رویدادها و تحولات سوریه در سه شنبه 19 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۶    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132877 منبع: پرینت

** محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش در واشنگتن، ضمن مثبت خواندن توافق آستانه درباره بحران سوریه؛ این توافق را جایگزین انتقال سیاسی در سوریه مبنی بر برکناری بشار اسد از قدرت ندانست.

** براساس اعلام امروز رسانه های روسی، گروه تروریستی داعش یک افسر روس را که گفته می شود در سوریه به اسارت این گروه درآمده بود، اعدام و صحنه های قتل وی را در شبکه مجازی منتشر کرده است.
داعش نام نظامی روس اعدام شده را سرهنگ یوگنی پترنکو خوانده که هشت ماه پیش ربوده شده است.

** شهروندان سوری، فلسطینی و برخی دیگر از اتباع کشورهای اسلامی در همبستگی با اسیران فلسطینی مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع که امروز مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در دمشق برگزار شد، بر همبستگی با اسیران فلسطینی اعتصاب کننده تاکید کردند.

** در حالی که گروه تروریستی تکفیری موسوم به جیش الاسلام جمعه گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که به حضور عناصر جبهه النصره در غوطه شرقی پایان داده است؛ درگیری میان گروه های تروریستی جیش الاسلام و جبهه النصره در غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه از سر گرفته شد.
گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام دلیل از سرگیری درگیری با جبهه النصره را ادامه تجاوز این گروه به مواضع خود در مناطق مختلف غوطه شرقی اعلام کرد.

** پولیس مالزیا امروز از هلاکت 'محمد وندی محمد جدی' معروف به ابوحمزه یکی از سرکرده های تروریست های مالزیا در سوریه خبر داد.
بازرس کل پولیس مالزیا یک هفته پس از انتشار خبری در مورد هلاکت این تروریست مالزیایی در شهر رقه سوریه، این خبر را تایید کرد.

** شبکه المیادین به نقل از منابع خود با انتشار گزارشی، رزمایش آمریکا و هم پیمان های این کشور در اردن را پوششی برای تجاوز به خاک سوریه ارزیابی کرد.
به نوشته این منبع خبری، سوریه و متحدانش از نزدیک در مرزهای اردن تحرکات آمریکا، انگلیس و اردن به سوی سوریه را رصد می کنند و این رزمایش را مشکوک و پوششی برای لشکرکشی به سوریه می دانند.

** براساس اعلام دفتر استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، دور جدید مذاکرات صلح سوریه با نظارت سازمان ملل هفته آینده در ژنو برگزار خواهد شد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سفر سه روزه خود را به آمریکا با هدف مذاکره با تیلرسون همتای آمریکایی اش در باره مهم ترین مسایل بین المللی و بحران سوریه آغاز کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است