اوکراین برای مذاکره با ترامپ 400 هزار دالر داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۱    ۱۳۹۶/۲/۲۲ کد خبر: 132991 منبع: پرینت

دیدار وزیر امور خارجه اوکراین با رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه انجام گرفت و مایکل پنس معاون ترامپ هم در آن حضور داشت.

آندره آرتمنکو نماینده مجلس اوکراین امروز (جمعه) در فیس بوک خود نوشت: دیدار کلیمکین با رییس جمهوری آمریکا و معاون وی برنامه ریزی نشده بود و طرف اوکراینی ناگهان به ابتکار کاخ سفید و از طریق لابی های خود در واشنگتن از امکان برگزاری چنین مذاکره فوری آگاه شد.

آرتمنکو افزود: کاخ سفید برنامه دیدار کلیمکین و ترامپ را برای جبران ملاقات رییس جمهوری آمریکا با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن پیشنهاد کرد که همان روز (چهارشنبه) انجام گرفت.

نماینده مجلس اوکراین با بیان اینکه دیدار کلیمکین و چالی (سفیر اوکراین در واشنگتن) با ترامپ فقط شش دقیقه بود، نوشته است: برای این مدت کوتاه از محل بودجه 400 هزار دالر پرداخت شد.

آرتمنکو افزوده است: این اقدام در حالی صورت گرفت که کلیمکین و چالی چندی پیش (قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) با انتقاد شدید از ترامپ، وی را بی صلاحیت خوانده و گفته بودند حاضر به برگزاری دیدار نیستند.

اوکراین که اختلاف های زیادی با روسیه به ویژه بر سر پیوستن شبه جزیره کریمه به این کشور پس از برگزاری یک همه پرسی در سال 2014 دارد، تلاش می کند سیاست های ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا از جمله تحریم ها سه ساله همچنان ادامه یابد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوکراین
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است