بخاطر آجندای روس و آمریکا، مردم را به کشتن ندهید
دولتمردان افغانستان خود جزو پروژه تداوم جنگ هستند. وقتی عساکر در قلعه زال فریاد زدند که غیر از یک کلاشینکف و 30 مرمی چیزی ندارند و با این 30 مرمی سه روز جنگیدند و کسی به فریادشان نرسید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132964 منبع: پرینت

خبر کشته شدن فرمانده گروه داعش در ولایت ننگرهار بازتاب بسیاری را در رسانه های داخلی و خارجی بدنبال داشته است. این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته بزرگترین بمب غیرهسته ای خود را در این ولایت بکار برده است اما زمانیکه بزرگترین بمب غیرهسته ای نتواند بر فعالیت های داعش در شرق افغانستان تاثیر بگذارد آیا کشته شدن رهبر داعش می تواند بر فعالیت های این گروه موثر باشد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، محمد اسحاق اتمر، آگاه مسایل سیاسی در برنامه "خط کابل" در خصوص واقعیت حضور داعش در افغانستان گفت: داعش یک پدیده منطقوی و افغانستانی نیست و در اثر جنگ هایی که در خاورمیانه شکل گرفته بوجود آمده است و روشن است که کدام قوت های بزرگ جهانی پشت سر ظهور داعش قرار دارد.

اتمر می گوید: استخباراتی که در منطقه وجود دارد و گروه های افراطی خود را به نام اسلام و جهاد سالها برای تخریب کشور به افغانستان فرستاده اند، نام داعش را به خود اطلاق داده اند. این گروه ها اگر کمی دانش داشته باشند و از تاریخ این کشور بخوانند، دست از این مداخلات دست خود را بیرون می کشند.

این آگاه سیاسی، درخصوص اینکه دلایل ادامه جنگ زیر نام داعش اظهار کرد: جریان هایی که امروز در منطقه و افغانستان شکل می گیرد ناشی از تقابل قدرت های بزرگ در جهان است. داعش در شرق میانه، در موصل و رقه در حال سقوط است و هفتاد درصد از سرزمین هایی که در تصرف شان بود از دست شان خارج شده است و این گروه در حال ختم هستند اما استخبارات پاکستان برای اینکه به پروسه خود یک نفس نو و جان تازه بدهد از این نام برای گروه های افراطی خود استفاده می کند.

وی افزود: گروه هایی که سال ها فعالیت های افراطی داشته اند و هم اکنون نیز آنها را در جنگ ها می بینیم، همان گروه های سابق اند که بنام داعش با آنان بیعت کرده اند. استخبارات پاکستان قصد دارد که این نام را برای مردم برجسته بسازد اما اطمینان می دهم که داعش با ایدیولوژی ای که دنبال می کند، اگر نیروهای بین المللی هم نباشد بخاطر باورهای اجتماعی ای که مردم افغانستان دارند، نمی توانند در افغانستان بستر بگیرند چراکه مردم به باورهای آنان، اعتقاد ندارند.

اتمر، معتقد است که استفاد از مادر بمب ها در ننگرهار بیشتر از آنکه برای از بین بردن لانه های داعش بوده است، پیغامی برای کشورهای منطقه و رقیبان آمریکا بوده است و در اینباره بیان می کند: اگر این بمب برای از بین بردن لانه های داعش می بود باید حصیب (فرمانده داعش در ننگرهار) در آن زمان کشته می شد و معلوم نیست که وی آن زمان کجا بوده است که بعد از دو ماه او را کشته اند.

این آگاه سیاسی، در باره اینکه چرا داعش در نطفه خفه نشد و امروز از ورود سربازان بین المللی بیشتر در افغانستان بحث می شود می گوید: پشت سر تمام این صحبت ها، مساله تقابل قدرت های بزرگ مطرح است و خود آمریکایی ها در پشت پرده ساخت داعش و دیگر گروه های افراطی آمریکایی ها نقش دارند و اسناد و شواهد نیز نشان می دهند که چه در گذشته و چه در حال پشتیبان و تمویل کننده آنان تماما غربی ها و در بخصوص آمریکایی ها بوده اند.

وی، با اشاره به صحبت های هیلاری کلینتون که گفت داعش را برای شکست روس ها بوجود آورده اند بیان کرد: اگر چه که گفته می شود جنگ سرد بعد از سقوط شوروی تمام شده است اما دنیا به طرف جنگ سرد دیگری می رود. چنانکه تحرکات ناتو در اروپا، حضور عساکر آمریکایی در اوکراین و مساله جدایی اوکراین از روسیه و کشتار های مردم عراق و سوریه که بین قدرت های کشورهای اسلامی خود کشته می شوند، خود بیانگر شروع این دوره جنگ سرد جدید است و در این رقابت سرد، نه تنها مردم افغانستان، عراق و سوریه که تمام مردم دنیا قربانی شده اند.

اتمر، درخصوص نقش افغانستان در جنگ سرد به راه افتاده اظهار می کند: دولت مردان افغانستان خود جزوی از پروژه هستند. وقتی عساکر در قلعه زال فریاد زدند که غیر از یک کلاشینکف و 30 مرمی چیزی ندارند و با این 30 مرمی سه روز جنگیدند و کسی به فریادشان نرسید، یعنی اینکه دولت افغانستان خود جزو برنامه است.

این آگاه امور سیاسی افزود: کسانیکه در راس قدرت هستند بخاطر خدا به مردم شان رحم کنند و منافع ملی را در نظر بگیرند و جزو برنامه استراتژی قدرت های بزرگ و رقابت های جهانی نشوند و بخاطر کشمکش های جهانی پای آنان را به افغانستان نکشانند.

وی، درخصوص همکاری دولت با مخالفین کشور افزود: از همان زمان آقای کرزی، دیدیم که طیاره های خارجی نفرات را در مکان های مشخص پیاده می کردند، امروز داعش از شمال به شمال شرق رفته و شواهد نشان داد که در سرپل چرخبال های نظامی از نیروهای دولتی گذشتند و مخالفین را اکمال کردند، در سقوط اول قندوز، کسانیکه در نظام بودند دست داشتند و این ولایت در آستانه سقوط سوم است، حمله بر قول اردوی شاهین از داخل نظام بود، حمله بر شفاخانه نظامی 400 بستر از داخل نظام آب می خورد و اینها نشان می دهد که دست چه کسی در کاسه است!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   این حرفهارا برای حنیف اتامر بگوئید

>>>   برادر عزیزم
من هیچ رابطه ای با اقای اتمر ندارم جز اینکه از یک فامیل بزرگ بنام اتمر هسیم من سخن گوی کسی هم نبستم چیزی را که از حالت اجتماعی مردم خود درک میکنم وجدانا انرا با شما شریک می سازم لطفا افکار و نظریات تخریش کننده به ذهنیت های مردم ندهید
با عرض احترام و حرمت
اسحق اتمر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است