ناامنی بدخشان راه را برای مخالفین باز می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132865 منبع: پرینت

بعد از سقوط زیباک، ولسوالی های اشکاشم، واخان و شاقان به خودی خود به دست مخالفین خواهد افتاد و راه سربازی گیری از دریا و خشکی برای مخالفین باز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف انعامی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه "محور" در خصوص ناامنی ها در بدخشان گفت: ولسوالی زیباک از لحاظ جغرافیایی یکی مناطق حساسی بود که سقوط کرد که به محض سقوط آن ولسوالی اشکاشم که بندر افغانستان و آسیای میانه بشمار می آید، بخودی خود بدست مخالفین افتاد.

انعامی می گوید: در پی سقوط زیباک، ولسوالی های واخان و شاقان و اشکاشم سقوط خواهد کرد و مرز مخالفین کشور با پاکستان به قدری آزاد و باز خواهد شد که می توانند در طی شش ساعت خود را به چترال پاکستان وصل کنند و از طرف آسیای میانه راه ورود و سرباز گیری برای داعشیان و طالبان از راه دریا فراهم خواهد شد.

عضو مجلس نمایندگان، در خصوص انتقادهای مجلس از اوضاع امنیتی و ضعف رهبری جنگ بیان کرد: انتقادات مجلس بی اساس نیست، اینکه امروز ناامنی ها شدت گرفته است بخاطر این است که در سالیانی که گذشت دولت کمتر به این مناطق توجه کرد و نیروهای کمی به آنجا فرستاده است.
وی بیان کرد: شمال به دلیل موقعیت مرزی با آسیای میانه و موجودیت معادن غنی می تواند به مرکز مخالفین دولت و لشکر استخبارات کشورهای مخالف بدل شود.

وی افزود: عمده سربازگیری دولت از بدخشان، ننگرهار و کنر است، جنگ در این مناطق سبب می شود که روند سرباز گیری رو به کندی برود که خود مشکل بزرگی است از اینرو حملات باید مستمر باشد و به بدخشان توجه خاص شود و حکومت باید اردو را وادار به جنگ کند تا از تصرف مناطق بیشتر جلوگیری شود و مناطق از دست رفته، پس گرفته شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
نظرات بینندگان:

>>>   من بار بار گفته ام که حامد کرزی حامی و ستراتٰژست طالبان است
و درجمله پلان های دفاعی او باید در حصر خانگی قرار گیرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است