رویدادها و تحولات عراق در 20 ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۵    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132934 منبع: پرینت

** سلیم الجبوری رییس مجلس نمایندگان عراق در همایشی پیرامون تبیین راهبردهای سیاست خارجی این کشور، ضمن تاکید بر نگرش کاملا مشخص عراق در راستای سازماندهی مناسبات خارجی اش با کشورهای منطقه؛ اهتمام به مسائل داخلی همانند یورش تروریست ها به کشور را عامل بازدارنده بغداد از ترسیم راهبرد سیاست خارجی دانست.

** براساس اعلام امروز وهاب الطائی مشاور رسانه ای وزارت داخله عراق، نیروهای پولیس مرکزی مسجد تاریخی نوری، که سرکرده گروه تروریستی داعش در آن جا خلافت مورد ادعای خود را اعلام کرد را در بخش غربی موصل از همه طرف احاطه کرده و از حیث نظامی تحت کنترل دارد.

** فرماندهی عملیات آزادسازی استان نینوا با انتشار بیانیه ای از آزاد سازی منطقه 'المعامل' در بخش غربی موصل و پرچم های برافراشته عراق بر ساختمان های این منطقه خبر داد.

** وزارت داخله عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در یک عملیات ویژه، توانستند هفت فعال اجتماعی را که در خیابان سعدون واقع در مرکز بغداد ربوده شده بودند، آزاد کنند.

** حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود درخصوص نشستی که به ابتکار سعودی ها در جریان سفر دونالد ترامپ به منطقه قرار است در 21 ماه می میلادی برگزار شود، گفت با توجه به این که تصویر واضحی از این نشست و سطح و ترکیب حاضران در آن را نداریم، اما معتقدیم که منطقه باید از اختلافات و درگیری ها دور شود؛ نتیجه اختلافات منطقه ای، تشکیل گروه های ترویستی از جمله داعش و جنگ جاری است که هزینه های آن را ملت های منطقه می پردازند.

** براساس اعلام عبدالله آکره ایی مدیرکل دفتر روابط دولت اقلیم کردستان عراق، نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دستور داده است تا مدت اقامت ایرانیانی که به این اقلیم سفر می کنند از 15 به 30 روز افزایش یافته، همچنین ارگان های ذیربط موظف به کاهش هزینه صدور کارت اقامت ایرانیان و افزایش سرعت روند اخذ اقامت هستند.

** فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای از حملات هوایی گسترده به عناصر داعش در شهرهای عنه و القائم در نزدیکی مرزهای سوریه در غرب الانبار خبر داد و اعلام کرد که در این حملات دستکم 100 عضو این گروه تروریستی تکفیری به هلاکت رسیده اند.

** استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از آغاز عملیات آزاد سازی غرب موصل تاکنون بیش از 435 هزار تن از ساکنین این شهر آواره و شمار زیادی از آن ها در معرض گرسنگی و سو تغذیه شدید قرار گرفته اند.

** عراقی ها روز سه شنبه برداشته شدن ممنوعیت ها از ورزشگاه های این کشور برای برگزاری مسابقات بین المللی را جشن گرفتند.
فیفا در این روز به فدراسیون فوتبال عراق ابلاغ کرد که این کشور می تواند مسابقات دوستانه و تدارکاتی اش را در سه شهر کربلا، بصره و اربیل برگزار کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است