رویدادها و تحولات عراق در سه شنبه 19 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۴    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132876 منبع: پرینت

** نیروهای عراقی امروز در ادامه عملیات آزادسازی بخش غربی موصل، چند محله مهم دیگر از جمله الهرمات اول و 30 ژوئیه در بخش غربی این شهر را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.
درگیری ها در این مناطق همچنان ادامه دارد و به گفته سخنگویان نظامی عراق، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در درگیری های روز سه شنبه موفق شدند دو منطقه صنعتی دیگر موسوم به وادی عکاب و غانم السید را نیز آزاد کنند.

** برخلاف اخبار و گزارش های منتشره در خصوص عقد قرار داد دولت عراق با یک شرکت آمریکایی برای ساماندهی و احیای جاده راهبردی امان – بغداد، به دلیل اختلافات بر سر برخی مسایل، از جمله مساله امنیت آن، هنوز قرارداد میان دو طرف امضا نشده است.
در حالی که رسانه های عراقی به دو روایت از شروع بکار شرکت آمریکایی در 15 ژوئیه آینده در جاده بین المللی بغداد-امان، خبر داده بودند، یک منبع مسوول عراقی امروز اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظر دولت عراق و شرکت سرمایه گذار آمریکایی بر سر برخی موضوعات از جمله چگونگی تامین امنیت پروژه، بندهای این قرارداد در حال بررسی است.

** در حالیکه برخی از منابع خبری از واگذاری وظیفه تامین امنیت جاده بین المللی بغداد - امان به یک شرکت أمریکایی موسوم به 'اولف' خبر می دهد، براساس اعلام برخی دیگر از رسانه ها، تامین امنیت این جاده به شرکت بدنام 'بلک واتر' آمریکا که در سپتامبر 2007 به خاطر قتل 17 غیرنظامی در بغداد از خاک عراق اخراج شد، خبر می دهند.

**‌ صدها شهروند عراقی در مقابل سفارت بحرین در بغداد، رژیم آل خلیفه را بخاطر نقض حقوق ملت این کشور و قصد حاکمان منامه برای محاکمه آیت الله عیسی قاسم محکوم کردند.
خیابان منصور در غرب بغداد عصر دوشنبه مملو از جمعیتی بود که با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت رژیم آل خلیفه به سمت سفارت بحرین حرکت می کردند و علیه این رژیم شعار می دادند.

** ارشد صالحی رییس جبهه ترکمن های عراق، اعلام کرد که ترکمن های کرکوک نسبت به نصب پوسترها و پلاکاردهایی با تصویر عبدالله اوجالان سرکرده گروه پ.ک.ک در سطح این شهر اعتراض کرده اند.
وی با اعتراض به حمایت مسوولان استانی کرکوک و دولت مرکزی عراق از پ ک ک، اسکان گروه های تروریستی و عناصر آن ها در مناطق جغرافیایی تاریخی ترکمن ها را نشانه ای از بازی و برنامه ریزی علیه مردم ترکمن کرکوک دانست که تحت پوشش نهاد مدنی ابتدا در طوزخورماتو و دهوک و اکنون در کرکوک انجام می گیرد که بسیار نگران کننده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است