گزینه های پاکستان از توان تحمل افغانستان خارج است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132890 منبع: پرینت

اسلام آباد قصد حمله به کابل را ندارد اما ارتش پاکستان برای دفاع از کشور گزینه‌های زیادی روی میز دارد که برای افغانستان غیر قابل تحمل خواهد بود.

به نقل از یک، جنرال ناصر جنجوعه، مشاور امنیت ملی پاکستان در واکنش به درگیری‌های مرزی افغانستان و پاکستان به حکومت افغانستان هشداد داده و گفته است که حکومت وحدت ملی باید حد خود را بشناسد.

مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که "دولت وحدت ملی افغانستان باید جایگاه خود را بشناسد و با پاکستان درگیر نشود، ما قصد حمله به افغانستان را نداریم اما قادریم پاسخ نیروهای مرزی افغانستان را بدهیم، ارتش پاکستان برای دفاع از کشور اقدامات زیادی می‌تواند انجام دهد که برای طرف مقابل غیر قابل تحمل خواهد بود."

همزمان، این مقام ارشد پاکستانی، برای نخستین بار، روابط طالبان با ایران، روسیه و چین را تایید می‌کند و تاکید دارد که پاکستان به تنهایی قادر به مبارزه با این گروه نیست زیرا با گسترش روابط طالبان با این کشورها، این گروه بیش از پیش تقویت یافته است.

از سوی دیگر حکومت وحدت ملی نیز در پیوند به هشدارهای پاکستان می‌گوید که نظامیان افغانستان برای ایستادگی در برابر هر گونه اقدام پاکستان، آماده اند.

این درحالی ا‌ست که مقام های پاکستانی روز گذشته از نشانه‌گذاری در امتداد خط مرزی دیورند خبر دادند که با واکنش تند حکومت افغانستان روبرو شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اسرائیل راست میگوید این حکومت مصروف تقسیم چوکی هاست ، حکومت نجیب نیست که معادل یا قویتر از پاکستان بود حالا نیم اعضای حکومت جاسوسان پاکستان هستند
ر

>>>   اگر پاکستان توانایی مبارزه با گروه طالبان را ندارد پس ضرورت است تا نیرو های بین المللی بخاطر برچیدن بساط شان در داخل خاک پاکستان اقدام نماید.
هراتی

>>>   وقتی حکومت نمیتواند صد سرباز خودرا ازمحاصره اشرار نجات دهد چگونه نیم خاک پاکستان را دعوا دارد ؟

>>>   اول سلام. بعد. از سلام
به نظر من. من یک افغان استن غرور دارم کی از خاک خود. در مقابل پاکستان دفاع کنم اما خداناخسته به به هیچ قوم توهین نمیکنم اما به نظری شخصی منم بیشترین بدبختی وطن صرف پشتو ها عاملین شان اس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است