اتحادیه اروپا بشرط سلامت، انتخابات را تمویل می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132954 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا برای تمویل مالی انتخابات پارلمانی، منتظر برنامه مشخص و جدول زمانی ازسوی کمیسیون انتخابات و حکومت وحدت ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سفیر اتحادیه اروپا در کابل می گوید که اتحادیه اروپا آماده است انتخاباتی را حمایت کنند که در آن شفافیت و سلامت انتخابات درمیان باشد و اتحادیه اروپا منتظر یک برنامه همه شمول برای برگزاری انتخابات و اعلام تاریخ دقیق این روند از سوی حکومت افغانستان است.

میلبن گفته است که هر زمان که از سوی حکومت و کمیسیون انتخابات برنامه عملی را در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات دریافت کنند، اتحادیه اروپا برای کمک های مالی آن اقدام خواهد کرد اما باید مشخص شود که مطابق کدام برنامه یا کدام سیستم قرار است انتخابات برگزار شود.

این درحالی است که سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که طرح کوچک ساختن حوزه های انتخاباتی، جدول زمانی انتخابات و روش برقی سازی را با حکومت و تمویل کنندگان خارجی شریک ساخته اما از جانب آنان هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

حکومت نیز پاسخ روشنی در خصوص آمادگی برای برگزاری انتخابات و زمان انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی ها ندارد و تنها ریاست اجرایی روز گذشته اعلام کرد که اراده برگزاری انتخابات وجود دارد.

هزینه برگزاری انتخابات بیش از 220 میلیون دالر پیش بینی شده است و این همه در حالی است که کمیسیون انتخابات هشدار داده است که اگر تا پایان ماه روان میلادی طرح امنیتی و نیز هزینه انتخابات از سوی حکومت و جامعه جهانی نهایی نگردد، برگزاری انتخابات در سال روان ناممکن است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   به اتحادیه اروپا!
در افغانستان یک متل و یا ضربالمثل وجود دارد که میگویند:
(در آن جویباری که آب رفته باشد، باز آب میرود).
آیا شما در پانزده سال گذشته شاهد کدام انتخابات بی تقلب، چه ریاست جمهوری و چه پارلمانی در افغانستان بوده اید؟

>>>   ای خارجیهیا .
این دولت دولت تکقومی هتلری است. پس دست از حمایت این دولت هتلری بردارید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است