فدرالیزم یگانه گزینه برای ختم جنگ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132873 منبع: پرینت

فدرالیزم یگانه گزینه برای ختم جنگ و حل مساله ملی و تامین حقوق حقه ملیت های ساکن این کشور می باشد. یگانه راه نجات ازظلم و بیعدالتی دولت های خودکامه تک قومی و فاشیست های جاسوس مستبد می باشد.

فدرالیزم به مفهوم واقعی وحدت ملیت های برادر این کشور است.
فدرالیزم برادری وبرابری همه اقوام را می خواهد فدرالیزم به نفع همه ملیت ها و اقوام کشور است.
شما فاشیست ها که طور نامشروع و تقلب براریکه قدرت تکیه زدید و داعش و طالب و پاکستانی و حقانی و انتحاری را بر افغانستان تقویه کردید نسل کشی را در تبانی و کمک با داعش و سایر گروه های خراب کار جنگ را به شمال انتقال دادید و نسل های غیر پشتون بیگناه را قتل عام نمودید.

دوران نادر غدار راتکرار کردید. سران ازبک تاجیک هزاه را ترور کردید. انتحاری ها را آگاهانه و پلان شده در ریاست ده (امنیت رجال برجسته)" همچنان نزدیک پارلمان و هم در ناحیه 13 و هم در دهمزنگ علیه جنبش روشنایی و هم در داخل شفاخانه 400 بستر و قول اردوی شاهین همه تاجیک ها و دیگر غیر پشتون ها را قتل عام شدند. در 400 بستر هم داکتران پشتون سالم باقیماندند 80 فیصد تاجیک ها کشته شدند.

کسیکه حقایق عینی جامعه رابه تحلیل بگیرد از طرف شما باید کشته شود. باکشتن و ترور و انتحاری و بدنام ساختن و دسیسه و جعل کاری نمی توانید صدای مردم را خاموش کنید.
نادر غدار چه کرد؟ و چه شد؟

اگر احمدزی ها, کرزی ها, احدی ها, زاخیلوال ها, بون ها, فاروق وردک و دیگر وردک ها در جهت توطیه و کشتار ملیت های ما کمر بسته اند چپ و راست پشتون همه یکی شده اند بازهم راه مردم را دیوار کرده نمی توانند. با شمشیر نمی توان حکومت کرد. دیروز اگر پشتون های چپگرا در راس بودند، امروز چپ و راست پشتون همه یکی شده علیه مردم ما صف بسته اند و آغاز جنگ جدیی را اعلان کرده اند.

اگر شما لطیف پدرام را شهید ساختید این افتخار به ایشان خواهد بود و لکه ننگ بر جبین فاشیست های شوونیست قبیله گرا برای ابد خواهد ماند و سرانجام حق پیروز شدنی است و ثبات پرستان کج آهنگ شرمسار و سیاه روی تاریخ خواهند شد.
لطیف پدرام حق دارد بخاطر تامین عدالت اجتماعی مبارزه سیاسی کند.

قانون دستبرد شده همین دولت دست نشانده این حق را به همه اتباع کشور داده است تا حق رابیان کنند. حزب سیاسی تشکیل کنند. شما های انحصارگر جنایت کار ترین گروه های تروریستی را قانونی دانسته همه امکانات دولتی را در اختیارش را می گذارید. داعش و تروریست را سلاح و امکانات می دهید تا داخل کابل شرارت را برپا کنند.

یکبار جنایات تاریخی تانرا یکبار ملاحظه نموده وجدان اگرداشته باشید حق کشتن انسان های عدالت خواه را بخود نمی دادید.

بااحترام.عبید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
فدرال
نظرات بینندگان:

>>>   هیچکس فدرالیزم رابجز ازچند نفرمحدود اپکه انها درفیصدی هم نمیآیند قبول ندارد وهرگز بخیرما نیست

>>>   یا مرگ یا عدالت و مساوات اقوام و حقوق شهروندی خموشی گناه است

>>>   نویسنده شخص خودت نه تاجیک هستی نه اوزبک نه هزاره فقط یک فوخته شده و تفرقه آنداز و شیطان هستی،و اشخاصی مثل تو یکروز به جزای اعمال خود میرسند.

>>>   وزیرداخله را سفیر بسازید چون جای مفسدین وبی کفایت ها سفارت است

>>>   یک منبع معتبر و حاضر در صحنه به گزارشنامه افغانستان اطلاع داد که بزرگان محلی و فرماندهان ارشد جمیعت و شورای نظار احتمال داده اند که برنامه ترور مولوی عبدالرحیم ( شاه آغا) حنفی در مسجدی در پروان از سوی قوماندان الماس «زاهد» طراحی و و رهبری شده است. مولوی حنفی از چهره های مشهورضد طالب و ضد حکمتیار به شمار می رفت و از افراد مهم جمیعت اسلامی بود.
منبع بالفعل از صحنه مراسم تشیع جنازه گزارش داد که جمع بزرگی از سران سیاسی محلی به شمول قوماندان الماس «زاهد» در مهمان خانه ای درنزدیکی گورستانی که مولوی حنفی در آن جا به خاک سپاریده شد، گردهم آمده بودند. درحالی که همه غرق سوگواری بودند، الماس زاهد شعف ورضایت خود را پنهان نتوانسته و با صدای بلند گپ میزد و پیوسته و بی خیال قهقهه می زد. زمانی که احمد ضیاء «مسعود» نیز در مهمان سرا از راه رسید، الماس زاهد هیچ اعتنایی نسبت به او نشان نداد و با چند نفری که درکنارش بودند، چیزی می گفت و می خندید و شوخی می کرد. جماعت حاضر با نگاه های متعجب سوی او خیره مانده بودند.گزارنده خبر می گوید که سران محلی نظامی و قومی بین خود می گفتند که ترور حنفی کار الماس زاهد است. گزارش نویس به نقل از سران محلی و فرماندهان «جبهه مقاومت» می گوید که این رویداد نخستین مأموریت حکمتیار به هدف تصفیه و سرکوب مخالفین سیاسی اش در پروان بوده است که از سوی قوماندان سابق حزب اسلامی ( زاهد) به اجرا درآمده است. درمراسم دفن وکفن، قوماندان جان احمد حضور نداشت اما قوماندان امان الله «گذر» غایب صحنه بود

>>>   بگریزید که پدرام امد!ّ

>>>   افغانستان در عمل یک کشور مستقل نیست که بتواند تصمیم گیری کند که حکومتش از چه نوع باشد. من برای مردمان افغانستان احترام قائلم ولی حقیقت این است که تصمیم گیر در افغانستان ابتدا امریکا بعد از ان ناتو بعد از این دو روسیه است و مقامات رسمی کشور در چارچوب های تعیین شده حرکت میکنند.
افغانستان زمانی از شر جنگ و خون ریزی رها میشود که قدرت های جهانی دست از سر این منطقه برداند. تا وقتی که امریکا دور تا دور دنیا را برای منافع خود زیر و رو میکند و از مرکز تروریست سازی جهان (عربستان) حمایت میکند همین اش و همین کاسه خواهد بود.
سرنوشت مرحوم احمد شاه مسعود نشان میدهد که اگر کسی در این سرزمین پیدا شد که توانایی مدیریت و رهبری داشت به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

>>>   «مولي اميرالمؤمنين (ع)»:
انَّ المُبيرَةَ الحالِقَةَ لِلدّينِ فسادُ ذاتِ البَينِ.
آن چيزي که اساس دين و ايمان را ريشه‌کن مي‌کند دشمني و تفرقه ميان مسلمانان است.
(بحار، ج 62، ص 248)

>>>   شما که دعوی دار نظام فردال هستید شرایط کنونی را درنظر نمیگری اول باید مخالفین دولت که غیرپشتون است ودر بدخشان علیه دولت میجنګد اورا قانع کنید که دست از جنګ بر دارد ودرتامین امنیت بدحشان سعی به خرچ دهد در انګاه شما دعوی دنظام فدرالی کرده میتوانی. در عدم امنیت ونا رضایتی مردم غزیز بدحشانی که در دست سلاح برداشته به ضد دولت که شما وکیل انهستی میجنګد شعار شما وامثال تان درو غین بوده ونظریه شما ان عده مردم که شما وکیل ان هستی قبول ندارد این خیال وخواب است وجنون که این نظریه وشعار به همنوایان تان به ګور ابد خواهدبرد. با احترام
ححح

>>>   مسعود نماد از شجاعت و پاسداری این وطن بود و مثل حکمتیار وطن را نفروخت. بهتر است افغانستان بطرف نظام فدرالی برود و هر قوم و ملیت سهم خویش را از نظام بصورت مساوی بدست آورند.
بااحترامآفتاب احمد خان

>>>   نظام فدرالی يگانه بديل وگزينه بود و است و خواهد بود براى برای وضعیت کنونی و تغير وضعیت آينده در افغانستان.
دلايل زير براى ساختن کشورها و يا ممالک
1- همين اکنون کشور و مردمان اش تکه تکه است . پارچه پارچه, قسمت قمست است , بخش بخش است.
2- ساختار بشرى اين کشور ساختگى, ساختار جمعیت این کشور با توجه به وجود انواع از ملیت، مردم و گروه های قومی برای ایجاد یک جامعه فدرال ضروری است.
3-فدرالیسم سیستم دولتی مناسب برای غلبه بر مختلف درگیری نژادی، زبانی و قومی، بحران ها و شرایط جنگی است. در حال حاضر، مردم از زبان های مختلف با یکدیگر بسیار خصمانه، در تمام سطوح دولتی و عمومی، در سطوح مردمى, اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در سطوح دولت، در سطح جمعیت، رسانه های اجتماعی و همچنین در پيامهاى کاربران همين "برگ افغان"
4- دولت مرکزی افغانستان - تولید از ایالات متحده - قادر به ایجاد یک روحیه تیمی در بين دولتمردان و نهادهاى مستقل دولت و ایجاد یک حس مشترک در بين ملتها , مليتها و اقوام کشور نبود و نيست. دولت نتوانست برای در همين هفده سال پس از سقوط طالبان، نفاق، درگیری و بحران اجتماعی، سیاسی، گروهاى ، ملیتى زبانی ... را کاهش دهد، برخلاف دولت در این درگیری و بحران خود نقش عمده داشت و دارد.
دولت خود بحران, نفاق، درگیری تنش و تشنج را فوق العاده به روز (حاد) و بحران را تشدید کرد.
حاکمان پشتون نتوانست مردم را جمع کند. برخلاف ملت "پشتون" را در بين ملتهاى ديگر برابر و برادر نکرد
قانون اساسى را خود زير پا کرد.
"اکثريت بودن"" يک قوم را بر رخ مليتهاى ديگرکشيد. کوشش کرد که واژه "افغان" را به هويت ديگران تحميل کند, در عمل و نظر دکترين دولت پشتون پيرامون پشتونسازى ويا افغانسازى شکست خورد. دولت مجبور شد گرز شکسته وفرسوده پشتونستان (قرارداد مرزى وارضى ديورند) را از موزه عبدالرحمان خان کشيد تا مردم را گمرا کند.
5- نام بخش کشور جمشيد جنجالى و جنجال بر انگيز است کدام متقلب نام خود را ناله وافغان مى گويد.
با اين نام حس باهمى امکان پذيرنيست
6- هيچ کدام راه حل ديگر براى نجات وجود ندارد. بجزءنظام فدرالی
من خواهان حذف "افغان" در ستان ام.
اين نام بايد از برگ زمانه محو شودو در پختونخواه برود. بودن اش در سرزمىن رستم يک تحريک است.

>>>   پدرام یکی ازشاگردا بزرگ رهبرشهید بابه مزاری است تاتحقق بخشیدن آرمانهای بلندبالای رهبرشهید درکنار هم ایستاده ایم این به نفع نسل های آینده است.بااحترام

>>>   حتی رسانه های جمعی آمریکا مانند واشنگتن تایمز غنی را به دلیل اقدامات عملی آن به قوم گرائى و خود محور ى متهم کرده است . مريضى اوهم در عدم موفقيت اش در امور دولتدارى خوب بررسى شده.
غنی خود را یک قربانی فکر و بینش خود ساخته است. او در واقع به عنوان یک سیاستمدار پشتون و نه یک رئیس دولت یک کشور چندين ملتى و وچندين زبانى محسوب می شود. غنی متحد نمى کند، او ساکنان را جدا مى کند ت. انتصاب دیپلمات , سفرا مقامات دولتى بر پايه کیفیت و توانایی حرفه و سياسى انجام نمى شود زبابلکه بر پايه عرف قومى ملیتی و زبان یست.
باپرتاب بم مادر خود امريکا براى اش نشان داد که وى هيچکاره است. وبا بم فيل پشه را نمى توان ازبين ببرد. اگر ترامپ پيش از پرتاب راکت مادر خود (راکت سمبول فالوس) با غنى در مورد آن گفت و شنود کرده حماقت ترمپ است واگر نکرده بى کفايتى غنى است که وى را به عنوان نفر مسوول کشور فغ و فغان وافغان نمى شناسد.
اين نام منحوس به ايشان مايل نستم افغان باشم.

>>>   مغز پشتونها هنوز آنقدر انکشاف نکرده و هنوز اینقدر اهلی نشده اند که بدانند که سیستم حکومت فدرالی برای خود پشتونها هم خوب است۰ سیستم حکومتداری فدرالی بهترین طرز حکومتری است برای هر کشور کثیر قومی و کثیر زبانی که دارای تنوع فرهنگی و سلیقوی باشد۰

>>>   سلام هم وطنان عزیزم هوشیار و بیدار باشید نویسنده و بعضی نظر دهنده گان مزدور است اینا نوکران خارجیها هستند که بین هم وطنان عزیز ما تفرقه می اندازند اینا نوکران ایران پاکستان و برخی از دیگر کشور ها هستند وطن عزیز مان را بیشتر ازین ویران نکنیم مرگ بر دشمنان وطن عزیز ما افغانستان زنده باد ملت عزیز ما اینا باحیله گری بهترین قهرمانان و خدمت گزاران وطن مارا شهید کردند از جمله داود خان نجیب الله احمدشاه مسعود وهزا ران قهرمان دیگر و میلیونها هم وطن مارا شهید و آواره کردند پس همه ای ما هوشیار باشیم حمید از تهران

>>>   مغز پشتونها هنوز آنقدر انکشاف نکرده و هنوز اینقدر اهلی نشده اند که بدانند سیستم حکومت فدرالی برای خود پشتونها هم خوب است۰ سیستم حکومتداری فدرالی بهترین طرز حکومتری است برای هر کشور کثیر قومی و کثیر زبانی که دارای تنوع فرهنگی و سلیقوی باشد۰

>>>   پديده هاى دولت متمرکز زياد است و آنهم در کشوريکه سلسله مراتب عمودی و افقی دولتى و غير دولتى مقاماتى و خاندانى و ملتى بيشمار است.
يکى ازپديده هاى دولت متمرکز به حاشیه راندن است و یا به عبارت دیگر در یک سیستم دولتی متمرکز می تواند مارژینالیزاسيون (حاشیه راندن) به خوبی رشد کند. در اینجا، گروه های قومی به حايشه رانده شده یک فرصت برای برابری و حقوق برابر زندگی را ندارد.
اکثريت و اقليت مليتى و ملتى با اکثريت واقليت رايگيرى در يک مجلس و جلسه مخلوط مى شود.
بخاطر که اکثريت ملتى چه واقعيت وچه مجازى همان قدرت سياسى نبازد دست به تقلب مى زند.
تقلب پديده جدا ناپذير سيستم دولت متمرکز با سلسله مراتب, مقاماتى عمودی و افقی بى شمار دارد. از همين سبب است که يک کار با کاغذ پرانى بيشمارى از بالا به پايين از يک دفتر بدفتر ديگر رفته و سرانجام همان کار انجام نشده است.

>>>   یکی از بهترین توانایی ها، مهارت ها, امکانات و چگونگىهاى تفکر فدرالى برای ایجاد و توسعه احزاب سیاسی و بالا بردن آگاهی سیاسی مردم و ملیت ها و گروه های قومی در مناطق مربوطه خود، ایجاد یک سیستم فدرال است.
در چنين مناطق قوم, ملت و ملى گرایی معنى و مفهوم خود را از دست مى دهد تفاوت های قومی, تشنج و تنش قومى زبانى به حايشه رانده شده نه قومها و ملتها يعنى انسان ها, چون در اين بخش فدارليستى همه ويا اکثريت از يک ملت است.
اين پیش زمینه مناسب مي شود که بحث احساساتى بى معنى قومى وتبارى به بحث عقلانى در محورسیاست و محور مشکلات سياسى به جای تفاوت های قومی و جدالهاى دمباله دار بحث و تصميمات پيرامون رشد اقتصادى و رفاه اجتماعى سیاست در مجالس مربوطه بسیار کارآمد تر، موثر تر صورت ميگيرد زمان يا وقت سوزى کمتر و يا هيچ صورت نميگيرد.

>>>   اغای محترم عوضی که از تیم افغان ملت گلایه کنی و مرحلهء بعد از ترور پدرام را حدس بزنی.بفرما خودت و امثال خودت در بدخشان بروید گروپ تشکیل دهید شما از طالبان بدخشان چه کمتر هستید؟

>>>   جالبه یک نفر نوشته بالا که خواستار فدرالسیم شده را حاصل تفکرات (دشمنان مردم افغانستان مثل ایرانی ها) میداند
بعد در انتهای نظر نوشته حمید از تهران!
اقای محترم اگر شما معتقدی ما دشمن افغانستان هستیم پس برای چه در سرزمین دشمنان افغانستان زندگی میکنی؟ بفرما برو کشورهای دوست مثل عربستان!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است