آیا در وزارت خارجه گزینش ها قومی صورت گرفته است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۶/۲/۲۲ کد خبر: 132982 منبع: پرینت

رییس جمهور گفته است که وزارت داخله قلب فساد است و در وزارت خارجه گزینش ها به صورت قومی صورت می گیرد. مجلس نمایندگان هم به این موضع اعتراض کرده است و از این وزارت ها خواستار شفافیت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، توریالی غیاثی، آگاه امور سیاسی گفت: مجلس نمایندگان حق دارد که در چارچوب قانون، بر عملکردهای دولت نظارت داشته باشد. این یک نهاد قانونگزار که حکمی از دولت است و باید این کار را کنند. و اعتراض آنها عمل به وظایفشان می باشد.

وی افزود: همانطور که مجلس نمایندگان اعتراض کرده اند، وزارت خارجه، قومی است و در تعیینات هم قومیت را در نظر می گیرد. همچنان علاوه بر وزارت داخله بیشتر پست های دولتی به یک قوم داده شده است.

غیاثی گفت: یک نظام و در مجموع یک وزارتخانه باید سیاست کادری داشته باشد، این سیاست کادری است که باید در این بخش ها حکم کند، نه سلیقه های شخصی. وزارت داخله و خارجه باید برای رفع این اتهام ، این اتهامی که رییس جمهور به آنها وارد کرده است، باید لیست افرادی که بیرون کشور به سفارتخانه ها معرفی شده، را در دسترس رسانه ها قرار بدهند که حق چقدر و کدام مردم از کدام قوم تلف شده است. آیا در وزارت خارجه گزینش ها قومی صورت گرفته است؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخارجه
حکومت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است