مردم قندوز بیچاره و شهر خالی از افراد شده است
مردم قندوز در آتش سوزان جنگ می سوزیم و امروز فقط شهر قندوز را داریم! در اطراف قندوز چهار ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است و در اطراف شهر هم آنان حضور جدی دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132868 منبع: پرینت

اگر یک طفل 18 ساله کار بلد هم بیاید که کار را پیش ببرد، مشکلی نیست. وزیران دفاع، داخله، ریاست امنیت ملی، رییس جمهور و رییس اجرایی که شریک حکومت اند، هیچ کاری نتوانسته اند انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلام ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی قندوز در برنامه "محور" در خصوص وضعیت جنگ در قندوز گفت: نزدیک به یک هفته است که جنگ در اطراف و ولسوالی های قندوز به شدت ادامه دارد و شاهراه عمومی تخار – بدخشان که این دو ولایت را با شمال شرق و مرکز زون شمال شرق وصل می کند، مسدود است.

ربانی می گوید: بر اثر حملات طالبان بر 15 پاسگاه امنیتی در این شاهراه، تعدادی از سربازان کشته و تعدادی دیگر به علت نرسیدن اکمالات به موقع ناچار به ترک محل شده اند و همچنین چهار پاسگاه نیز به تصرف طالبان در آمده است و مخالفین بدون تردید قصد کرده اند که ساحات بیشتری را تصرف کنند.

عضو شورای ولایتی قندوز، در خصوص اینکه جنگ قندوز چقدر متوجه بی کفایتی مسوولان این ولایت است اظهار کرد: در افغانستان بی کفایتی انگشت شمار نیست، بلکه از بالا شروع می شود و آب از سرچشمه گل آلود است. بی کفایتی از مرکز تا محل است و این واقعیتی است که به چشم هر شهروندی هویدا است.

وی در همین باره افزود: وقتی بر یک عراده پنچر سوار باشید نمی توانید به سر منزل مقصود برسید که متاسفانه ملت افغانستان نیز فعلا بر یک عراده پنچر سوار هستند!

ربانی معتقد است که وزیری که به وزارت دفاع آمده است برای این وزارت ساخته نشده است، همانطور که افرادی که در سکتورهای مهم دیگر نشسته اند، بدون آزمون به این کرسی ها دست یافته اند.

عضو شورای ولایتی بلخ بیان کرد: اگر یک طفل 18 ساله کار بلد هم بیاید که کار را پیش ببرد، مشکلی نیست و با افراد و سن و سال مشکلی نداریم. وزیر دفاع، داخله، ریاست امنیت ملی، رییس جمهور و رییس اجرایی که شریک حکومت اند، هیچ کاری نتوانسته اند انجام دهند. ما و مردم قندوز در آتش سوزان جنگ می سوزیم و امروز فقط شهر قندوز را داریم! در اطراف قندوز چهار ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است و در اطراف شهر هم آنان حضور جدی دارند اما کارایی اینها در کجا هست؟ کار و کارایی باید در عمل معلوم شود نه اینکه به صحبت کردن باشد!

ربانی افزود: نگرانی از سقوط قندوز، صحبت امروز و دیروز نیست. بارها از زبان مسوولین بیان شده که اگر اوضاع اینطور بماند، باز هم قندوز سقوط می کند. خواست شورای ولایتی و باشندگان قندوز از جنابان، داکتران و وزیران این است که نیروها و عملیات هایشان را افزایش دهند. مردم قندوز بسیار بیچاره شده اند و قندوز خالی از افراد شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
نا امنی
نظرات بینندگان:

>>>   برنامه درقندوز برنامه پشتون سازی است طبقه فارسی وان قتل عام نموده وفراری میدن اما پشتون ها دست نخورده میمانند فراری های حمله اول یادرآب غرق شدند یادراوروپا دچار بیماری اعصاب وروان گردیدند

>>>   وقتی قبیله جنگ را با گماشتن افراد بی کفایت در کندز تشدید می بخشد قابل بحث نیست تصمیم ارگ و فاشیزم همین است که این ولایت ها ناامن باشد وظیفه رهبران کرایی غرب هم همین است

>>>   زود کنید پدرام را با لشکر سامانی اش دعوت کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   هموطنان كندوز بايد از حكومت دست نشانده به قاطعت تقاضا نمايند كه يا از آنها دفاع شود و يا با طالبان هم دست ميشويم، از اين مرگ تدريجي كرده همان زنده گي تحت حكم طالب بهتر است.

>>>   شهر کندوز هم توسط نوکران ارگ فتح میشود. طالب سازی شمال پلان دولت است. طالب چه کسی است گل بیدین چه کسی است اشرف غنی کوچی چه کسی است. بلی همه اینها پشتون هستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است