غنی با مفسد خواندن دیگران تنها خود را فریب داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۷    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132959 منبع: پرینت

رییس جمهور در كنفرانس اتحاديه اروپا پيرامون مبارزه با فساد، بار ملامتی و لنگيدن سياست ورزی های قومی، سليقه ای و خودكامه اش را به دوش وزارت های خارجه و داخله انداخت و در نهايت خود را قهرمان معركه مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات نمايش داد.

او عقده مندانه وزارت خارجه را «تركيب قومی» و وزارت داخله را «قلب فساد» خواند! خوب غرض اين بيان اشرف غنی احمدزی معلوم دار است: چون وزرای خارجه و داخله از ديد قومی از تبار او نبوده و از ديد سياسی هم از سهميه رقيب او داكتر عبدالله هستند.

از منظر ديگر صلاح الدين ربانی، وزير امور خارجه و ریيس جمعيت اسلامی به عنوان يک چهره جسور مخالف ايدیولوژی حاكم در ارگ است و موقف گيری های سياسی او هم به مزاج اشرف غنی خوش نيست، به همين سبب ریيس جمهور چند بار تلاش كرد كه او را بركنار يا وادار به استفا كند، اما اين كار را تاحال توانسته است.

همچنان وزارت امور داخله كه توقوع ریيس جمهور اين می رود كه در اين وزارت تركيب قومی و سياسی ارگ حاكم شود، اما تا هنوز اين كار نيز نشده است. ریيس جمهور اين را بداند: مردم بی شعور، كر و كور نيستند كه وضعيت موجود و ماهيت بازی های سياسی او پوشيده بماند. نمونه هایی از ترفند مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات اشرف غنی احمدزی:

- طارق شاه بهرامی (سكرتر حنيف اتمر) كه در يک سال سه ترفيع می كند و خالی از تجربه جنگ است، به خاطری كه نور ديده اش است به عنوان وزير دفاع معرفی می كند.
-فاروق وردک: مفسد معلوم حال و مكتب خيالی و معلم خيالی را وزير تعيين می كند.
- جمع متقلب و دزد آرای مردم (كميشنران پيشين كميسيون های انتخاباتی) را مشاورين خود تعيين می كند.
- انحصار قراردادها در اختيار خود و تيم اش.
-تركيب مطلق قومی و شهكار فساد در وزارت های ماليه، كار و امور اجتماعی، سرحدات و قبايل، شورای امنيت ملی، اداره امور رياست جمهوریی، ارگان های محل، بانک مركزی.
- تعيينات سليقه ای از فيلتر اصلاحات اداري ... همه و همه داد از ياس و حقيقت تلخ می زند.

در آخر بايد گفت كه ریيس جمهور با قومی خواندن وزارت امور خارجه خود را فریب داد نه صلاح الدين رباني را! چون در تركيب قومی اين وزارت بيشترين و مهم ترين سفيران ممالکک دنيا از قوم پشتون و از ميراث خود اشرف غنی است:

از آدرس همين ریيس جمهور مفسد معلوم الحال «زاخيلوال» سفير پاكستان شد، كاكايش را سفير در روسيه تعيين كرد، دو سر دسته تقلب های انتخاباتی را سفير پيشنهاد كرد كه رد شد، كمپاين كننده هايش «چهره ها غير ديپلماتيک» حال سفير هستند و در آخرين مورد وزير پشين دفاع را نيز به سفارت فرستاد. پس همه چيز هويدا و قابل لمس است!

محافظه كاری و نداشتن درايت سياسی رهبران و نمايندگان ما هم عيب اين وضعيت محسوب می شود.

الياس رهياب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
وزارت خارجه
فساد
نظرات بینندگان:

>>>   از ترکیب افراد ارگ و بسیاری و وزارتها مشخص است که چه کسی قومی عمل می کند. دومین مغز نتعفن دنیا فاشیست ترین چهره دنیاست

>>>   برادر نه شنیده ایی که میگویند :
کور خود بنای مردم!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است