به منظور بررسی چگونگی احیای جاده تاریخی ابریشم از طریق افغانستان با مقامات وزارت امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ و سرحدات و قبایل در سفارت کابل رایزنی کردند.

شینگ گوانگ چنگ، رییس انستیتوت مطالعات مرزی چین، در نشست مشترک با مقامات افغانستان گفته است که در صورت تحقق پروژه "یک کمربند، یک جاده" ، افغانستان به چهار راه تجارت در منطقه تبدیل خواهد شد.

رسول یاوری،سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که تهدیدهای امنیتی و فعالیت های تروریستی جدی ترین چالش در برابر عملی شدن این پروژه است.
درهمین حال، هیات چینی پذیرفته است که موقعیت افغانستان باید از لحاظ سیاسی و اقتصادی و راه های برون رفت از مشکلات بررسی مجدد شود.

پروژه "یک کمربند، یک جاده" در پیوند دادن کشورهای منطقه یک گام بزرگ تلقی می شود. سه ستون اصلی این راه عبارت است، اتصال کشورها از طریق زمین، هوا و بحر و همچنان ایجاد زیرساخت ها برای تحقق اتصال کشورها است.

این پروژه در سال 2013 میلادی از سوی رییس جمهور چین مطرح شد و رییس اجرایی در سفر سال گذشته به چین، تفاهمنامه شامل شدن افغانستان در این پروژه را امضا کرد.

هدف از این ابتکار بازسازی راه تاریخی ابریشم است که کشورهای آسیایی را به کشورهای اروپایی به هدف گسترش روابط بازرگانی پیوند می دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
جاده ابریشم
نظرات بینندگان:

>>>   اسکنر های چهار دروازه کابل چی شد که چین وعده داده بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است