رویدادها و تحولات ترکیه در 20 ماه ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۷    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132935 منبع: پرینت

** رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به همراه شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت در مراسم کلنگ زنی پایانه جدید مسافربری فرودگاه بین المللی کویت با اجرای شرکت عمرانی لیماک ترکیه، گفت: ما می خواهیم در راس کشورهای دوست و برادر به جای ظالمان، دولتمردانی که خدمتگزار مردم هستند، حاکم شوند و به جای این که شاهد تخریب این کشورها از سوی افراد ظالم شویم، شاهد ساخت و ساز آن ها از سوی حاکمان عادل و با درایت باشیم.

** آیین اختتامیه هفته فرهنگی ایران در استانبول ترکیه روز سه شنبه با حضور تعدادی از مقامات و اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور در سالن فرهنگی ترکان سایلان منطقه مال تپه استانبول برگزار شد.

** مجمع عمومی قوه مقننه ترکیه بر اساس گزارش نخست وزیری این کشور با رای گیری، نمایندگی نورسل آیدوغان عضو حزب دموکراتیک خلق ها (ح.د.پ) در مجلس ملی ترکیه را سلب کردند.
آیدوغان نماینده مردم شهر دیاربکر در مجلس ملی ترکیه، پس از فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه زنان حزب دموکراتیک خلق های این کشور، دومین نماینده مجلس ترکیه محسوب می شود که حق نمایندگی او سلب و لغو شده است.

** فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه با جیمز ماتیس همتای آمریکایی خود در یک تماس تلفنی، آخرین وضعیت جنگ داخلی در سوریه، مبارزه با داعش در عراق، تحولات شمال عراق و تحرک گروه تروریستی پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و همچنین روند عملیات رقه را بررسی کردند.

** مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز در واکنش به دستور رییس جمهوری آمریکا به وزرات دفاع این کشور جهت تجهیز نیروهای یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و گروه پ.ک.ک، ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در ارسال سلاح به گروه های کردی سوریه؛ سلاح های ارسالی آمریکا به این گروه ها را تهدیدی علیه ترکیه دانست.

** رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و ترزا می نخست وزیر انگلستان شب گذشته در یک تماس تلفنی در باره موضوع سوریه و راه های توسعه روابط دو کشور مذاکره کردند.

** 53 مقام مهم عضو گروه فتح الله گولن (فتو) امروز طی عملیاتی در 17 استان ترکیه با حکم دادستانی جمهوریت شهر استانبول و به اتهام عضویت در گروه گولن و تلاش برای ایجاد دولت موازی از سوی نیروهای پولیس دستگیر شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است