پاکستان بجای ایجاد تنش، با افغانستان همکاری کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132975 منبع: پرینت

مقام های پاکستانی در هر سطحی که هستند بجای ایجاد تنش در روابط بهتر است بر مبارزه با تروریزم، افراط گرایی و تهدیدهای مشترک منطقه که هر دو کشور را تهدید می کند، با افغانستان همکاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران امروز پنجشنبه 21 ثور 1396 درخصوص نگرانی های امنیتی در ولایت های مختلف کشور گفت: تحرکات طالبان در قندوز، بدخشان و بغلان دفع شده است و رییس ستاد ارتش، معاون، فرماندهان و نیروهای تازه نفس به خط اول نبرد در این مناطق رفته اند.

رحیمی، درخصوص گفته های سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: مقامات پاکستانی در هر سطحی که هستند بجای ایجاد تنش در روابط بهتر است بر مبارزه با تروریزم، افراط گرایی و تهدیدهای مشترک منطقه که هر دو کشور را تهدید می کند، با افغانستان همکاری کنند و به ازای وارد کردن اتهامات بی مورد به کشورهای دیگر علیه تروریستانی که در خاک آن کشور موقعیت دارند دست به عملیات بزند.

وی، در خصوص دعوت نخست وزیر پاکستان از ریاست اجرایی کشور و تاکید سفارت پاکستان بر انجام این سفر افزود: تاریخ این سفر به وضعیت و بهبود روابط دو کشور بستگی دارد.

سخنگوی ریاست اجرایی، همچنین در خصوص اظهارات وزیر خارجه روسیه از دخیل شدن کشورهای مرتبط با موضوع افغانستان در مسایل این کشور برای یافتن راه حل گفت: روسیه بصورت آشکار گفت که از جریان های تروریستی حمایت نمی کند و از روندی که حکومت افغانستان پیش می گیرد حمایت می کند اما بخاطر آوردن صلح پایدار نیازمند مذاکرات با تمام جریان ها بخصوص طالبان هستیم و اگر تماسی هم صورت می گیرد برای همین هدف است.

رحیمی افزود: حکومت نیز در اینباره همواره دروازه های صلح را برای مذاکره باز گذاشته است و در این بین از تمام کشورها خواسته است در جریان مذاکرات صلح از جریان هایی حمایت کنند که تحت رهبری حکومت افغانستان باشد، نه اینکه با یک جریان تروریستی رابطه مستقیم بگیرند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   مجیب ارجمآن از بس که ساده لوحی میکنین دل آدم برتان میسوزد شما در مقابل دشمن اصلی نه افغانهای خود تان یک سیاست و پالیسی درست را بکار بگیرید نه این گدی بازیهای بچگانه را. یک مثال: آقای رئیس جمهور به جدیت دعوت پکی ها را رد میکند همزمان درسمن شما میخواهد که لباسهایی جدیدش به حضور نوازشریف کتکواک کند که از این حالت فکری عجولانه شما سیاستمداران دشمن لزت میبرد.

>>>   پاکستانی ها به مفاد خود خیلی خوب می فهمند ضرورت به رهنمائی ما ندارند ،

>>>   برای پاکستان تضرع کنید تا مرز بولدک را باز کند برای این کار پاروک وردک را به پاکستان بفرستید تا دستان رئیس آی اس آی راببوسد تا بلکه راه راباز کنند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است