شرافت و صداقت لازم در حکومت نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۶/۲/۲۲ کد خبر: 132981 منبع: پرینت

یکی از علل اساسی اینکه حکومت بر فساد اداری نمی تواند غلبه کند، این است که آنقدر نهادهای موازی برای مبارزه علیه این پدیده ایجاد کرده است که خود این نهادهای موازی، یکی مانع کار دیگری می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، امین فرهنگ، رییس نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «بازنگاه» گفت: یکی از علل اساسی اینکه حکومت بر فساد اداری نمی تواند غلبه کند، این است که آنقدر نهادهای موازی برای مبارزه علیه این پدیده ایجاد کرده است که خود این نهادهای موازی، یکی مانع کار دیگری می شوند اصطکاکات ایجاد می شود و حتی، در بسیاری از موارد چون در داخل خود این نهادها هم فساد رخنه کرده، برای پنهان کردن مسایل فساد مانع کار یکی دیگر می شوند. اینها یک تورم اداری برای مبارزه علیه فساد، بوجود آورده اند که این تورم خودش باعث شده است که فساد در این تورم داخل شود و این شک از این راه رخنه کند در داخل بدنه اداری افغانستان رخنه کند.

رییس نهاد خدمتگزاران کابل، بر این باور است که در حکومت وحدت ملی هم اراده ای برای مبارزه با این پدیده وجود نداردو افزود: موضوع دیگر این است که همان شرافت و صداقتی که در حکومت وحدت ملی برای فساد اداری باید وجود می داشت، وجود ندارد. چه در دوره ای که من در حکومت بودم و چه بعد آن اراده ای برای این موضوع وجود نداشته است. فساد در تمام بخش های حکومت وجود دارد و در آینده هم وجود خواهد داشت و این دولت و هر دولت دیگری که بیاید تا که واقعا اراده و صداقت در مبارزه علیه فساد نباشد، آن شخصیت کشی ها فایده ندارد. جایی را نمی گیرد، فقط فساد دوام پیدا می کند. آنقدر با این فسادها مبارزه نشده است که حالا افغانستان به این روز رسیده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است